• Mojje16

BIM 5-15/1 januari

8de försöket med första barnet för både mig och sambon.Ffick idag äntligen ett lika starkt streck som kontrollstrecket på äl-testet. Andra gången vi provar med äl-tester, gjorde det i september med, men hittills har det ju gått sådär. Slutade med p-piller i januari 2016. Mensen har blivit kortare och kortare, så började misstänka att jag inte hade ägglossning.. men en stegering på testet behöver ju inte betyda att ett ägg lossnar. Men håller tummarna :) Har bim 3-4jan.. så kanske tjuvtestar på nyårsafton. Någon annan som är inne på försök 6 eller mer? Man börjar ju bli orolig.. :/

• Mojje16
    Maramba skrev 2016-12-22 08:11:46 följande:

Jag och sambon är på nionde försöket med första barnet. Har testat massa med ÄL-stickor men haft svårt att hitta ÄL. Testade att tempa förra cykeln och tror att jag insett att jag har ÄL senare än vad jag tidigare trott. Så jag fortsätter tempa och hoppas att de ska hjälpa oss på traven. Börjar bli frustrerande nu

Jag vet precis vad du menar. Min äl verkar hoppa med några dagar. Men vi borde ändå ha träffat den varje månad, o nu tror jag vi har testat det mesta som går. Varannan dag, varje dag, uppehåll för att sen ha sex 3dagar på rad när man får positivt på äl-test etc.. men nada. Men idag fick jag positivt på clearblue äl-test med. Så positivt igår på testlagrets och positivt idag på cb.

Bara hålla tummarna för att nått ägg vill lossna. :)
  • Mojje16

Hur går det för alla?

Jag åkte på svamp dagen efter äl.. mindre lyckat. Så känns som det redan är kört för vår del..

• Mojje16

Testade negativt imorse, vet att det säkert är alldeles för tidigt, men känns ändå väldigt bittert. Har varken PMS eller några andra känningar, vilket jag tycker är konstigt. Fick strakt streck på Äl-test den 21dec och sen en glad gubbe på CB den 22dec. Myste 19-20-21-22.. så tycker ju att vi har träffat rätt. Enligt appen jag följer är det Bim-5 idag..

• Mojje16
    Kåtisroinen skrev 2016-12-29 11:17:48 följande:

Ja det är tidigt, så försök inte ge upp hoppet :)

Sen kan jag tillägga, på ett lite mindre positivt plan, att även om man träffar mitt i prick, så är det ändå bara ca 25-30% av gångerna som det blir något. Vi har träffat rätt båda gångerna vi försökt innan, det är jag säker på, men det har inte blivit något. Det är så himla många saker som ska klaffa för att det faktiskt ska bli ett barn och minsta lilla sak som blir pyttelite fel så kasseras det och vi får mens :(

Som sagt kanske inte så positivt men å andra sidan väldigt bra att veta!

Vänta ett par dagar o testa igen, jag håller tummarna :)

Oh tack!

Jo jag vet, men detta är 8de eller 9de försöket, som vi har träffat rätt. Och ändå blir man lika besviken varje månad. Tankarna börjar direkt snurra om vem det är fel på, vad är det för fel osv.. Jag har mer eller mindre ställt in mig på att få söka hjälpa i Maj.. men håller alla tummar och tår jag kan för att vi ska få se många pluss här i tråden. Bättre början på det nya året kan man ju inte få :)
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 11:21:59 följande:

Jag ska testa på nyårsafton för då är jag på ÄL+9, lite tidigt även det. men har ett predict early hemma. Vilket test har du använt? Är du som jag på ÄL+7 idag? Testa igen om några dagar!

Ja jag hade tänkt att spara mig till nyårsafton! Men så såg jag i en annan tråd om någon som plussat på Bim-6, så tänkte att det var värt en chansning. Jag har testlagrets gravtest, fick av en kompis som blev gravid efter att de hade försökt i 2mån.. På nyårsafton är jag på Äl+10, om jag räknar från den första stegringen. Känner du några symptom?
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 17:14:05 följande:

Ja men då kommer det fler chanser till ett plus denna cykel :)

Jag känner bara att brösten är väldigt ömma, annars inget just nu :(

Ja jo, men blir det blankt på nyårsafton så räknar jag med att få byta till bim-tråd i feb.. :) men försöker att hålla goda min.

Tror att det är lite mensvärk som ligger o spökar i magen nu. Åkte buss hem nu under kvällen och fick värmesvallningar, håll på att kräkas när jag klev av sen. Vet inte vart allt kom ifrån, men antar att det blev för varmt kanske.. men nu övertolkar man ju allt.
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-29 23:28:29 följande:

Usch då! Tur du slapp kräkas på bussen iaf!

Ja man gör ju lätt det, förra cykeln hade jag betydligt fler symptom. Men kanske kände efter för mycket då med.. Denna omgång är ju kring jul med. Så att man känner sig svullen och sover dåligt om nätterna kan ju ha o göra med all julmat och godis man slängt i sig ;) annars kanske man är gravid för kulan finns ju där redan nu ;)

men brösten gör ont av att bara ta på dom lite lätt. Men jag brukar ha ont i brösten före mensen.. Mer eller mindre. Får för mig att dom är känsligare nu bara, men kan lätt vara inbillning.

Haha sant sant!

Ja min temp dippade imorse, precis som den brukar. Så behöver nog inte ens ta ett test. Det blir negativt.

Men bryta ihop och komma igen. :) snart är det bara några månader kvar innan vi kan ringa och få hjälp :)
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-30 11:27:54 följande:

Det positiva med tempning, slippa slösa och analysera en massa test..

Man blir galen av jakten på det extra strecket att man nästan ser i syne tillslut ;)

Hur länge har ni försökt? Har ni pratat med nån klinik eller?

Ja samtidigt som man blir deppig lite tidigare.. :P men men.

Vi har försökt i 8/9mån nu, så tänker att vi ringer en klinik i Maj-månad, innan alla går på semester osv.
  • Mojje16
    heel skrev 2016-12-30 13:27:51 följande:

Om jag hade vart ni hade jag ringt i april i alla fall, semestertider kan dra ut på tiden ganska länge innan man kan bli klar med alla tester och ens få hjälp :/

Vi gjorde en chansning och sökte hjälp för en månad sen. Väntar fortfarande på sambons provsvar och jag har inte ens tagit blodproven ännu.. Så det tar tid runt semestertider. Då är nog sommaren värre än vid jul. Stod även i papprena vi fick hem att vid sommaren tar allt extra lång tid pga semesterperioderna. Blir en jobbig väntan som det är känner i alla fall jag :/ bara ett tips i all välmening!

Oh men ett jättebra tips! Tack :) Alla tips tas tacksamt emot. Blir nog att ringa i april då kanske. Hur länge hade ni försökt när ni ringde?
  • Mojje16

Vill önska alla ett gott nytt år och stort lycka till i plussandet! :)

Vi har bestämt oss för att enkelt helt sluta försöka nu, så får vi se vad som händer i April/Maj. :) Men hoppas på att 2017 blir ett bra år!

Gott nytt allihopa!

Svar på tråden BIM 5-15/1 januari