• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-31 19:37:08 följande:

Har aldrig vetat hur foglossning känns men hört att det är ett helv´te enligt många haha. 

Jodå sitter och väntar in BIM. Hade ÄL på Julafton :)

Denna gången har jag knappt symptom alls efter ÄL mer än att tuttarna ömmar haha.

Känns udda att inte ha symptom som jag hade efter förra ÄL jag hade. 

Ja alltså det känns i skinkorna , ryggen , magen ljumskarna ja you name it :P

Fy är det ialf... haha .

Okej , intressant.. ;) blev det mycket mys då runt jul.. ?!
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 20:01:12 följande:
    Ja alltså det känns i skinkorna , ryggen , magen ljumskarna ja you name it :P

Fy är det ialf... haha .

Okej , intressant.. ;) blev det mycket mys då runt jul.. ?!
    Har bara haft värk i ländryggen men det kan jag va allt möjligt :P Fick reda på att jag har Cervikal Kyfos vilket är C-formad rygg så kan ju mycket väl vara därför :)

Oja vi myste dagen efter glada gubben så vi måtte prickat rätt samt vi hade mys bara par dagar innan med. Så får se om det vill ta sig nu.

Tempen är lägre än förra månaden trots jag har haft konstaterad ägglossning nu i jul men jag smörjer på med mitt ProgesterALL, tar min bidrottningsfele, folsyra m:m :) 
  • Emmie79

Nu har det gått en vecka sen ÄL som jag vet att vi prickade in. När kan man börja testa? Har nån testat de tidiga gravtesterna och i så fall hur tidigt? Är så otålig! :)

• Mjölk
    Emmie79 skrev 2017-01-02 16:23:51 följande:

Nu har det gått en vecka sen ÄL som jag vet att vi prickade in. När kan man börja testa? Har nån testat de tidiga gravtesterna och i så fall hur tidigt? Är så otålig! :)

Det undrar jag också! ????
  • Xrissy
    Emmie79 skrev 2017-01-02 16:23:51 följande:

Clearblue säger att deras tester kan man göra fyra dagar innan mensen och få ett svar som är ca 68 % säkert.

Jag är också sjukt otålig. Jag är på dag 27 i cykeln nu, hade ÄL dag 16-17 mensen brukar komma kring dag 30-33. Så jag ska ta ett imorgon, hoppas på ett positivt svar! :)

• Emmie79
    Xrissy skrev 2017-01-02 16:51:35 följande:

Clearblue säger att deras tester kan man göra fyra dagar innan mensen och få ett svar som är ca 68 % säkert.

Jag är också sjukt otålig. Jag är på dag 27 i cykeln nu, hade ÄL dag 16-17 mensen brukar komma kring dag 30-33. Så jag ska ta ett imorgon, hoppas på ett positivt svar! :)

Tack! Ska nog testa på fredag då, kan inte vänta längre än så!
  • Viimsan

Nu måste jag fråga er kloka människor! Har BIM 7/1. ÄL var troligen 24/12. Tog ett test igår som var neg efter 3 minuter. Tog ett till test imorse (clear blue early) som var negativt efter 3 minuter, såg ev. en svag skugga.. möjligen kanske.. men i princip negativt.. Grejen är att när jag kikade på testet nu på eftermiddagen var det tydligt plus?? Vet att man inte ska lita på resultatet om det är äldre än 30 minuter men kan ju inte låta bli att hoppas haha. Nu är frågan: testa igen imorgon eller vänta till BIM? Hur mkt vågar man hoppas när man avläser testet efter för lång tid? Kan nämna att testet från igår fortfarande visar negativt...

• Sofiamy

BIM 5/1 men hade en liten mörk-rödbrun blödning idag, jag blir så ledsen varje gång. Samtisigt som jag vägrar förlora mitt hopp förrän mensen sätter igång på riktigt, tre dagar! det är olidligt!!!

• Livetsgång

Gud efter denna månadens äl är den helt olik de förra.

Först nu på ÄL+8/9 har brösten blivit känsliga och jag blir irriterad på ett smörpaket haha.

Denna månadens äl gav mig även äl blödning av rosa flytningar samt rosa flytningar efter mys.

Lite stick har jag haft vid äl Cd 15.

Tempen betett sig konstigt. Höjdes vid äl, dippade få dagar efter och höjdes imorse på ÄL+8

Har inte heller dessa rikliga flytningar av vit nyans som förra äl där fingrarna blev dränkta då och livmodertappen är stängd och hård samt formad som en golfboll :O

7 dagar till Bim...

Jag är extra blödig och får tårar av att kolla på talent shows på Youtube haha.

Vad sker egentligen?

Får hoppas progesterall krämen hjälper mig denna gång. Vore en toppen start på året med ett plus :)

• Leos Mamma 88
    Livetsgång skrev 2017-01-02 22:28:25 följande:

Gud efter denna månadens äl är den helt olik de förra.

Först nu på ÄL+8/9 har brösten blivit känsliga och jag blir irriterad på ett smörpaket haha.

Denna månadens äl gav mig även äl blödning av rosa flytningar samt rosa flytningar efter mys.

Lite stick har jag haft vid äl Cd 15.

Tempen betett sig konstigt. Höjdes vid äl, dippade få dagar efter och höjdes imorse på ÄL+8

Har inte heller dessa rikliga flytningar av vit nyans som förra äl där fingrarna blev dränkta då och livmodertappen är stängd och hård samt formad som en golfboll :O

7 dagar till Bim...

Jag är extra blödig och får tårar av att kolla på talent shows på Youtube haha.

Vad sker egentligen?

Får hoppas progesterall krämen hjälper mig denna gång. Vore en toppen start på året med ett plus :)

Hoppas att det blir ett plus för dej denna gången! :)

Jag tror faktiskt att jag plussat nu.

Minns du att vi diskuterade att jag tycker apparna som man följer sin cykel på ibland är lite knepiga?

Jag är nästan 100% säker på att min ÄL kom nästan en vecka tidigare än vad appen sa att den skulle komma.

Nu har jag inte ens tänkt på graviditet de senaste veckorna pga mycket kring jul och nyår. I morse kom jag bara och tänka på det eftersom jag såg geaviditetstesten i badrumsskåpet, tog ett, och det dök upp ett streck. Inte så starkt men synligt ändå!

Hoppas att ni kan se! :) Det är inte redigerat

Svar på tråden BIM 5-15/1 januari