• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    narie24 skrev 2016-12-28 23:30:40 följande:

Jag är nog för tjock för att känna ;). Har en del bukfett så det kanske är därför jag inte känner nåt. Ser inte att det vuxit där nere heller men övriga magen är svullen som en fotboll Hahah.

Otålig på att få riktig mage nu!

Haha ja sa precis till gubben idag att ja längtar till 20 ungefär då magen är riktig och sparkarna är där:) det är nästa mål.
  • Summerchild
    Beebii skrev 2016-12-28 20:59:27 följande:

Tack! Ja det känns underbart! Kommer nog ha oron kvar men så länge jag mår som jag gör så lindrar det oron...inget ont som inte har något gott med sig!

Hur går det för dig?

Det går helt oki trots omständigheterna. Vi var ju på vul natten efter juldagen för att det forsade blod efter lite mys. Vi trodde att det var över. Men det hade brustit insides och bebis mådde dock bra. Läskigaste jag vart med om. Dessutomvar vi inte ens på hemmaplan. Men jag mår bra nu och kämpar mot värken och blod som ska läka ut :)
  • Summerchild
    Mamma1986 skrev 2016-12-28 22:22:44 följande:

12+0 har jag alltid hört .. Men vill berätta på nyår så gör det ???? någon dag hit och dit , vad är det ? Du kan ju till och med vara några dagar längre , det får man ju reda på först vill rul

Tror egentligen det är sagt strax före utgången av vecka 12 så det låter som vi 12-13 och då 11+0-11+6 som det kan räknas. Moderkakan tar över ungefär helt den tiden
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-28 23:47:57 följande:

Det går helt oki trots omständigheterna. Vi var ju på vul natten efter juldagen för att det forsade blod efter lite mys. Vi trodde att det var över. Men det hade brustit insides och bebis mådde dock bra. Läskigaste jag vart med om. Dessutomvar vi inte ens på hemmaplan. Men jag mår bra nu och kämpar mot värken och blod som ska läka ut :)

Alltså vilken skräck att vakna med så mycket blod och dessutom ej vara hemma:( hoppas värken och blodet försvinner fort nu.
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2016-12-28 23:55:04 följande:

Alltså vilken skräck att vakna med så mycket blod och dessutom ej vara hemma:( hoppas värken och blodet försvinner fort nu.

Ja jag känner mig tryggare med graviditeten men nästan rädd för min gubbe... när man ska mysa :) han får vänta eller så hittar man på annat. :)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-29 00:00:14 följande:

Ja jag känner mig tryggare med graviditeten men nästan rädd för min gubbe... när man ska mysa :) han får vänta eller så hittar man på annat. :)

Det är ju skönt att du känner dig trygg:) Här har min gubbe sexvägrat sedan äl. Han tror förra mf berodde på för mycket sex haha. Tur man kan mysa på andra sätt.
  • babydreams

Om man är helt frisk, första graviditeten (inga missfall heller), 24 år, är i vecka 11 och såg hjärtat slå på VUL i vecka 10 (fostret rörde på sig mycket och allt såg jättebra ut) kan man vara relativt lugn då allt det resulterar i ett barn i slutändan och inte ett missfall?

Jag känner på mig i hela kroppen att det är en frisk graviditet och att allt kommer gå bra. Men det skrämmer mig lite för om något nu skulle hända så skulle det vara totalt oväntat och katastrofalt. Hur ska man tänka? Hur gör ni?

• 78elle

Hej på er!

Joinar gärna den här tråden. Jag har bf 29 Juli och bor i Stockholm.

Kanske är lite äldre än de flesta andra här, 38 år och första barnet!

Har två missfall bakom mig det här året så hoppas på tredje gången gillt nu...

• Delilah2001
    babydreams skrev 2016-12-29 11:19:17 följande:

Om man är helt frisk, första graviditeten (inga missfall heller), 24 år, är i vecka 11 och såg hjärtat slå på VUL i vecka 10 (fostret rörde på sig mycket och allt såg jättebra ut) kan man vara relativt lugn då allt det resulterar i ett barn i slutändan och inte ett missfall?

Jag känner på mig i hela kroppen att det är en frisk graviditet och att allt kommer gå bra. Men det skrämmer mig lite för om något nu skulle hända så skulle det vara totalt oväntat och katastrofalt. Hur ska man tänka? Hur gör ni?

Ja det tycker jag. Att ha sett hjärtat slå i vecka 10 är ett bra tecken!

De andra faktorerna har mindre/ingen betydelse.
  • Delilah2001
    78elle skrev 2016-12-29 12:16:12 följande:

Hej på er!

Joinar gärna den här tråden. Jag har bf 29 Juli och bor i Stockholm.

Kanske är lite äldre än de flesta andra här, 38 år och första barnet!

Har två missfall bakom mig det här året så hoppas på tredje gången gillt nu...

Välkommen!

Tror det finns några lite äldre här också, jag själv är 37.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny