Inlägg från: 78elle |Visa alla inlägg
  • 78elle

BF Juli 2017 ny

Hej på er!

Joinar gärna den här tråden. Jag har bf 29 Juli och bor i Stockholm.

Kanske är lite äldre än de flesta andra här, 38 år och första barnet!

Har två missfall bakom mig det här året så hoppas på tredje gången gillt nu...

• 78elle
    Sosozo skrev 2016-12-29 14:57:53 följande:

Nu har jag lokaliserat livmodern! Två ggr, när det har varit hård. I samband med kissnödighet, då känner jag den. Det är verkligen som en liten boll! Men inte så långt ned som jag trodde. En liten bit nedanför naveln. Åh vad jag längtar tills man kan känna sparkar!

Om bara illamåendet kunde ge sig så skulle allt kännas toppen nu. Det är ständigt närvarande fortfarande. Utmattande är det! Jag har en del gravidkrämpor, men illamåendet är värst. Lägger ju sorti på stämningen totalt.

Jag längtar sååå tills jag också kan känna livmodern!!!

Har knappt haft några gravidsymptom alls, bara mått illa ca 1,5 dag och varit lite extra hungrig. Man ska väl vara glad så länge man mår bra men jag blir lite nojjig. Som tur är fick jag se den lille på ultraljud förra veckan och hjärtat slog som det skulle då????
  • 78elle

Så nervös inför morgondagen då jag ska göra ultraljud... är i vecka 11 och gjorde ett ultraljud för två veckor sedan och då såg allt bra ut, vet ju att om man sett hjärtat slå så minskar risken för att det ska hända något men med två missfall i bagaget 2016 så blir man såå nojjig!

Känner inte mycket av att jag är gravid förrutom att jag är hungrigare än vanligt, inatt gick jag upp klockan 3 och åt macka Försöker tänka att det borde vara ett gott tecken på att något växer där inne ändå. Eller hur!?

Hur lägger man förresten till sig i listan? Kopiererar den senaste och skriver in sitt namn o bf eller?

• 78elle

BF-lista juli

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

13 Juli - JosSand, Linköping

14 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

28 Juli - Desshank, Östergötland

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

29 Juli - 78elle

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• 78elle

BF-lista juli

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

13 Juli - JosSand, Linköping

14 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

28 Juli - Desshank, Östergötland

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

29 Juli- 78elle, Nacka

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• 78elle
    mickaa skrev 2017-01-30 17:58:49 följande:

Hej hoppar in här . ;) är gravid i v 15 med vårat första barn,(ivf) har haft turen att gå se bebisen 2 gg med ultraljud redan. Blev överstimulerad vid ivf så har förstorade äggstockar, då blir de lite extra titt på äggstockarna o då passar vi på stt hälsa på den lille. Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Trötthet?

Vi är beräknade den 28 juli:)

Hej!

Då har vi samma datum, är oxå beräknad till 28 Juli

Jag mår toppen, har bara haft en dags illamående och lite trött typ... och dålig kondis har jag fått....!

Har fått se den lilla krabaten tre gånger och allt ser bra ut

Hur mår du?
  • 78elle
    GrönaDruvan skrev 2017-04-19 13:08:52 följande:

Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!

Jag går gärna också med i den gruppen om OK, så skickar också pm snart! :)

Hemma och sjukskriven för högt blodtryck. Någon annan som har det här?

Var på vanlig rutinkontroll hos BM i tisdags förra veckan, v 25 då, och blev beordrad att stanna hemma från jobbet, så snopet och sååå långtråkigt att vara hemma! Menmen, huvudsaken är att bebisen verkar må bra!
  • 78elle

För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.

Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!

28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?

• 78elle

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

• 78elle
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 22:03:45 följande:

Men åh, vad hemskt att gå igenom det!

Vilken tur att allt verkar gå åt rätt håll iaf!

Vet du hur länge ni blir kvar på neo?

Dom säger att vi ska räkna med att bli kvar till det egentliga födelsedatumet, 28 Juli alltså, tid som vi får komma hem tidigare än det får vi se som bonus.

Konstigt nog går tiden ganska fort här ändå...! :)
  • 78elle
    Treansresa skrev 2017-06-02 22:10:15 följande:

Vilken hemsk start:( tur det går framåt nu och han krigar på! Kan tänka mig att dina känslor är åt alla håll och kanter. Hoppas resan fortsätter framåt bra och att han blir helt återställd! Har han något namn?:)

Ja lite jobbigt är det men känslorna stabiliseras mer och mer, i takt med att lilla grodan stabiliseras.

Han heter Joel! :)
  • 78elle
    Summerchild skrev 2017-06-03 01:48:43 följande:

Grattis! Hoppas på att ni kryar er! Och vart i länet befinner ni er? Som några andra frågat namn än? Och hur länge får du som mamma stanna kvar? Kommer det att fungera med amning om du vill det? Inget å missa stora magar. Tröttnar rätt fort efter vecka 30 ... men visst är man ett skydd för bebisen och vet var man har honom. Men jag kan sakna nåt man inte får äta. Råa biffar och all fisk.

Tack :)

Vi är på KS i Solna. Det akuta snittet gjordes på SöS men när de upptäckte att han hade NEC fick Joel, som han heter, åka intensivvårdsbuss med pappa till KS och jag fick åka egen ambulans eftersom jag var nysnittad, jag kom till en egen avdelning på kvinnokliniken och Joel och pappa hamnade ju direkt på barnkirurgin o Neo som var nästan 1 km ifrån mig, det var INTE roligt kan jag säga! Att inte få vara med sitt barn som man inte vet ska överleva... fick tack o lov ändå åka sängtransport och hälsa på honom innan op men sedan var jag tvungen att åka tillbaka till min avd. Började bråka med personalen och planerade en rymning typ, hehe, men blev som tur var utskriven precis när Joel var färdigopererad.

Vi får bo här på sjukhuset i ett föräldrarum som är litet som en hytt på finlandsbåten på samma avd som Joel är på. Nu är han så pass bra så dom pratar om att vi ska få flytta tillbaka till Sös nästa vecka, där vet jag inte riktigt hur det är men om det är som här så får man stanna så länge barnet är kvar!

Jag hoppas det kommer fungera med amningen sedan men det tror jag det gör... Nu får jag ju pumpa var tredje timme, det är nästan det drygaste av allt, känner mig som en kossa när jag sitter vid dem där pumpmaskinen... haha... men jag gör det ju för Joels skull, han får ju min mjölk i en sond nu, och får även små smakportioner i munnen med en spruta... smaskigt tycker han! :)
  • 78elle
    LeyasMamma skrev 2017-06-12 17:16:50 följande:

Men så fin! Jag kanske har missat, men vad gjorde att det blev en tidig födsel? Har allt gått bra efter? Trådens första bebis då:) grattis!!!

Lite sent svar kanske, men dagarna bara springer iväg här på Neonatalen...

Jag åkte in på kontroll för att jag inte kände så mycket fosterrörelser, mest för att lugna mig själv, trodde egentligen inte det var någon fara.

Alltid på ul så har han varit jättelivlig fast jag inte har känt speciellt mycket så först tänkte jag inte åka in, men min magkänsla sa mig väl att det var något som inte var bra.

Han var jättelivlig på UL nu oxå men så gjorde dom CTG och upptäckte att han ibland fick väldiga dippar i hjärtrytmen så jag lades in och fick ligga på ctg- bevakning i ca 1,5 dygn, till slut upptäckte dom att han fick dessa dippar precis efter att jag haft små sammandragningar så då beslutades det att han skulle plockas ut, det blev akut snitt. Då visste dom inte vad dipparna berodde på, bara att han skulle må bättre om han kom ut.

Bara några timmar efter snittet upptäcktes det att han hade luft i bukhålan som berodde på hål någonstans i tarmen, han hade sjukdomen NEC och fick genomgå en operation, 9 cm av tunntarmen togs bort. Så antagligen berodde hjärtdipparna på detta.

Jag är så glad att jag lyssnade på min magkänsla och åkte in, och att dom upptäckte sjukdomen så snabbt!

Imorgon får vi fira Joels första månad på Neo!
  • 78elle
    LeyasMamma skrev 2017-06-17 16:52:23 följande:

Vilken tur att du litade på magkänslan och åkte in! Skönt att allt gått så bra ändå. Tror dom att detta är något han kommer märka av senare i livet? Skönt att dom kolla dig så länge så dom upptäckte att han hade dessa dippar. Så det inte "bara" blev ett ul där han va livlig och glad i magen.

Grattis Joel till din först levnadsmånad :)

Joel tackar för Grattis!

Tarmarna ska förmodligen fungera som vanligt sen. Nu har han ju dubbelpipig stomi så det är lite mek med det, bajset som kommer ut i stomipåsen från den ena tarmändan suger vi upp och överför till den andra så att hela tarmen ska få jobba, sen kommer det ut i blöjjan.

I september ska stomi läggas ner och tarmarna ska sättas ihop igen, sedan ska allt fungera som vanligt igen förhoppningsvis!

Sen vet man ju aldrig med för tidigt födda om de får några men senare i livet, dom kan ju få svårare för sig att hänga med i skolan och så... men det är något vi får se och ta då i så fall!

Nu mår han bra i vilket fall!
  • 78elle

Bf lista

18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet.

Akut snitt.

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning. 

22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt. 

1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet. 

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet 

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan. 

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan. 

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt 

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet. 

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje) 

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet. 

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet. 

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet. 

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar. 

20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet. 

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet. 

23/7 Noova87. Flicka. 

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt. 

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet. 

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet. 

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning. 

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke. 

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning. 

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet. 

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning. 

2/8. Summerchild. Fjärde barnet. 

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet

• 78elle
    yessi skrev 2017-07-01 13:47:38 följande:

Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.

OBS! Inget för de känsliga..

Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3. 

Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.

På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!

När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...

Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.

CTG görs, men ingenting.

En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.

Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.

Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.

Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.

Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...

Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..

Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.

Beklagar verkligen sorgen!!! <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny