BF Juli 2017 ny
Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?
Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....
Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?
Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....
Var hos bm igår. Blodvärde var lågt, men ok.
Hjärtslag bra (150) och mätte magen med.
Blodsockret var för högt, så måste göra glykosbelastning på fredag. Ser inte fram emot det!
Måste bara visa er babygymmet som jag och sambon snickrat ihop! :D väldigt enkelt och gick fort att göra.
Ngn mer som blir risig i magen och får magknip av niferex?
Mamas, vad gör ni mot halsbränna? Eftermiddagarna till nätterna är så jobbiga med detta! Jag kör samarin, det hjälper lite men inte helt. Vad får man ta och inte? Husmorsknep?..
Något av detta som man sväljer som tablett? Spyr så himla lätt så dricka äckligt eller tugga äckligt går inte
Jag kommer i alla fall börja med att amma, men är beredd på att prova att varva med flaska också. Med första barnet fick jag mjölkstockning och hög feber men sen funkade det bra. Dottern slutade av sig själv vid sex månader.
Andra barnet funkade det helt okej faktiskt. Började med ngt flaskmål på natten så jag fick sova lite. Ganska kort därefter började sonen förebdra flaska och krångla allt mer vid bröstet. Kämpade och höll på för att fortsätta amma, pumpade efter varje mål osv. Tog så mkt tid och kraft. Samtidigt blev jag sjukskriven för utmattningsdepression.
Vid 4 månader sa min kurator åt mig att bestämma mig. Antingen lägga ner amningen eller fortsätta kämpa. Jag slutade amma. Det kändes som ett nederlag men snabbt märkte jag hur nöjd sonen var. Inte alls lika skrikig och frustrerad. Och när mjölken sinat så märkte jag hur det var som en slöjas drogs bort från mina ögon. Jag fick ny energi, humöret blev stabilt och jag kunde njuta av sonen.
Jag är en sådan som påverkas mkt av hormoner, pms och uppenbarligen amningshormoner. Så ser jag sådana tecken igen lägger jag ner och prioriterar hälsan.
Ni som fått gravpenning beviljat, vad jobbar ni med?
Glad Påsk alla! Mina barn har målat det största påskägget av dem alla!
När ungefär brukar bebisen vända sig nedåt? Har varit ett väldans bökande idag och jag har kännt ett tryck nedåt och mellan höfterna flera ggr. Plus någon form av krafsande längst ned vid blygdbenet. Och sparkar/ bökande uppåt mot magsäcken. Är i v 29+0 så det är ju rätt tidigt? Kan det vara att hon försöker hitta rätt med huvudet?..