• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Tycker verkligen du ska satsa på tvillingvagn! Min äldsta var 15 månader när lillebror kom och jag använde den vagnen länge!! Även när stora var 3-4 tror jag. Då kanske han gick mest, men att ändå kunna erbjuda platsen var värt mycket!
  • Sosozo
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Jag hade en tvååring när jag fick min andra bebis. Började med att vi testade ståbräda men sen fick vi köpa en tvillingvagn. En med sittdelen och en med ligg som sedan kunde bli sitt, till bebisen. Jag hade storebror på dagis de flesta veckodagarna och ibland krånglade han som tusan när jag skulle hämta. Jätteskönt att kunna sätta honom i vagnen. Samma om man har brottom eller ska handla tex. Rekommenderar tvillingvagn!
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-30 09:12:12 följande:

Tror jag kanske känner livmodern idag ;) eller det är iaf hårdare typ 10 cm under naveln?? Idag ska vi titta på vår gamla vagn (en teutonia fun från 08) och även titta om de har kronan på babyproffsen (fanns i datorn men hittar inte på mobilsidan). Vi hade problem på grus och i snö med gamla vagnen och bor mer lantligt nu. Vi är även mkt ute i naturen så vi behöver nog större hjul nu.

Men kronan verkar byta till mindre hjul nu fram? Någon som sett den? Hittade också ett utländskt märke igår (tukan) som verkar ha stora hjul till bättre pris än Emmaljunga. Aja det visar sig väl vad det blir för vagn nån gång ;)

FrökenMp skrev 2016-12-30 06:15:26 följande:

Imorse kände jag innan jag gick på toaletten och då kände jag sjukt tydligt! Jag tror att det var livmodern för den känds minste tydlig efter att jag tömt blåsan sen hade den även flyttats lite längre ned...

men innan kändes den som en liten fotboll, ni vet en sån där mini? Hård också! Haha:D

Coolt!!
  • Sosozo
    Lisaemma skrev 2016-12-30 08:48:40 följande:

Hej! Jag tänkte också följa tråden. Jag har BF 18 juli och ska göra Kub nästa vecka, lite nervös då det är mitt första barn. Jag bor i Stockholm:)

Välkommen! Spännande med kub!

Och välkomna ni andra nya också! Uppdatera gärna BF-listan
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-30 11:05:24 följande:

Välkommen! Spännande med kub!

Och välkomna ni andra nya också! Uppdatera gärna BF-listan

Håller mef välkommen och upptadera gärna så ska ja fästa in den i trådstarten :)
  • Leeandra

Köpte mina första mammabyxor igår för 40:- på Kupan, . Känns lite tidigt ännu ( 10+3 idag ) men med 6:e barnet så syns det ju en mage redan och alla byxor är för trånga. Vill verkligen inte berätta förrän om en månad, får se hur det kommer att gå.

• Leeandra

Välkomna alla nya! Roligt att vi är så många i den här gruppen, . Jag kommer vara 35 när lilla Chili kommer men det är ändå mitt 6:e barn. ( Fick de andra mellan 20 & 28 ) men det är min killes första barn och han kommer också vara 35.

• sobrio88

Var och lämnade prover imorse. Bm ringde nu vid lunchen och sa att urinprovet visade på uvi, suck.. Nu drar eländet igång igen :( man får väl se det positiva, jag blir satt på behandling innan jag får ont iaf ;)

• Newbie84

Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?

• sobrio88
    Newbie84 skrev 2016-12-30 13:35:33 följande:

Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?

Jag känner inte förrän det gått ända upp i njurarna :( men eftersom jag hade så mkt problem med det och njurarna förra graviditeten så kommer jag få lämna regelbundna urinprov för att ha koll innan det går för långt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny