• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)

Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!

• Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:34:45 följande:

Håller tummarna för dig :) tror verkligen inte att det rosa på pinnen behöver vara ett negativt tecken.

Har du vågat testa än?

Nej har jag har ju inte det.. maken och jag kom fram till att oavsett ska vi inte testat fören TD.. men det kliar i fingrarna.. ska hålla mig nu! Lite jobbigt är det på jobbet då jag heeeela tiden får förklara varför jag inte kan utöva vissa arbetsmoment tror jag sagt det minst 10 går idag.. men nu e jag ledig i 3 dagar iaf.. ska ta det lugnt i morgon o så testdag på lördag!

Själv då? Ringt kliniken med positiva besked? :)
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-15 22:19:49 följande:

Nej har jag har ju inte det.. maken och jag kom fram till att oavsett ska vi inte testat fören TD.. men det kliar i fingrarna.. ska hålla mig nu! Lite jobbigt är det på jobbet då jag heeeela tiden får förklara varför jag inte kan utöva vissa arbetsmoment tror jag sagt det minst 10 går idag.. men nu e jag ledig i 3 dagar iaf.. ska ta det lugnt i morgon o så testdag på lördag!

Själv då? Ringt kliniken med positiva besked? :)

Vad duktigt att hålla er. Vi hade också bestämt att vänta till TD men jag kunde verkligen INTE hålla mig haha, så min man gick med på att testa på RD 5 om jag lovade sen att inte testa mer (han trodde inte det skulle visa ngt så tidigt ;) )

Imorgon ska jag ringa kliniken :) officiell TD då så har inte vågat ringa innan.

Vad jobbar du med som innebära fysiska arbetsmoment?
  • gammelpysen
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:30:08 följande:

Hej och välkommen :)

Inga symptom direkt för mig än. Haft lite ömma bröst och molvärk, men kan ju bero på Lutinusen som jag tar. Har dock ont i ljumskar/benböj. Känns ungefär som att jag åkt längdskidor för första gången på länge, så typ som träningsvärk. Väldigt konstigt.

Vilken testdag har du fått? Är det din första FET?

Ja, det är mitt första FET. Misslyckad IVF i oktober och två eskimåer till frysen. Kände att jag vill köra på eftersom jag är 35+ och tiden börjar rinna iväg...
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 22:25:09 följande:

Vad duktigt att hålla er. Vi hade också bestämt att vänta till TD men jag kunde verkligen INTE hålla mig haha, så min man gick med på att testa på RD 5 om jag lovade sen att inte testa mer (han trodde inte det skulle visa ngt så tidigt ;) )

Imorgon ska jag ringa kliniken :) officiell TD då så har inte vågat ringa innan.

Vad jobbar du med som innebära fysiska arbetsmoment?

Jag jobbar på infektionskliniken.. jag kommer va ett nervvrak på lördag...vilken klinik går ni genom??
  • gammelpysen
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:30:08 följande:

Hej och välkommen :)

Inga symptom direkt för mig än. Haft lite ömma bröst och molvärk, men kan ju bero på Lutinusen som jag tar. Har dock ont i ljumskar/benböj. Känns ungefär som att jag åkt längdskidor för första gången på länge, så typ som träningsvärk. Väldigt konstigt.

Vilken testdag har du fått? Är det din första FET?

Vi har fått td 28/12, så vi lär ju helt klart testa innan. Har rätt så regelbunden mens så lär ju kunna ana om vi lyckats eller ej innan jul. Trött som ett as idag, men endast ruvardag 2, kan knappast påverka. Däremot lär ju en ev implantation vara klar nu.

När har du td?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-16 01:04:53 följande:

Jag jobbar på infektionskliniken.. jag kommer va ett nervvrak på lördag...vilken klinik går ni genom??

Ja usch, ivf är verkligen en påfrestning på nerverna.

Vi går på Sophiahemmet, ni då?
  • BergOchDalbanan1985
    gammelpysen skrev 2016-12-16 15:49:31 följande:

Vi har fått td 28/12, så vi lär ju helt klart testa innan. Har rätt så regelbunden mens så lär ju kunna ana om vi lyckats eller ej innan jul. Trött som ett as idag, men endast ruvardag 2, kan knappast påverka. Däremot lär ju en ev implantation vara klar nu.

När har du td?

Håller tummarna för att det blir positivt innan jul för er :)

Min td är idag, så har ringt kliniken nu och fått tid för vul den 4/1. Låååånga veckor dit känns det som.
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-16 16:43:42 följande:

Ja usch, ivf är verkligen en påfrestning på nerverna.

Vi går på Sophiahemmet, ni då?

På Carl von Linné... vi har troligtvis gjort slut på gratisförsöken men har en eskimå kvar i frysen... får se om den kommer behövas snart... känns som om det är kört faktiskt... TD i morgon! Känner mig nervös i tjejmagen.... mysko känsla är det..
  • NovaRobin

Godmorgon tjejer..

Blir jätte orolig nu. Är på dag 11 idag och testade negativt på två tester precis. De andra 2 jag testade tidigare måste då ha berott på ovitrelle eller varit spökstreck. Ska jag nu ställa in mig på att jag inte är gravid?

När jag vart gravid sist så plussade jag svagt på rd 9 lr 10 :/

Känner mig gravid men nu börjar jag tvivla starkt :(

• cammsan

Morron alla!

TD idag och som jag redan förstod va det negativt... mallar kliniken svaret o frågade dem om det är ok att bara sluta med lutinus nu... är väl den som stoppar mensen gissar jag på... nån av er som vet om det är ok? Vill bara få min blödning nu och gå vidare...

Vi har gråtit och kramats och kommit fram till att vi ska göra ett försök till med eskimå i frysen.. men kommer få betala troligtvis... usch va jobbigt detta e...

Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?