• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 11:21:59 följande:

Jag ska testa på nyårsafton för då är jag på ÄL+9, lite tidigt även det. men har ett predict early hemma. Vilket test har du använt? Är du som jag på ÄL+7 idag? Testa igen om några dagar!

Ja jag hade tänkt att spara mig till nyårsafton! Men så såg jag i en annan tråd om någon som plussat på Bim-6, så tänkte att det var värt en chansning. Jag har testlagrets gravtest, fick av en kompis som blev gravid efter att de hade försökt i 2mån.. På nyårsafton är jag på Äl+10, om jag räknar från den första stegringen. Känner du några symptom?
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-29 11:25:05 följande:

Ja jag hade tänkt att spara mig till nyårsafton! Men så såg jag i en annan tråd om någon som plussat på Bim-6, så tänkte att det var värt en chansning. Jag har testlagrets gravtest, fick av en kompis som blev gravid efter att de hade försökt i 2mån.. På nyårsafton är jag på Äl+10, om jag räknar från den första stegringen. Känner du några symptom?

Ja men då kommer det fler chanser till ett plus denna cykel :)

Jag känner bara att brösten är väldigt ömma, annars inget just nu :(
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 17:14:05 följande:

Ja men då kommer det fler chanser till ett plus denna cykel :)

Jag känner bara att brösten är väldigt ömma, annars inget just nu :(

Ja jo, men blir det blankt på nyårsafton så räknar jag med att få byta till bim-tråd i feb.. :) men försöker att hålla goda min.

Tror att det är lite mensvärk som ligger o spökar i magen nu. Åkte buss hem nu under kvällen och fick värmesvallningar, håll på att kräkas när jag klev av sen. Vet inte vart allt kom ifrån, men antar att det blev för varmt kanske.. men nu övertolkar man ju allt.
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-29 22:16:52 följande:

Ja jo, men blir det blankt på nyårsafton så räknar jag med att få byta till bim-tråd i feb.. :) men försöker att hålla goda min.

Tror att det är lite mensvärk som ligger o spökar i magen nu. Åkte buss hem nu under kvällen och fick värmesvallningar, håll på att kräkas när jag klev av sen. Vet inte vart allt kom ifrån, men antar att det blev för varmt kanske.. men nu övertolkar man ju allt.

Usch då! Tur du slapp kräkas på bussen iaf!

Ja man gör ju lätt det, förra cykeln hade jag betydligt fler symptom. Men kanske kände efter för mycket då med.. Denna omgång är ju kring jul med. Så att man känner sig svullen och sover dåligt om nätterna kan ju ha o göra med all julmat och godis man slängt i sig ;) annars kanske man är gravid för kulan finns ju där redan nu ;)

men brösten gör ont av att bara ta på dom lite lätt. Men jag brukar ha ont i brösten före mensen.. Mer eller mindre. Får för mig att dom är känsligare nu bara, men kan lätt vara inbillning.
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 23:28:29 följande:

Usch då! Tur du slapp kräkas på bussen iaf!

Ja man gör ju lätt det, förra cykeln hade jag betydligt fler symptom. Men kanske kände efter för mycket då med.. Denna omgång är ju kring jul med. Så att man känner sig svullen och sover dåligt om nätterna kan ju ha o göra med all julmat och godis man slängt i sig ;) annars kanske man är gravid för kulan finns ju där redan nu ;)

men brösten gör ont av att bara ta på dom lite lätt. Men jag brukar ha ont i brösten före mensen.. Mer eller mindre. Får för mig att dom är känsligare nu bara, men kan lätt vara inbillning.

Haha sant sant!

Ja min temp dippade imorse, precis som den brukar. Så behöver nog inte ens ta ett test. Det blir negativt.

Men bryta ihop och komma igen. :) snart är det bara några månader kvar innan vi kan ringa och få hjälp :)
  • 24årigtjejredoattblimamma

Kan någon förklara ? Har ingen aning om varför min temperatur håller på såhär ? Jag ska inte ha mens förens den den 4 eller 5 januari så varför dippar den nu och är så ojämn ?

Jag känner mig så himla ledsen. Vi har nu försökt i 4 månader och jag vet att det inte är någon tid alls egentligen men jag får känslan av att något är fel på mig eller min partner. Vi har alltid prickat ÄL!

Blir så jävla besviken och ledsen varje gång. Allt känns hopplöst just nu. Kan någon förklara som har lite mer kött på benen när det gäller att tempa?

Stor kram till er alla där ute !
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-30 11:13:19 följande:

Haha sant sant!

Ja min temp dippade imorse, precis som den brukar. Så behöver nog inte ens ta ett test. Det blir negativt.

Men bryta ihop och komma igen. :) snart är det bara några månader kvar innan vi kan ringa och få hjälp :)

Det positiva med tempning, slippa slösa och analysera en massa test..

Man blir galen av jakten på det extra strecket att man nästan ser i syne tillslut ;)

Hur länge har ni försökt? Har ni pratat med nån klinik eller?
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-30 11:27:54 följande:

Det positiva med tempning, slippa slösa och analysera en massa test..

Man blir galen av jakten på det extra strecket att man nästan ser i syne tillslut ;)

Hur länge har ni försökt? Har ni pratat med nån klinik eller?

Ja samtidigt som man blir deppig lite tidigare.. :P men men.

Vi har försökt i 8/9mån nu, så tänker att vi ringer en klinik i Maj-månad, innan alla går på semester osv.
  • heel

Om jag hade vart ni hade jag ringt i april i alla fall, semestertider kan dra ut på tiden ganska länge innan man kan bli klar med alla tester och ens få hjälp :/

Vi gjorde en chansning och sökte hjälp för en månad sen. Väntar fortfarande på sambons provsvar och jag har inte ens tagit blodproven ännu.. Så det tar tid runt semestertider. Då är nog sommaren värre än vid jul. Stod även i papprena vi fick hem att vid sommaren tar allt extra lång tid pga semesterperioderna. Blir en jobbig väntan som det är känner i alla fall jag :/ bara ett tips i all välmening!

• Mojje16
    heel skrev 2016-12-30 13:27:51 följande:

Om jag hade vart ni hade jag ringt i april i alla fall, semestertider kan dra ut på tiden ganska länge innan man kan bli klar med alla tester och ens få hjälp :/

Vi gjorde en chansning och sökte hjälp för en månad sen. Väntar fortfarande på sambons provsvar och jag har inte ens tagit blodproven ännu.. Så det tar tid runt semestertider. Då är nog sommaren värre än vid jul. Stod även i papprena vi fick hem att vid sommaren tar allt extra lång tid pga semesterperioderna. Blir en jobbig väntan som det är känner i alla fall jag :/ bara ett tips i all välmening!

Oh men ett jättebra tips! Tack :) Alla tips tas tacksamt emot. Blir nog att ringa i april då kanske. Hur länge hade ni försökt när ni ringde?
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari