• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-30 14:14:35 följande:

Oh men ett jättebra tips! Tack :) Alla tips tas tacksamt emot. Blir nog att ringa i april då kanske. Hur länge hade ni försökt när ni ringde?

Sen maj/juni 2015, så jag väntade väldigt länge. Kände en massa symptom förra cykeln och blev så less när det var negativt igen så då ringde jag! Har dragit mig för att ringa.. Men känns skönt för man vill ju kolla hur förutsättningarna ser ut för oss.

Dom kan ju omöjligt kolla hur länge man har försökt, men dom säger väl ett år i alla fall innan man kan få hjälp.

Dom flesta som kan bli gravida utan hjälp blir väl det inom 7 månader sägs det väl.
  • Emmie79

Hej! Jag hoppar in här. Hade ägglossning (enligt Clearblues test) på annandagen, 26 dec (fick bara glad gubbe en dag, ska man inte få två?) och inväntar BIM runt den 9 januari. 
    Har inga barn sen tidigare och fick missfall i november så detta är första försöket efter det. Har inte så höga förhoppningar pga missfallet och rädsla för att bli besviken men hoppas såklart ändå på ett plus...
    Lycka till allihop!

• Livetsgång
    Emmie79 skrev 2016-12-30 16:21:57 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Hade ägglossning (enligt Clearblues test) på annandagen, 26 dec (fick bara glad gubbe en dag, ska man inte få två?) och inväntar BIM runt den 9 januari. 
    Har inga barn sen tidigare och fick missfall i november så detta är första försöket efter det. Har inte så höga förhoppningar pga missfallet och rädsla för att bli besviken men hoppas såklart ändå på ett plus...
    Lycka till allihop!

Jag fick glad gubbe 1 dag och det va på Julaftonskvällen. Innan och efter tom cirkel och då testade jag 2ggr/dagen :)

Fick temphöjning dagen efter glada gubben som höjts sakta men säkert uppåt och min ÄL är utsatt både på FF och NC :)

Så ja man kan få glad gubbe bara en dag.
    Glad gubbe betyder att man fått LH toppen och ÄL sker inom 12-36 timmar om jag ej minns fel med timmarna :)
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-12-30 19:15:19 följande:

Jag fick glad gubbe 1 dag och det va på Julaftonskvällen. Innan och efter tom cirkel och då testade jag 2ggr/dagen :)

Fick temphöjning dagen efter glada gubben som höjts sakta men säkert uppåt och min ÄL är utsatt både på FF och NC :)

Glad gubbe betyder att man fått LH toppen och ÄL sker inom 12-36 timmar om jag ej minns fel med timmarna :)

Hur gör det för dig idag? :)
  • Linda2barnsmamma

Vart tog du vägen ?? hihi
  • Emmie79

Samma här, glad gubbe en dag men dagen innan och efter var det ändå ganska tydliga streck på stickan när jag tog ut den och tittade. Vi körde på alla tre dagarna så jag vet i alla fall att vi inte missade den. :)

Har inte testat att ta tempen, känns meckigt på nåt sätt, eller vad tycker du?
  • Mojje16

Vill önska alla ett gott nytt år och stort lycka till i plussandet! :)

Vi har bestämt oss för att enkelt helt sluta försöka nu, så får vi se vad som händer i April/Maj. :) Men hoppas på att 2017 blir ett bra år!

Gott nytt allihopa!

• Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 19:32:56 följande:
    Vart tog du vägen ?? hihi
    Jag är här haha..

Har inte suttit så mycket här inne pga jobb, jul och rädda djur pga raketer som smälls.

Hur går det för dig annars? :)
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-31 16:50:23 följande:

Jag är här haha..

Har inte suttit så mycket här inne pga jobb, jul och rädda djur pga raketer som smälls.

Hur går det för dig annars? :)

Haha tur dä

Okey.. :) jodå de e typ samma... lite mer ont i ryggen och känningar av foglossning.. annars som vanligt :) för dig då ?
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 17:55:03 följande:
    Haha tur dä

Okey.. :) jodå de e typ samma... lite mer ont i ryggen och känningar av foglossning.. annars som vanligt :) för dig då ?
    Har aldrig vetat hur foglossning känns men hört att det är ett helv´te enligt många haha. 

Jodå sitter och väntar in BIM. Hade ÄL på Julafton :)
    Denna gången har jag knappt symptom alls efter ÄL mer än att tuttarna ömmar haha.
    Känns udda att inte ha symptom som jag hade efter förra ÄL jag hade. 
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari