• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Madelia skrev 2016-12-30 00:09:50 följande:

Var på kub idag, gick bra! Fick bf ändrat till 3 juli, så uppdaterade det i listan:)

Vad är kub för nåt :) många nämner det
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2016-12-29 16:50:58 följande:

Börja känna med några fingrar precis under naveln och vandra med fingrarna nedåt. Är livmodern mjuk är det lite svårt, då är den mer "svampig" och otydlig. Men om den råkar vara hård känns den tydligt. Testa efter du har kissat precis!

Imorse kände jag innan jag gick på toaletten och då kände jag sjukt tydligt! Jag tror att det var livmodern för den känds minste tydlig efter att jag tömt blåsan sen hade den även flyttats lite längre ned...

men innan kändes den som en liten fotboll, ni vet en sån där mini? Hård också! Haha:D
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2016-12-29 21:12:43 följande:

Magen nu på morgonen , v 13+3.

Nu när alla vet så vågar man på sig tajta kläder :)

Blivande stora syster är väldigt glad för att känna på magen, fast är mest svullen.

Idag köpte vi det första till barnet, en ringsjal som jag fick tillfälle att köpa på fb. Spännande :)

Oj så tydlig sin mage är! Väldigt din också. Önskar att min syntes men det gör den tyvärr inte...känns mindre verkligt då.
  • babydreams
    Summerchild skrev 2016-12-30 00:32:50 följande:

Vad är kub för nåt :) många nämner det

Kombinerat ultraljud och blodprov, för att upptäcka eventuella avvikelser. I mitt län får man inte göra ett om man är under 35 har jag för mig, så jag som är 24 kan bara glömma det :/
  • Lisaemma

Hej! Jag tänkte också följa tråden. Jag har BF 18 juli och ska göra Kub nästa vecka, lite nervös då det är mitt första barn. Jag bor i Stockholm:)

• Lisaemma

Jag är ny på forumet och undrar lite hur man vet när någon skrivit något nytt? Kommer det ett mail då? Det kanske är så att man måste gå in varje gång och scrolla fram senaste meddelandet? Förvirrad????

• sobrio88

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

• LillaJag06
    sobrio88 skrev 2016-12-30 09:17:14 följande:

På tal om vagnar, är det nån mer än jag som kommer ha ett 2-årigt syskon vid bf? Funderar på om man ska köpa en tvillingvagn till båda eller om man bara ska ha vagn till bebisen? Hur gör ni? :)

Min son blir 3 i september och syskonet är beräknat 28 juli. Vi kommer ha en stakonvagn. Jag vill kunna röra mig obehindrat och det kommer inte funka med en singelvagn.
    Har i dagsläget en cameleon (bugaboo) och vi funderar på donkey duo eller kontonamn syskon.
  • Haiduchi

Vår dotter kommer vara sex men kommer ha vagnen som vi hade till henne. En rejäl Emmaljunga som är 16 år! Först var tanken en ny vagn men nu vill jag testa att sjala barnet och vill hellre spara pengar till att kunna vara hemma längre än lägga på ny vagn. Vill inte börja jobba tidigare bara för att jag måste utan när jag vill.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny