Fler som ska göra FET i December 2016?
Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)
Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!
Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)
Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!
Hej! Jag gjorde FET i torsdags (blastocyst). Det är min första insättning då jag var på gränsen till överstimulering när äggplocket gjordes i september och det blev en totalfrys.
När har du FET? Stimulerad eller ostimulerad?
Hej
Jag gjorde vårt första FET med en blastocyst i torsdags.
Gjorde vårt första IVF med en 2 dagars i förra cykeln som tyvärr misslyckades.
Vi fick endast en till frysen och det är den jag ruvar på nu så jag hoppas verkligen det tar sig ??
Hej Sporty Spice,
Håller tummarna!
När kan man väntas få symptom tro? Jag har testdag först den 16/12, är ju sååå långt kvar.
Exakt samma situation här TS, vi gjorde FET i sept och fick MF, nu gör vi nytt försök med insättning imorgon.
Vad har ni för medicinering inför/efter FET?
Snorklan, jag fick Gonal-F från cykeldag 6 och sen Ägglossningsspruta. 2dagar innan FET började jag med progesteron och ska fortsätta till testdag, och om jag blir gravid fram tills hjärtslag syns på UL. Hur ser det ut för dig? Har de ändrat medicineringen något nu jfrt med förra gången?
Min förra omgång åt jag femanest (östrogentabletter) följt av Lutinus inför återföring, fortsatte med femanest även därefter. Nu har jag gjort stimulering med Menopur (samma som vi använde vid vår färska IVF) har tagit Ovitrelle ägglossningsspruta och nu tar jag Lutinus progesteron x2/dag, började i fredags. Återföring imorgon.
Hej!
Imorgon ska vi göra vårt första FET (blastocyst) i ostimulerad cykel. Fick tidigt MF efter färskt försök i oktober. Jag har känt mig lite nervös över att vara helt ostimulerad, men det kanske fungerar bättre för oss :)
Innan mitt FET gick jag på 2 vul för att se hur/att slemhinnan växt till sig. 1 v innan återföring tog jag Ovitrelle och 3 dagar innan började jag med Crinone som jag skall ta tills TD.
Jag börjar bli lite orolig, vet att jag endast är på ruvardag 4 men jag har inga symtom alls ännu, Hur mår ni?
Det spänner lite i brösten med det gjorde det redan innan pga sprutan och Crinonet. TD är 14/12, men tror jag skall tjuvtesta på torsdag/fredag.
Allt kändes så bra på "FET-dagen", blastocysten var på väg att kläckas vilket skulle vara ett gott tecken (tror jag?), hur "såg" era embryon ut vid återförande?
Innan mitt FET gick jag på 2 vul för att se hur/att slemhinnan växt till sig. 1 v innan återföring tog jag Ovitrelle och 3 dagar innan började jag med Crinone som jag skall ta tills TD.
Jag börjar bli lite orolig, vet att jag endast är på ruvardag 4 men jag har inga symtom alls ännu, Hur mår ni?
Det spänner lite i brösten med det gjorde det redan innan pga sprutan och Crinonet. TD är 14/12, men tror jag skall tjuvtesta på torsdag/fredag.
Allt kändes så bra på "FET-dagen", blastocysten var på väg att kläckas vilket skulle vara ett gott tecken (tror jag?), hur "såg" era embryon ut vid återförande?