• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Madelia
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Min dotter kommer vara lite drygt 2 när syskonet kommer. Tror vi blir tvungna att skaffa dubbelvagn. Jag gillar att promenera och misstänker att dottern inte heller kommer gå med på att hon inte får åka vagn när nya syskonet får det.
  • Lady K

Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.

• Gameofthrones123

Någon mer som lyssnat på bebisens hjärta med doppler? Igår hörde jag hjärtat jättetydligt och flyttade dopplern 10-15 cm åt sidan och hörde där med minst lika tydligt.. gud tänk om det är 2 haha eller kan man få in ljudet så tydligt från olika håll? Aldrig varit med om det innan.. och jag är säker på att det var bebis och inte min egna puls

• Mamma1986
    Lady K skrev 2016-12-30 15:10:02 följande:

Usch, nu kan jag inte sluta noja mig över att jag känner så lite symptom...Är livrädd att fostret inte lever. Ni som haft MA, har ni känt er gravida eller har ni anat nåt konstigt? Vet att såklart inte alla mår pyton under graviditeten, men det blir så overkligt när jag knappt känner mig nåt annorlunda än vanligt. Ska till barnmorskan på tisdag, får väl ventilera min oro då. Gått in i v. 11 idag.

Jag har kompisar som har mått bättre än vanligt när dem varit gravida ???? tror inte du behöver oroa dig
  • Madelia

Jag har haft knappt haft ett enda graviditetssymptom varken under hela min förra graviditet eller denna, så jag tycker inte du ska oroa dig. Men lätt att säga jag vet.
  • Madelia

Oj, den meningsuppbyggnaden blev inte av världsklass direkt, men du fattar:)
  • narie24
    Leeandra skrev 2016-12-30 13:00:59 följande:

Köpte mina första mammabyxor igår för 40:- på Kupan, . Känns lite tidigt ännu ( 10+3 idag ) men med 6:e barnet så syns det ju en mage redan och alla byxor är för trånga. Vill verkligen inte berätta förrän om en månad, får se hur det kommer att gå.

Jag köpte faktiskt mina första redan i v10, direkt efter ett ultraljud där jag sett den vifta runt. Har mest fläbb på magen men så skönt att slippa ngt som spänner åt. Funderar nu på att köpa ett par till.
  • Leeandra

Jag har haft två MA ( v. 12 resp 15, barnen dog i v.9 ). Båda gångerna avstannade alla symptom i v.9 och jag var mycket oroligare än vad jag var vid graviditeterna som gick bra, då hade jag ändå blödningar med båda graviditeterna som kom efter mina missfall. Det var precis som att kroppen visste att något var fel men att hjärnan förnekade det. Med min första son däremot mådde jag fantastiskt i 9 månader och kände mig precis som vanligt förutom att jag fick en större mage.
  • Treansresa
    narie24 skrev 2016-12-30 15:50:40 följande:

Jag köpte faktiskt mina första redan i v10, direkt efter ett ultraljud där jag sett den vifta runt. Har mest fläbb på magen men så skönt att slippa ngt som spänner åt. Funderar nu på att köpa ett par till.

Jag köpte också tidigt. Stod i valet att köpa större vanliga eller gravid. Har gått upp en hel del i vikt sedan i juni så allt satt redan tajt. Nu börjar de bli dags att köpa längre tröjor.
  • Leeandra

Min mamma har precis meddelat att hon kommer ta med mig, min kille och alla barnen till Legoland i sommar! Det ska bli jättekul och barnen är jätteglada, men jag kommer vara i v. 37 så det blir tyvärr inte så mycket åkande i karuseller för mig. Men vattenrutschbana kommer jag inte att kunna låta bli, . Kanske dags att tala om att 6:e barnbarnet är på väg nu, .

Svar på tråden BF Juli 2017 ny