• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • Mjölk
    heel skrev 2016-12-26 22:49:06 följande:

Fertility Friend och Natural Cycles! Är min andra cykel jag kör med apparna. Har haft Period tracker i ett par år, men eftersom jag har oregelbunden mens så har den visat fertila dagar hela cykeln. Alltså omöjligt att försöka hitta ÄL om jag inte vill slösa på massa test i flera veckor då..

Jaså ? ???? Får hoppas det tar sig nu då :) ÄL idag eller?

Ok, jag kanske får fixa nån sån också om det inte går vägen. Det här är ju bara min andra gång. Denna gången har jag haft riktig mens också. Slutade med p-piller i november o trodde jag fick mens men det var nog ingen riktig.

Enligt mina beräkningar så ska äl vara runt den 29:e men eftersom K åker iväg tidigt imorgon bitti så fick det bli sent ikväll och bara en gång då. K är min potentiella medförälder.
  • heel
    Mjölk skrev 2016-12-26 23:50:03 följande:

Ok, jag kanske får fixa nån sån också om det inte går vägen. Det här är ju bara min andra gång. Denna gången har jag haft riktig mens också. Slutade med p-piller i november o trodde jag fick mens men det var nog ingen riktig.

Enligt mina beräkningar så ska äl vara runt den 29:e men eftersom K åker iväg tidigt imorgon bitti så fick det bli sent ikväll och bara en gång då. K är min potentiella medförälder.

Ok då är det precis i startgroparna då :)

Ja nu ligger dom väl o väntar på ägget nu då :)

Ok hur funkar det? Är ni goda vänner sen innan eller hur kom ni fram till att ni skulle skaffa barn?
  • Mjölk
    heel skrev 2016-12-27 09:20:42 följande:

Ok då är det precis i startgroparna då :)

Ja nu ligger dom väl o väntar på ägget nu då :)

Ok hur funkar det? Är ni goda vänner sen innan eller hur kom ni fram till att ni skulle skaffa barn?

Weee! Fick glad gubbe nyss vilket betyder att ägglossningen är på g!!!!! ????

Vi hittade varandra i en FB-grupp "Vi som söker medförälder" och började träffas rätt mycket o är nu mycket goda vänner. Han är homosexuell.
  • Linda2barnsmamma
    Mjölk skrev 2016-12-27 11:24:44 följande:

Vi hittade varandra i en FB-grupp "Vi som söker medförälder" och började träffas rätt mycket o är nu mycket goda vänner. Han är homosexuell.

Ja tycker det är så fint när människor kan hjälpa varandra
  • Mjölk
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 11:27:05 följande:

Ja tycker det är så fint när människor kan hjälpa varandra

Mm jag gav liksom upp ett tag eftersom de jag träffade antingen var steriliserad och/eller klara med barn. Så idén kom upp för typ tre år sedan. Och varför inte på detta sätt liksom? Barnet får ju två föräldrar som önskar såååå mycket efter ett barn. ????
  • Linda2barnsmamma
    Mjölk skrev 2016-12-27 11:49:18 följande:

Mm jag gav liksom upp ett tag eftersom de jag träffade antingen var steriliserad och/eller klara med barn. Så idén kom upp för typ tre år sedan. Och varför inte på detta sätt liksom? Barnet får ju två föräldrar som önskar såååå mycket efter ett barn. ????

Ja precis. Och idag är det inte många alls som lever tillsammans ändå då är det bättre att två som gärna vill ha barn skaffar ett gemensamt än två som lever i ett ostabilt förhållande skaffar ett gemensamt. :)

Tycker ialf det är jättefint gjort av er båda :)
  • heel
    Mjölk skrev 2016-12-27 11:24:44 följande:

Håller tummarna för att det blir ett frö som gror inom kort då :)

Va fint av er ! :)
  • Livetsgång
    heel skrev 2016-12-26 21:42:51 följande:

Hur har det gått för alla som myst på under julhelgen? ;)

Enligt FF är jag idag på ÄL+4 och enligt NC är jag på ÄL+3..!

Nu börjar den eviga väntan till Bim som ska va den 7e januari enligt bägge apparna..

Det som är bra med apparna är att man ser när tempen sjunker strax före Bim och då är det inte lönt att slösa fler gravtest..

Jodå FF har satt ut min ÄL nu. Dock dotted linjer iomed jag hade ÄL 1-2 dagar tidigare än deras beräkningar haha.

Fick glad gubbe på sena julaftonkvällen och myste dagen efter (25:e) samt myste dagarna innan natten mellan 20:e och 21:e :)
    Har haft tydliga ÄL symptom med som blod/flytning på ÄL, Trådiga flytningar och stick i äggstockarna samt bröstvårtorna börja bli känsliga igen.

Så här ser min graf ut iallafall.

Började dessutom med ProgesterALL imorse och fortsätter med min bidrottningsgele.

• heel
    Livetsgång skrev 2016-12-27 13:21:00 följande:

Jodå FF har satt ut min ÄL nu. Dock dotted linjer iomed jag hade ÄL 1-2 dagar tidigare än deras beräkningar haha.

Fick glad gubbe på sena julaftonkvällen och myste dagen efter (25:e) samt myste dagarna innan natten mellan 20:e och 21:e :)

Har haft tydliga ÄL symptom med som blod/flytning på ÄL, Trådiga flytningar och stick i äggstockarna samt bröstvårtorna börja bli känsliga igen.

Så här ser min graf ut iallafall.

Började dessutom med ProgesterALL imorse och fortsätter med min bidrottningsgele.

Ok :) håller tummarna!

Såhär ser min graf ut idag med FF..

• Mjölk
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 11:52:31 följande:

Ja precis. Och idag är det inte många alls som lever tillsammans ändå då är det bättre att två som gärna vill ha barn skaffar ett gemensamt än två som lever i ett ostabilt förhållande skaffar ett gemensamt. :)

Tycker ialf det är jättefint gjort av er båda :)

Jo lite så jag tänkt. Varför krångla till det med en kärleksrelation liksom? Även om kärlek kittar ihop så finns ju kärlek i olika former. ????
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari