• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • Leos Mamma 88
    Livetsgång skrev 2016-12-19 12:30:40 följande:

Vilken app använder du :)

För första tidens cykel kan vara lite upp och ner innan dom känner till hela cyklen :)

ju mer data som trycks in ju mer rättad blir den.

Jag började ju mitt i en mensperiod och den månaden va lite osäker på dagarna för då sa den att jag skulle ha ÄL 4-5 dagar senare än jag hade så jag gick mycket efter symptomen, flytningarna och specifikt tempen för tempen höjs dagen efter ÄL och håller sig tempen förhöjd i 3 stegsfas är en garanterad ÄL gjord :)

Nu har däremot appen börjar prickar någorlunda rätt

FF säger att jag har ÄL på CD tidigast 16- senast 18 

NC säger jag har ÄL på CD 16

Så snart är dom någorlunda överens båda apparna

Dock failade jag tempning i morse för sovit som en skata inatt.

somnade vid 4 och vaknade vid 9 i ren zombiemode utan att tänka mig för och gick upp och kissade och la mig igen och sov en timme så tempen va ju högre än normalt så blev ju rätt bra fluktuerad temp uppåt :(

Jag använder en app som heter Period Tracker. Enligt den ska jag ha ÄL om en vecka, men börjar redan nu märka av ÄL. Idag är 12 dagar sedan mensen startade denna cykeln.
  • Mojje16

8de försöket med första barnet för både mig och sambon.Ffick idag äntligen ett lika starkt streck som kontrollstrecket på äl-testet. Andra gången vi provar med äl-tester, gjorde det i september med, men hittills har det ju gått sådär. Slutade med p-piller i januari 2016. Mensen har blivit kortare och kortare, så började misstänka att jag inte hade ägglossning.. men en stegering på testet behöver ju inte betyda att ett ägg lossnar. Men håller tummarna :) Har bim 3-4jan.. så kanske tjuvtestar på nyårsafton. Någon annan som är inne på försök 6 eller mer? Man börjar ju bli orolig.. :/

• Mjölk

Hoppar in här. Fick mens 15:e o ska börja äl-testa 25:e tänkte jag. Eller vad tycker ni? Bidrottningsgele ska jag tänka på.

• Maramba
    Mojje16 skrev 2016-12-21 22:30:03 följande:

8de försöket med första barnet för både mig och sambon.Ffick idag äntligen ett lika starkt streck som kontrollstrecket på äl-testet. Andra gången vi provar med äl-tester, gjorde det i september med, men hittills har det ju gått sådär. Slutade med p-piller i januari 2016. Mensen har blivit kortare och kortare, så började misstänka att jag inte hade ägglossning.. men en stegering på testet behöver ju inte betyda att ett ägg lossnar. Men håller tummarna :) Har bim 3-4jan.. så kanske tjuvtestar på nyårsafton. Någon annan som är inne på försök 6 eller mer? Man börjar ju bli orolig.. :/

Jag och sambon är på nionde försöket med första barnet. Har testat massa med ÄL-stickor men haft svårt att hitta ÄL. Testade att tempa förra cykeln och tror att jag insett att jag har ÄL senare än vad jag tidigare trott. Så jag fortsätter tempa och hoppas att de ska hjälpa oss på traven. Börjar bli frustrerande nu
  • Mojje16
    Maramba skrev 2016-12-22 08:11:46 följande:

Jag och sambon är på nionde försöket med första barnet. Har testat massa med ÄL-stickor men haft svårt att hitta ÄL. Testade att tempa förra cykeln och tror att jag insett att jag har ÄL senare än vad jag tidigare trott. Så jag fortsätter tempa och hoppas att de ska hjälpa oss på traven. Börjar bli frustrerande nu

Jag vet precis vad du menar. Min äl verkar hoppa med några dagar. Men vi borde ändå ha träffat den varje månad, o nu tror jag vi har testat det mesta som går. Varannan dag, varje dag, uppehåll för att sen ha sex 3dagar på rad när man får positivt på äl-test etc.. men nada. Men idag fick jag positivt på clearblue äl-test med. Så positivt igår på testlagrets och positivt idag på cb.

Bara hålla tummarna för att nått ägg vill lossna. :)
  • Livetsgång
    Leos Mamma 88 skrev 2016-12-21 21:59:03 följande:
    Jag använder en app som heter Period Tracker. Enligt den ska jag ha ÄL om en vecka, men börjar redan nu märka av ÄL. Idag är 12 dagar sedan mensen startade denna cykeln.
    Har du nyligen startat med appen dvs är på första cyklen?

Min appar NC och FF är fortfarande lite hoppiga trots 3 cyklar och är bl a hoppig i lutheal fasen och dagarna.

Jag ska enligt FF ha ÄL runt CD17-18
    Men enligt NC på CD16

Mens/BIM är alltid dock en klocka för mig och har alltid kommit dagen som apparna beräknat :)

Men kroppsligt har jag haft trådiga flytningar och vattniga från och till sen bara ett par dagar efter mens.

Kan bifoga de olika apparna i bild så ser du hur olika dom läser och just nu hur osäkra dom är.

Dagens graf

Förra månadens graf

FF satte ut att jag hade ÄL på CD14 förra månaden medans NC satte CD16

Sen säger FF i information just nu detta så förvirrad blir man mellan apparna haha
  • Livetsgång

Sambon gav i allafall en julklapp som kan vara otroligt bra att ha hemma :)

Han vet vad jag vill och även han xD

• emmajagsmyr

hoppar in här jag med.. äl troligtvis 30/12 och bim 13/1. vi förlorade vår dotter i magen i v 30 i somras (första barnet). blev gravid i sep igen men fick missfall i nov. fick tillbaka min mens 17/12 så det blir första försöket för oss nu efter missfallet. 2016 har varit ett riktigt skitår och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi får ett levande barn 2017.

• Mjölk
    emmajagsmyr skrev 2016-12-24 00:39:45 följande:

hoppar in här jag med.. äl troligtvis 30/12 och bim 13/1. vi förlorade vår dotter i magen i v 30 i somras (första barnet). blev gravid i sep igen men fick missfall i nov. fick tillbaka min mens 17/12 så det blir första försöket för oss nu efter missfallet. 2016 har varit ett riktigt skitår och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi får ett levande barn 2017.

Åh det låter så tufft. Hoppas verkligen att 2017 blir ert år! Kram
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari