• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2016-12-30 18:00:17 följande:

Hello! Ni som har receptbelagda mediciner utskrivet mot illamående, fick ni det via bm eller hur gick det till?

Jag har mått se extremt illa de senaste dagarna. Idag tog jag Postafen som hjälpt tidigare. Det hjälpte inte alls men jag blev helt väck i skallen och har sovit hela dagen uuurs. Känns ohållbart.

Usch stackare lider med dig. Man kan få genom mvc och vårdcentralen, om du spyr mkt kan man behöva dropp och då är det gynakuten. Finns några olika man brukar börja med men finns även starkare om de inte hjälper. Sköt om dig!
  • Newbie84

Kul att magarna börjar komma fram, jag ser mest lite svullen ut om kvällarna. Fick mage sent sist också och såg inte gravid ut förrän i typ v30. Nu blir det nog tidigare med andra men kan iaf ha mina vanliga byxor och kjolar. Smart med bh-förlängare tycker mina börjar trycka obehagligt runt om, så det måste jag köpa :) vill också slippa att köpa nya då jag vet att mina bröst blir så stora av mjölken sen.

Denna gång vill jag ha en Britax go big men verkar inte finnas några begagnade ännu ute. Sist hade vi en joolz som var snygg och bra men väldigt liten förvaring under så den sålde vi av. Min kille är 3,5 år när bebben kommer så kanske skaffar en ståbräda.

När har ni tänkt att börja köpa saker till bebisen?

• Treansresa
    Newbie84 skrev 2016-12-30 23:13:07 följande:

Kul att magarna börjar komma fram, jag ser mest lite svullen ut om kvällarna. Fick mage sent sist också och såg inte gravid ut förrän i typ v30. Nu blir det nog tidigare med andra men kan iaf ha mina vanliga byxor och kjolar. Smart med bh-förlängare tycker mina börjar trycka obehagligt runt om, så det måste jag köpa :) vill också slippa att köpa nya då jag vet att mina bröst blir så stora av mjölken sen.

Denna gång vill jag ha en Britax go big men verkar inte finnas några begagnade ännu ute. Sist hade vi en joolz som var snygg och bra men väldigt liten förvaring under så den sålde vi av. Min kille är 3,5 år när bebben kommer så kanske skaffar en ståbräda.

Jag köpte faktiskt två billiga bhar på lindex. Nu väntar ja på amningsbharna senare.

Vi har börjst handla lite smått. Vet att det är tidigt men vi är båda lika att mf sitter inte i sakerna hur jobbigt det blir

När tänker du börja? :)
  • Delilah2001

Jag har köpt en jättefin åkpåse på 80% rea.

Har kollat runt lite på nätet på vagn, säng, babysitter, skötbord mm. Är lite inne på tygblöjor till denna bebisen, så har kollat lite på det. Det är en djungel för övrigt!

Men kommer nog inte köpa något före RUL.

Har inte särskilt bra ekonomi nu heller, eftersom jag varit sjukskriven hela hösten och började jobba halvtid nu precis.

Jag har inte pratat om graviditeten alls mycket (förutom här då) vill inte jinxa... Men när det gäller saker så tänker jag att om något går fel, så är det lika illa vare sig man köpt saker eller inte. Saker kan man spara eller lätt sälja på tex Blocket.
  • Mamma1986

Jag får också mage sent men är väldigt lång , 178 cm så tror det beror på det hihi..
    Min yngsta kommer vara lite mer än 3 år när bebisen kommer så jag funderar också på ståbräda

Hade gärna börjat handlat allt i går men ska vänta till rul eller alla fall kub ???? men tjuvhandla ett sett som bebisen ska ha på BB häromdagen
  • FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-30 18:43:38 följande:

Är i vecka 13 nu :) jag har clearblues doppler. Det är tråkigt när man inte hittar hjärtat så man måste liksom kunna tänka att bebisen är så liten och därmed svårt att hitta. Blir man övertygad om missfall eller väldigt orolig så rekommenderar jag inte att man köper en. Men jag tycker den är guldvärd:D

Åh, det låter så himla mysigt tycker jag! Men jag är en sån som tror att minsta lilla grej betyder missfall. Senast igår trodde jag det för min temp var nere på 36.6 två dagar i rad haha!
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2016-12-30 23:19:33 följande:

Jag köpte faktiskt två billiga bhar på lindex. Nu väntar ja på amningsbharna senare.

Vi har börjst handla lite smått. Vet att det är tidigt men vi är båda lika att mf sitter inte i sakerna hur jobbigt det blir

När tänker du börja? :)

Jag tänkte efter RUL men har sparat typ allt sen förra bebistiden så behöver inte så mkt mer än vagn babyskydd och besidecrib. Ska köpa lite kläder och nån filt och sen tänkte jag åka till Ullared i påsk och köpa lite.

Tänker också att mf är jobbigt oavsett om man köpt saker eller inte, hade jag mått bra så kanske jag hade orkat köpa lite smått nu på rean :) blir mer verkligt också när man börjar handla saker :)
  • Newbie84
    Delilah2001 skrev 2016-12-31 00:43:10 följande:

Jag har köpt en jättefin åkpåse på 80% rea.

Har kollat runt lite på nätet på vagn, säng, babysitter, skötbord mm. Är lite inne på tygblöjor till denna bebisen, så har kollat lite på det. Det är en djungel för övrigt!

Men kommer nog inte köpa något före RUL.

Har inte särskilt bra ekonomi nu heller, eftersom jag varit sjukskriven hela hösten och började jobba halvtid nu precis.

Jag har inte pratat om graviditeten alls mycket (förutom här då) vill inte jinxa... Men när det gäller saker så tänker jag att om något går fel, så är det lika illa vare sig man köpt saker eller inte. Saker kan man spara eller lätt sälja på tex Blocket.

Är också sjukskriven nu och får skitlite pengar verkar det som, vet inte hur det funkar riktigt men verkar som att jag får typ 13000-14000, kan det stämma?
  • Treansresa
    Newbie84 skrev 2016-12-31 09:46:34 följande:

Jag tänkte efter RUL men har sparat typ allt sen förra bebistiden så behöver inte så mkt mer än vagn babyskydd och besidecrib. Ska köpa lite kläder och nån filt och sen tänkte jag åka till Ullared i påsk och köpa lite.

Tänker också att mf är jobbigt oavsett om man köpt saker eller inte, hade jag mått bra så kanske jag hade orkat köpa lite smått nu på rean :) blir mer verkligt också när man börjar handla saker :)

Vi har absolut inget kvar från sist, eller jo barnens första kläder,skor och filtar men dessa ska ej användas. Börjar känna att det även hel del att köpa, vill ej riskera att de blir som sist då ja var sängliggandes från 18 och kunde inte gå i affärer.

Bilstol köpte gubben en på rean till hans bil och nu beställde han en extrabas så vi kan ha i storbilen. Smågrejer har jag hunnit handla massor. Rean nu var farlig runt jul o mellandagarna:) längtar tills jag slipper smyga med allt bara:)
  • sobrio88
    Newbie84 skrev 2016-12-31 09:48:42 följande:

Är också sjukskriven nu och får skitlite pengar verkar det som, vet inte hur det funkar riktigt men verkar som att jag får typ 13000-14000, kan det stämma?

Kan nog stämma. Har för mig jag fick 13' när jag var sjukskriven förra graviditeten. Skulle gärna få dom pengarna, får bara 10' nu för jag studerar ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny