• heel

BIM 5-15/1 januari

Hur har det gått för alla som myst på under julhelgen? ;)

Enligt FF är jag idag på ÄL+4 och enligt NC är jag på ÄL+3..!

Nu börjar den eviga väntan till Bim som ska va den 7e januari enligt bägge apparna..

Det som är bra med apparna är att man ser när tempen sjunker strax före Bim och då är det inte lönt att slösa fler gravtest..

• heel
    Mjölk skrev 2016-12-26 22:39:44 följande:

Spännande! Vad heter dina appar? Alltså vad står FF o NC för? Håller tummarna iaf! ????

Just nu ligger jag med benen upp. ????

Fertility Friend och Natural Cycles! Är min andra cykel jag kör med apparna. Har haft Period tracker i ett par år, men eftersom jag har oregelbunden mens så har den visat fertila dagar hela cykeln. Alltså omöjligt att försöka hitta ÄL om jag inte vill slösa på massa test i flera veckor då..

Jaså ? ???? Får hoppas det tar sig nu då :) ÄL idag eller?
  • heel
    Mjölk skrev 2016-12-26 23:50:03 följande:

Ok, jag kanske får fixa nån sån också om det inte går vägen. Det här är ju bara min andra gång. Denna gången har jag haft riktig mens också. Slutade med p-piller i november o trodde jag fick mens men det var nog ingen riktig.

Enligt mina beräkningar så ska äl vara runt den 29:e men eftersom K åker iväg tidigt imorgon bitti så fick det bli sent ikväll och bara en gång då. K är min potentiella medförälder.

Ok då är det precis i startgroparna då :)

Ja nu ligger dom väl o väntar på ägget nu då :)

Ok hur funkar det? Är ni goda vänner sen innan eller hur kom ni fram till att ni skulle skaffa barn?
  • heel
    Mjölk skrev 2016-12-27 11:24:44 följande:

Weee! Fick glad gubbe nyss vilket betyder att ägglossningen är på g!!!!! ????

Vi hittade varandra i en FB-grupp "Vi som söker medförälder" och började träffas rätt mycket o är nu mycket goda vänner. Han är homosexuell.

Håller tummarna för att det blir ett frö som gror inom kort då :)

Va fint av er ! :)
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-12-27 13:21:00 följande:

Jodå FF har satt ut min ÄL nu. Dock dotted linjer iomed jag hade ÄL 1-2 dagar tidigare än deras beräkningar haha.

Fick glad gubbe på sena julaftonkvällen och myste dagen efter (25:e) samt myste dagarna innan natten mellan 20:e och 21:e :)

Har haft tydliga ÄL symptom med som blod/flytning på ÄL, Trådiga flytningar och stick i äggstockarna samt bröstvårtorna börja bli känsliga igen.

Så här ser min graf ut iallafall.

Började dessutom med ProgesterALL imorse och fortsätter med min bidrottningsgele.

Ok :) håller tummarna!

Såhär ser min graf ut idag med FF..

• heel
    Mjölk skrev 2016-12-27 14:01:10 följande:

Mmm hoppas jag också! ????????????

Håller tummarna för er också! Ksn inte alla de där graferna men du verkar ju ha/haft en topp iaf?

Ja en topp, men det dalade idag tyvärr :( vet inte riktigt vad det kan betyda. Den som orkar vänta får se ;)
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-29 11:06:13 följande:

Testade negativt imorse, vet att det säkert är alldeles för tidigt, men känns ändå väldigt bittert. Har varken PMS eller några andra känningar, vilket jag tycker är konstigt. Fick strakt streck på Äl-test den 21dec och sen en glad gubbe på CB den 22dec. Myste 19-20-21-22.. så tycker ju att vi har träffat rätt. Enligt appen jag följer är det Bim-5 idag..

Jag ska testa på nyårsafton för då är jag på ÄL+9, lite tidigt även det. men har ett predict early hemma. Vilket test har du använt? Är du som jag på ÄL+7 idag? Testa igen om några dagar!
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-29 11:25:05 följande:

Ja jag hade tänkt att spara mig till nyårsafton! Men så såg jag i en annan tråd om någon som plussat på Bim-6, så tänkte att det var värt en chansning. Jag har testlagrets gravtest, fick av en kompis som blev gravid efter att de hade försökt i 2mån.. På nyårsafton är jag på Äl+10, om jag räknar från den första stegringen. Känner du några symptom?

Ja men då kommer det fler chanser till ett plus denna cykel :)

Jag känner bara att brösten är väldigt ömma, annars inget just nu :(
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-29 22:16:52 följande:

Ja jo, men blir det blankt på nyårsafton så räknar jag med att få byta till bim-tråd i feb.. :) men försöker att hålla goda min.

Tror att det är lite mensvärk som ligger o spökar i magen nu. Åkte buss hem nu under kvällen och fick värmesvallningar, håll på att kräkas när jag klev av sen. Vet inte vart allt kom ifrån, men antar att det blev för varmt kanske.. men nu övertolkar man ju allt.

Usch då! Tur du slapp kräkas på bussen iaf!

Ja man gör ju lätt det, förra cykeln hade jag betydligt fler symptom. Men kanske kände efter för mycket då med.. Denna omgång är ju kring jul med. Så att man känner sig svullen och sover dåligt om nätterna kan ju ha o göra med all julmat och godis man slängt i sig ;) annars kanske man är gravid för kulan finns ju där redan nu ;)

men brösten gör ont av att bara ta på dom lite lätt. Men jag brukar ha ont i brösten före mensen.. Mer eller mindre. Får för mig att dom är känsligare nu bara, men kan lätt vara inbillning.
  • heel
    Mojje16 skrev 2016-12-30 11:13:19 följande:

Haha sant sant!

Ja min temp dippade imorse, precis som den brukar. Så behöver nog inte ens ta ett test. Det blir negativt.

Men bryta ihop och komma igen. :) snart är det bara några månader kvar innan vi kan ringa och få hjälp :)

Det positiva med tempning, slippa slösa och analysera en massa test..

Man blir galen av jakten på det extra strecket att man nästan ser i syne tillslut ;)

Hur länge har ni försökt? Har ni pratat med nån klinik eller?
  • heel

Om jag hade vart ni hade jag ringt i april i alla fall, semestertider kan dra ut på tiden ganska länge innan man kan bli klar med alla tester och ens få hjälp :/

Vi gjorde en chansning och sökte hjälp för en månad sen. Väntar fortfarande på sambons provsvar och jag har inte ens tagit blodproven ännu.. Så det tar tid runt semestertider. Då är nog sommaren värre än vid jul. Stod även i papprena vi fick hem att vid sommaren tar allt extra lång tid pga semesterperioderna. Blir en jobbig väntan som det är känner i alla fall jag :/ bara ett tips i all välmening!

• heel
    Mojje16 skrev 2016-12-30 14:14:35 följande:

Oh men ett jättebra tips! Tack :) Alla tips tas tacksamt emot. Blir nog att ringa i april då kanske. Hur länge hade ni försökt när ni ringde?

Sen maj/juni 2015, så jag väntade väldigt länge. Kände en massa symptom förra cykeln och blev så less när det var negativt igen så då ringde jag! Har dragit mig för att ringa.. Men känns skönt för man vill ju kolla hur förutsättningarna ser ut för oss.

Dom kan ju omöjligt kolla hur länge man har försökt, men dom säger väl ett år i alla fall innan man kan få hjälp.

Dom flesta som kan bli gravida utan hjälp blir väl det inom 7 månader sägs det väl.
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-12-30 19:15:19 följande:

Jag fick glad gubbe 1 dag och det va på Julaftonskvällen. Innan och efter tom cirkel och då testade jag 2ggr/dagen :)

Fick temphöjning dagen efter glada gubben som höjts sakta men säkert uppåt och min ÄL är utsatt både på FF och NC :)

Så ja man kan få glad gubbe bara en dag.

Glad gubbe betyder att man fått LH toppen och ÄL sker inom 12-36 timmar om jag ej minns fel med timmarna :)

Hur gör det för dig idag? :)
  • heel

Tempen gick ner liite igår, imorse dök den ner. Trodde mensen då skulle dyka upp imorgon, men tji fick jag. Den kom idag mitt i all stress på jobbet..

Så nu påbörjas en ny cykel!

Grattis till alla plus på stickorna och även all lycka till övriga som väntar denna månad :)

• heel
    Anonym (B) skrev 2017-01-05 20:19:20 följande:

åh, håller tummarna för att det funkar nästa månad ! <3

Tack det värmer <3 :)

det positiva är i alla fall att jag äntligen kan ta mina efterlängtade blodprov inför vår utredning nu! Trist att det blev långhelg bara då jag måste ta prov på dag 2-5. hoppas mensen håller i sig så långt som 5 dagar bara! Brukar variera.
Svar på tråden BIM 5-15/1 januari