Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Och jag känner tvärtom, att det är så långt kvar! Vi kommer inte handla förrän i maj ser det ut som, då är det ju ändå två månader kvar. Vill bara att tiden ska gå tills dess.

Sen behöver man ju inte så mkt i början. Säng, vagn, kläder och hygienartiklar typ. Sedan vill jag ha en babysitter men det dröjer ju lite.

• narie24
    Treansresa skrev 2017-03-27 19:24:29 följande:

Vill bara tipsa om att Babyland.se har 15% som rabattkod idag och imorgon! Gällde på mycke jag ville ha. :)

Gäller det på barnvagnar?
  • narie24
    basio skrev 2017-03-28 14:35:28 följande:

Jag har ett enormt sötsug även i vanliga fall ... och har ätit alldeles för mycket sött nu. Men jag försöker skärpa mig och äta andra saker mellan måltiderna som frukt eller ett knäckebröd. Jag hade rätt högt värde när jag gjorde glukosbelastning i v12 så känns som att det kan vara bra att försöka låta bli att äta så mycket kakor, godis osv. Och jag har fått stora barn tidigare ... men oj vad jag är sugen på choklad och kakor! Jag älskar att baka godsaker också och då finns det ju hemma hela tiden ...

Jag är i exakt samma sits. Fick göra glukosbelastning för ca en månad sedan då jag låg precis över gränsen. "Klarade mig" precis men det innebär ju att jag behöver dra ner på sötsaker, och egentligen även kolhydrater. Äter aldrig godis, fika, glass osv. Men ibland unnar jag mig en smoothie eller lite chips.

Mitt förra barn vägde 4,5 kg vilket jag helst vill undvika. Den graviditeten åt jag lakrits och drack mkt apelsinjuice, kanske bidrog?

Önskar jag kunde unna mig vad jag ville. När barnet är ute ska jag unna mig, då är det ju "bara" jag som blir drabbad.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-31 08:51:47 följande:

Då går man in i vecka 27 idag! Så härligt att tiden går framåt!! Han börjar bli riktigt stark där inne, är så skönt att känna honom så mycket!!!

Det här med att sova...våra två barn har alltid sovit som små gudar. Visst, de hade väl några perioder som bebisar då det var lite sisådär, men i det stora hela så har det alltid gått bra. Det är väldigt sällan som de kommer ner till oss, men nu det senaste har de börjat komma ner...blir alltid att mannen får flytta sig, jag tycker det blir för trångt att sova tre i dubbelsängen, speciellt när äldsta sonen sover där, för han snurrar runt så...

Den yngsta kan man oftast gå med upp till rummet igen bädda om och säga god natt igen..

Vet inte om de börjar bli lite oroliga nu inför bebisens ankomst och det är därför de springer på nätterna...?

Jag tycker mig se det beteendet hos min stora, 8 år. Kanske hon känner av förändringen? När vi väntade lillebror gick hon från att sova hela nätter till att komma in till oss. Hon kanske är mer känslig för förändring.
  • narie24
    FrökenMp skrev 2017-04-01 07:28:35 följande:

Nu har vi äntligen beställt vagn! Det blev en Stokke trailz i beige melange. Nästan pirrigt att beställa!

Dessutom var vi på 3D-ultraljud igår på vasamamma. Det var helt fantastiskt att få se lillen igen. Han ser så mycket ut som sin pappa!

Gud vad häftigt med 3D! Då får man ju verkligen se hur de ser ut, vad verkligt!

När jag tittar tillbaka och ser att man klarat ca 180 dgr, och 100 dgr kvar, känns det lite. Jag tycker att det känns som jag varit gravid i en evighet! Man har ju gått en hel lååång vinter med diverse krämpor. Men jag har redan glömt hur tufft det var med illamåendet. Man ska vara glad för att man kan gå upp, äta frukost och umgås som vanligt folk hehe.

Men jag är otålig av naturen och vill bara att nästa 50 ska gå snabbt.
  • narie24
    narie24 skrev 2017-04-01 17:06:29 följande:

Och här är min från idag 25+0

Men fy vilken bild det blev :( inte bra på det där att foto mig själv.
  • narie24

Jag vaknar också i ottan. Har märkt att lillan lever rövare på morgonkvisten, så kanske är det hon som väcker?

Blä idag hände ngt med mitt humör. Så labil, nära till tårar, stingslig. Och mår lite illa ovh allmänt skruttig. Hoppas det vänder.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny