• niiskuneiti

BIM 1-15 januari

Jag startar upp en tråd för oss som har BIM i början av året. Själv har jag BIM kring 4 januari.

Vi kan väl följas åt och fundera tillsammans på äl, bim och mycket mer :)

• Svar på tråden BIM 1-15 januari
  • Isneshaav
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2016-12-15 19:36:47 följande:
    Ja det kan ju absolut vara så att du har ägglossning. Hoppas du prickar rätt !
    Ja de är bara mysa på. Gjorde nytt ÄL test idag efter jobbet o de va positiva fortfarande, inte lila starkt men ändå. Så tror de släppte under dagen. Håller tummarna .
    Dock äter mannen penicillin, vilket jag hört försämrar spermie kvaliteten men annars är de bara försöka igen nästa månad.

Hur går de för er?
  • 24årigtjejredoattblimamma
    Isneshaav skrev 2016-12-15 20:41:11 följande:

Ja de är bara mysa på. Gjorde nytt ÄL test idag efter jobbet o de va positiva fortfarande, inte lila starkt men ändå. Så tror de släppte under dagen. Håller tummarna .

Dock äter mannen penicillin, vilket jag hört försämrar spermie kvaliteten men annars är de bara försöka igen nästa månad.

Hur går de för er?

Okej men då får vi hoppas att det tar sig nu då även om mannen käkar medicin ! Lycka till !

Jodå vi är inne på vårat fjärde försök och har förväntad ägglossning runt den 23 dec, så vi hoppas på en väldigt bra julklapp i år !
  • niiskuneiti
    sweetcandy skrev 2016-12-15 17:44:00 följande:
    Så spännande! Hur såg de ut idag?

Jag hoppas att jag kommer ha ÄL till helgen :) men får se! Har ätit Letrozol nu så hoppas kroppen sköter sig, haha!
    Två dagar var det på gränsen till positivt men nu är det väldigt långt ifrån.. Enligt vanlig cykel så ska jag ha äl i början av nästa vecka så hoppas det kommer normalt då. Jag håller tummarna för dig! :)
  • Mamma91a

Igår fick jag positivt på äl-test. Måste försöka få sambon att orka ha mys varje dag nu :) det är svårt att veta när ägget släpper och om det släpper

• sweetcandy
    niiskuneiti skrev 2016-12-16 09:15:30 följande:
    Två dagar var det på gränsen till positivt men nu är det väldigt långt ifrån.. Enligt vanlig cykel så ska jag ha äl i början av nästa vecka så hoppas det kommer normalt då. Jag håller tummarna för dig! :)
    Åh sånt är så himla drygt!! Hoppas den ökar och slår om till pos snart då :)

Här är ältesten näst intill blanka :( så får se om kroppen inte vill sköta sig ändå!!
  • sweetcandy
    Mamma91a skrev 2016-12-16 11:43:05 följande:

Igår fick jag positivt på äl-test. Måste försöka få sambon att orka ha mys varje dag nu :) det är svårt att veta när ägget släpper och om det släpper

Om det släpper så borde de släppa 24-48 timmar efter pos ÄL test :D så bara ligga på nu!
  • Isneshaav
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2016-12-15 21:46:30 följande:
    Okej men då får vi hoppas att det tar sig nu då även om mannen käkar medicin ! Lycka till !

Jodå vi är inne på vårat fjärde försök och har förväntad ägglossning runt den 23 dec, så vi hoppas på en väldigt bra julklapp i år !
    Okej va härligt. Då håller jag tummarna för en julklapp till er !

Negativt på ÄL test idag så nu är de bara hålla tummarna o vänta.
  • Coco123

Jag hoppar in här jag också. Jag borde ha bim runt 8/1 men har oregelbunden mens. Använder fertilitetsmonitor denna månad och har även ätit munkpeppar sedan förra mensen. Håller tummarna för alla och hoppas verkligen att vi lyckas denna gång:)

• HoppasPåEnTill

Jag har BIM runt nyår. Tror jag.

I förrgår när jag testade så blinkade clearblue 4-dagar. 2-dagars var negativt. Antog att det betydde att ÄL var på G.

Både igår och idag visade det samma.

Det konstiga är att cervix var nere och öppen i förrgår. Det är den inte nu.

Någon som har någon idè?

Är det någon vits att göra ett försök idag?

• anli00

USC has, börjar noja om jag verkligen hade ÄL denna månad. Hade visserligen lite känningar igår och ÄL-flytningar i veckan. Enligt appen så skulle jag ha ÄL i torsdags , denna månad tog jag såklart inga ÄL-test (mitt pucko). Men det jag reagerar över är att Precis efter ÄL-dagen så får jag så sjukligt ont i brösten, men nu har jag inget ont överhuvudtaget

Svar på tråden BIM 1-15 januari