• Livetsgång

BIM 5-15/1 januari

Ja mensen kom som klockan 10 December.

Nu börjar vi på ny kula

Vi är inne på 3:e månadens försök.

Här kan ni med BIM mellan 5 och 15 Januari börja skriva av er.

Min ägglossning är beräknad 24 December (Lagom julklapp till sambon)

Bim 9 Januari

Jag tempar på NC och FF

Nu hoppas vi på många plus inför 2017 :D

Bara skriv av er

Visa tempgraf

Analysera test

Skrik ut frustrationen eller glädjerus

Våga vara ofräsha och prata flytning och blod

Nu ska det bli många plus inför 2017!!!!!
  • Svar på tråden BIM 5-15/1 januari
  • Maramba

Hej! Hoppar in här jag också om det går bra. Fick mens igår så försök nr åtta gick också åt skogen.

Är 29 år, min sambo är 33 och vi försöker få till vårt första barn. Började tempa för första gången nu senaste cykeln och tror att jag lärt mig att min ÄL är senare än vad jag tidigare trott (när jag bara gått på apparna).

Nästa ÄL blir kring nyår och bim ca 15-16 januari.

• Livetsgång

Nja det blev nog inga ägg gjorda denna ÄL som va haha trots märklig blödning och kvarvarande symptom.

Tempen dippade igen imorse.

Så ja julveckan gör dig förberedd på Ägglossning :D

• Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-14 10:56:18 följande:

Nja det blev nog inga ägg gjorda denna ÄL som va haha trots märklig blödning och kvarvarande symptom.

Tempen dippade igen imorse.

Så ja julveckan gör dig förberedd på Ägglossning :D

Så trist .. och verkligen konstigt med alla symtom.. hm..

Men på det igen nu då ! Klä dig som mrs santa o hoppa ner i säng thihi
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-14 11:38:59 följande:
    Så trist .. och verkligen konstigt med alla symtom.. hm..

Men på det igen nu då ! Klä dig som mrs santa o hoppa ner i säng thihi
    Trist och trist. Tyvärr är det ju så kroppen fungerar. Hur hade det varit om man blev gravid varje ägglossning :O Hujedamig hade jag då sagt hahahaha

Ja en aning skumt.
    Mensen är ju inte som den ska och ska man vara ofräsh like always så är den otroligt sparsam och spottig på förmiddagen bara, sen på eftermiddag bara röd men sparsam och kvällen kan man skymta små små små röda slemaktiga prickar ja dom är bara 1-2mm stora när man torkar sig. Men känns ändå skumt haha. För när min mens väl kommer ja då kommer den och blöder konstant 5 dagar och sen är den över och symptom försvinner när den börjar.

Men nu nejdå, spotta och fräser, blöder lite där och här, ömma bröstvårtor, värmevallningar och ingen mensvärk.

Kroppen kan allt spela spratt
  • Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-12-14 11:56:43 följande:
    Trist och trist. Tyvärr är det ju så kroppen fungerar. Hur hade det varit om man blev gravid varje ägglossning :O Hujedamig hade jag då sagt hahahaha

Ja en aning skumt.
    Mensen är ju inte som den ska och ska man vara ofräsh like always så är den otroligt sparsam och spottig på förmiddagen bara, sen på eftermiddag bara röd men sparsam och kvällen kan man skymta små små små röda slemaktiga prickar ja dom är bara 1-2mm stora när man torkar sig. Men känns ändå skumt haha. För när min mens väl kommer ja då kommer den och blöder konstant 5 dagar och sen är den över och symptom försvinner när den börjar.

Men nu nejdå, spotta och fräser, blöder lite där och här, ömma bröstvårtor, värmevallningar och ingen mensvärk.

Kroppen kan allt spela spratt
    Ja sen inte glömma denna jäkla kissenödigheten.. Jag blir galen haha.

Nog för man kan samla på sig vätska under mens och då även gå upp i vikt.

Men jag har ju snarare gått ner i vikt med 1 kg nu under mensen haha.
  • mammaochlillav

Jag hoppar in här. Mensen kom den 9e. Andra mensen sedan den kom igång efter graviditet med sonen som blir ett år nu på fredag. Alltså första cykeln gjord (eller vad man säger) och är glad att den verkar vara lika regelbunden som innan graviditet.

Ägglossning enligt NC på julafton och bim 8 januari-ich. Kommer denna gång ta ägglossningstest, vilket jag inte gjorde nu sist.

Håller tummarna för oss alla!

• Livetsgång

Nu upphörde blödning igen.

Va är detta för bim jag har undrar jag

10:e december jag får typ spottings behöver inget skydd alls hela dagen

11:e december lite mer blödning men men sparsam än normalt

12:e december som 11:e

13:e december ingen blödning på morgonen eller förmoddagen. Sparsam blödning på eftermiddagen och lite mer på kvällen

14:e december ingen blödning på mprgon eller förmiddag. Eftermiddag väldigt sparsam men mest på pappret och nu är den tydligen redan över inte en fläck på bindan senaste 2 timmarna o.o

Så räknat så har jag bara har sparsam blödning i 3 dagar typ mot normala 5-6 dagar som brukar vara rikliga och jag får använda de största tamponger jag kan hitta. Nu de minsta eller vanlig binda bara. Im confused haha

Och brösten ilar ännu och jag försöker sova :/ Och när man väl lagt sig rätt då ska man pissa igen...... Kommer snart dra en slang imellan hahaha xD

• Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-12-14 23:16:28 följande:

13:e december ingen blödning på morgonen eller förmoddagen. Sparsam blödning på eftermiddagen och lite mer på kvällen

14:e december ingen blödning på mprgon eller förmiddag. Eftermiddag väldigt sparsam men mest på pappret och nu är den tydligen redan över inte en fläck på bindan senaste 2 timmarna o.o

Så räknat så har jag bara har sparsam blödning i 3 dagar typ mot normala 5-6 dagar som brukar vara rikliga och jag får använda de största tamponger jag kan hitta. Nu de minsta eller vanlig binda bara. Im confused haha

Och brösten ilar ännu och jag försöker sova :/ Och när man väl lagt sig rätt då ska man pissa igen...... Kommer snart dra en slang imellan hahaha xD

Glömde skriva att även 11 va det knappt något på morgonen heller
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-14 23:16:28 följande:

Men de låter ju inte direkt som en "riktig" mens om den var så sparsam? Men det är inget som kan störas av dina mediciner el så? Eller de borde väl inte ge symtom av medicin så det är ändå konstigt

Tycker det är bra att läkaren upptar allt snabbt o inte låter dig vänta ett halvår som vissa får göra. Men vad är det som gör att man får för lite av den där D Vitaminen?

Jag kommer va expert på allt sen efter det här . Inte bara om barn o familj här inne.. det har varit riktigt lärorikt faktiskt.. sen är det fakiskt trevligt o prata med någon man inte känner , el det känns som jag känner dig mer en vad jag gör ;)

Ja har haft värk el vad det är på hela högra sidan av kroppen.. typ äggstock , rygg , lår o skinka.. sen flyttar det sig till vänster sida.. de e skit skumt.. de nyper tag o håller i sig några minuter för att sen sluta.. fattar ingenting. O ja vet ju inte hur ÄL känns heller.. haha bläää
  • Linda2barnsmamma
    mammaochlillav skrev 2016-12-14 12:30:09 följande:

Jag hoppar in här. Mensen kom den 9e. Andra mensen sedan den kom igång efter graviditet med sonen som blir ett år nu på fredag. Alltså första cykeln gjord (eller vad man säger) och är glad att den verkar vara lika regelbunden som innan graviditet.

Ägglossning enligt NC på julafton och bim 8 januari-ich. Kommer denna gång ta ägglossningstest, vilket jag inte gjorde nu sist.

Håller tummarna för oss alla!

Hej

Skönt att den kom igång som vanligt :) då e det bara att sexa på runt jul då så håller vi tummarna för alla i januari :)
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari