BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Visst är det mycket tjat om vikt, men det är det åt båda håll. Jag som alltid varit smal får utstå mycket korkade kommentarer som inte alls är ok. Det är minst lika jobbigt när man är för smal. På nåt sätt tror de flesta att det är mer ok att kommentera smala än tjocka. Men så är det ju inte. Vi lider också.
Jag dömer aldrig någon, vare sig tjocka el smala, utan jag tycker alla ska få vara som de är. Sen att det inte är hälsosamt att lägga på sig för mycket i vikt är ju bara ren sanning, men det vet väl alla och jag förstår er som är överviktiga att det måste vara frustrerande att höra det hela tiden.
Ursäkta om jag får igång på viktfrågan, men det gör jag alltid. Antagligen på grund av mina egna viktproblem åt andra hållet, vilket verkligen inte är en dans på rosor.
Nu njuter vi av graviditeten tjejer, och jag tror vi alla försöker äta så bra det går, och bry er inte om alla kommentarer utan vi alla vet väl vad som är bäst för oss!!
Vi är fina som vi är allihopa!
Du kan ju föreställa dig hur det är för oss överviktiga då.. jag får väl skylla mig själv men jag har fått be min bm ta ett steg tillbaka, jag tolererar inte predikandet.
Gott nytt år till er alla! Har nu äntligen parkerat mig i sängen, helt slut efter alldeles för lite sömn. Trevlig middag med vänner igår, men lärde mig den hårda vägen att sparris bör undvikas den här perioden när man kväljs av lukter...Varenda gång jag gick på toa så luktade ju kisset skunk! Satt där och ulkade varje gång, haha...
Hemkommen vid 2.30, själv i chock att jag lyckades hålla mig vaken! Sen ringde klockan 4.45. Morgonmjölkning i lagårn! Första gången det blev uppenbart för mig att illamåendet verkligen blir värre när man är trött... Tur kossorna står ut med en ändå när man går och ulkar och låter var o varannan minut. Nu blir det lite välförtjänt eftermiddagssömn! Natti natti alla goa! <3
Jag tror att det bästa bara är att gå med näsan högt. Folk som kommenterar nedvärderande om andras kroppar är osäkra människor som genom att håna andra tror att de själva framstår som bättre.
Sen får man själv vara öppen med att veta om folk säger det för att vara elaka eller av oro. Två olika saker.
Gott nytt år till er alla! Har nu äntligen parkerat mig i sängen, helt slut efter alldeles för lite sömn. Trevlig middag med vänner igår, men lärde mig den hårda vägen att sparris bör undvikas den här perioden när man kväljs av lukter...Varenda gång jag gick på toa så luktade ju kisset skunk! Satt där och ulkade varje gång, haha...
Hemkommen vid 2.30, själv i chock att jag lyckades hålla mig vaken! Sen ringde klockan 4.45. Morgonmjölkning i lagårn! Första gången det blev uppenbart för mig att illamåendet verkligen blir värre när man är trött... Tur kossorna står ut med en ändå när man går och ulkar och låter var o varannan minut. Nu blir det lite välförtjänt eftermiddagssömn! Natti natti alla goa! <3
Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vikten.. huvudsaken är att man mår bra!! Jag har gått upp 20 kg mina graviditeter (startvikt ca 56-57 och 172 cm lånh) och det har varit såååå mycket vätska som försvann väldigt fort efteråt!
Någon som har erfarenhet av sommarbarn? Jag har ett vinterbarn sedan tidigare och då var det ju åkpåse osv och lite varmare kläder. Vad behöver man till sommarbarn, är det tunna långärmade bodys och tights typ, har de tunn mössa på sig osv? Känner mig väldigt novis. Ska iaf bli skönt att inte behöva tänks på kyla osv men nu är det kanske att hålla bebisen sval som gäller? Myggnät osv?
Någon som har erfarenhet av sommarbarn? Jag har ett vinterbarn sedan tidigare och då var det ju åkpåse osv och lite varmare kläder. Vad behöver man till sommarbarn, är det tunna långärmade bodys och tights typ, har de tunn mössa på sig osv? Känner mig väldigt novis. Ska iaf bli skönt att inte behöva tänks på kyla osv men nu är det kanske att hålla bebisen sval som gäller? Myggnät osv?