Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Hej hej! Jag är också här :).

Är det intressant att ta med i listan vilket barn i ordningen man väntar?

Ngn mer än jag som emellanåt får ont precis i mitten ovanför blygdbenet (skär) och samtidigt blir andfådd?

Ska på inskrivning på tisdag, de kollar väl urinvägsinfektion då?

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2016-12-18 22:37:37 följande:

Idag har jag äntligen kunnat äta en av mina favvo rätter! Två små portioner spagetti och k-sås (veg). Det var inget vidare gott, men jag fick efter mycket om och men i mig det och det är ju ett stort framsteg att överhuvudtaget kunna sitta med vid bordet utan att få kväljningar.

Det mesta magontet har idag hållt sig borta, det är skönt. Växtvärken som varit enorm i en veckas tid har inte märkts idag heller, så det måste vara en ordentligt tillväxt som skett där inne! Nu känner jag hela livmodern när jag ligger ner nästan jämt! Hoppas mina små hjältar lever där inne..

Imorgon blir det jobb efter nästan 1 vecka hemma. Har verkligen fyllt på med energi nu och tror det kommer gå ok att jobba även om illamåendet är kvar. Tröttheten är iaf inte alls som det varit, känner mig hyffsat pigg mestadels på dagarna. Men får väl se efter jobbigaste veckan på året på jobbet hur man mår till helgen...

Åh håller tummarna att det fortsätter i samma riktning!
  • narie24

Treans resa, kunde du fixa en lista? Nu blev det också flera nya i tråden.

• narie24
    Malimari skrev 2016-12-19 16:27:32 följande:

Hänger gärna på. Bf 23 juli

Bor utanför Göteborg. Tredje barnet

Längtar till det är helt offentligt och man slipper hålla in sin mage haha! ?

Längtar också! Nu måste man smussla med sin uppsvälla mage. Jag väntar också tredje barnet.
  • narie24
    Treansresa skrev 2016-12-19 18:23:02 följande:

Jag håller på för fullt:) blir en lång lista:)

Ja, oj vad många det blev nu!
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-20 16:00:52 följande:

Jag skulle gjort det på inskrivningen förra veckan men pga lite missförstånd där med tider så fick jag en ny tid dem 30e så ska ta blodprovet då.. hoppas bara det hinner bli klart tills den 2e januari för då har jag kub bokat

Jag var på inskrivning idag och då tog jag provet till kub-testet.

Kändes skönt att gå igenom allt man funderat på med bm. Mina grejer att hålla koll på:

Ev äta levaxin igen, rh-negativ, gallan och nu låg jag tydligen lite högt på sockret så det ska följas upp.

Bokat upp nya tider osv, känns bra.

Nu väntar vi på kub-ultraljudet 9/1. Läskigt!
  • narie24
    basio skrev 2016-12-20 16:12:54 följande:

Ser att många ska göra kub snart. Vilken vecka är ni i när ni ska göra det? Jag fick tid när jag är i v13+0 och det kändes nästan lite sent.

Gjorde ul idag och fick se en liten suddig böna med ett hjärta som slog. Inte så bra bild då det gjordes på magen, men allt såg bra ut.

Jag gör kub i vecka när jag är 12+5. Blodprover togs idag. Tycker också att det är ganska sent. Vet ngn när man får resultatet? Vidrigt att göra ev abort sent.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2016-12-20 19:35:39 följande:

Kan någon hjälpa mig i mina tankar!

Vi diskuterade det här med kub hemma och kom fram till att vi gör det. Har hela tiden tänkt att jag inte bryr mig om det är nåt fel på barnen, vill ha dom ändå.

Men tankarna har ändrats! Det är så hemskt att skriva, men skulle det verkligen vara rättvist mot våra två andra barn om tex båda tvillingarna har down syndrom eller nåt annat? Jag är verkligen emot abort, men när vi tänker såhär så vill jag ju inte ha två sjuka barn till varje pris. Hade det varit våra första barn så hade det inte spelat någon roll, men nu har vi ju två innan som kommer att komma väldigt mycket i kläm om vi får sjuka tvillingar. Förstår ni tanken eller är det dumt att tänka så?

VI tänker precis som du. Vi har två barn redan som behöver oss. Hade det varit första barnet så visst, men nu ska man orka för hela familjen.
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-20 20:50:35 följande:

Usch vad jobbigt det lät med allt det där. Hoppas sockret bara var lite högt tillfälligt så du inte åker på det också!! Men vad gäller blodgruppen så är det väl bara någon spruta bebisen får om den är positiv eller?

PRecis, när det gäller blodgruppen så är det bara att få en spruta. Det testade vi idag.

Hoppas, hoppas att det var tillfälligt med sockret. Har ju inte lunnat äta så nyttigt direkt, mkt bananer blir det. Bm rekommenderade med långsam energi. Ngn som har tips? Har fortf svårt för allt animaliskt.

Hade gått upp 2 kg av allt ätande. Hoppas illamåendet släpper snart så man kan börja ta hand om sig själv.

Men känns så skönt att vara igång med kontakt med bm och fått datum bokade osv. Känns mer verkligt och spännande!
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2016-12-21 12:05:25 följande:

Jag fick uppge redan vid bokningen när sista mens var.

Var i vecka 8+, och hon gjorde ultraljudet på magen. Hon sa att om det inte skulle synas tex pga att jag inte var så långt gången, så kunde hon testa med vul istället.

Var privat i Göteborg. Är säkert olika på olika ställen!

Så var det för mig också. Hon sa att vi börjar med ul och skulle inte det funka så skulle det bli vul. Jag var i vecka 9 då och det syntes bra.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny