Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

• narie24
    Treansresa skrev 2017-05-16 12:42:55 följande:

Vi ska över till Finland första helgen i juni, flyg på skolavslutning i mitten på juni. Sedan ska vi ta barnen på en minisemester 25 mil bort 16/17 juni. Är beräknad 19 så det borde vara lugnt. Har fått mina i 37+ så senare vågar jag inte resa :)

Sundsvall har en fin förlossning om du skulle hamna där mot all förmodan :)

Aha, okej. Då kanske man inte ska vara rädd för att föda i Sundsvall då?

Oroar mig en del för hur läget kommer var på förlossningarna i juli. Det är ju pressat redan nu, hur är det inte då under deras semester? Inte kul om personalen är alldeles stressad. Sen kanske man måste åka typ till Uppsala?! Jag kommer nog inte våga vänta lika länge hemma som med tvåan.
  • narie24

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

• narie24
    Treansresa skrev 2017-05-19 19:35:51 följande:

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

Jag! Jag har känt mig gråtfärdig fler ggr sista veckan. Har ont i gallområdet som molar o har, vaknar av värken på nätterna, höften låser sig o h värker, allt oftare illamående och "full" i magen, känslig för blodsockerfall, trött mm. Magen känns hård och jag känner mig osmidig.

Haha vilket gnäll! Men det känns såå långt just nu. Går in i v 33 imorgon....
  • narie24

Bläää i natt sov jag inte långa stunder. Har ju periodvis (nu i flera veckor) haft molande värk på höger sida under revbenet in mot ryggen. Gallan antagligen, men läkaren trodde mer på att det var muskelärt. Kollat levervärdena och det såg bra ut. Men fattar inte vad det är! Hade så periodvis under mina tidigare grav med men inte såhär. Har inte kunnat sova på höger sida på evigheter men i natt gjorde det ont oavsett hur jag låg. Vaknar av smärtan. I natt käbde jag mig så uppgiven. Det lättar oftast när jag kommer upp och rör på mig. Men är ju så trött och vill ju ligga ner och vila.

Galen som jag är drog jag till Ikea i det här skicket haha. Vi har ju inte köpt ngt typ men nu har jag gett mig fan på att ta tag i saker. Tror att jag kommer bli allt mer trött och sliten så bäst att passa på. Så idag blev det spjälsäng med alla tillbehör och så var vi och beställde vagn. Check på det! Snacka om att bäckenet värkte sen. Nu sitter jag med fötterna högt på balkongen i skuggan. Unnar mig en kopp kaffe och en bit kexchoklad.

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-05-20 18:02:21 följande:

Höger njure blir större under graviditeten, pga livmodern oftast ligger mer åt höger så den får jobba hårdare. Helt normalt, men kan klart ge ömhet!

Men vad kan man göra för att mildra smärtan? Blir så deppig av att tänka att man ska ha såhär till förlossningen...
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 12:52:53 följande:

Är nu hemkommen från förlossningen. Ett kärl som har spruckit och när hon undersökte började det blöda igen. Så var ingen fara! Huvudet låg neråt, tappen stängd och lång:)

Ctg tog dock ett tag då sammandragningarna drog igång och dom ville se så det lugnade sig. Tror dom kom pga promenaden på sjukhuset.

Tack för alla fina ord inatt! Nu blir det inge mer sex! Haha

Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.

Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?

Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-21 20:23:09 följande:

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?

Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny