• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)

Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!

• Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?
  • BergOchDalbanan1985

Vad kul Snorklan, stort grattis igen :)

Och TACK för input om att det knappt går att känna symptom än, jag behövde nog höra det. Detta är min första graviditet och känner mig ju inte gravid alls. Hade förväntat mig illamående direkt då jag generellt har väldigt lätt för att må illa. Men hittills inget illamående :)

Vad var dina första symptom i graviditeten med dottern? Och när kom symptomen?

• BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-14 10:48:31 följande:

Jag har officiell testdag på söndag, så jag tänkte ta ett test då me och ringa kliniken på måndag. Hur länge ska ni fortsätta med Lutinus (om ni tar det?)

Jag har min testdag imorgon så ringer då :) har fått instruktioner om att fortsätta med Lutinus tills vul och man sett hjärtslag. Hur ska du göra?
  • BergOchDalbanan1985
    gammelpysen skrev 2016-12-14 16:52:11 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Fick tillbaka en liten eskimå på 5 dagar idag.

Ni som testat positivt, när började ni få symtom..?

Önskar alla lycka till!!

Hej och välkommen :)

Inga symptom direkt för mig än. Haft lite ömma bröst och molvärk, men kan ju bero på Lutinusen som jag tar. Har dock ont i ljumskar/benböj. Känns ungefär som att jag åkt längdskidor för första gången på länge, så typ som träningsvärk. Väldigt konstigt.

Vilken testdag har du fått? Är det din första FET?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-14 20:04:34 följande:

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

Håller tummarna för dig :) tror verkligen inte att det rosa på pinnen behöver vara ett negativt tecken.

Har du vågat testa än?
  • snorklan
    cammsan skrev 2016-12-14 20:04:34 följande:

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

Det är så jobbigt och påfrestande med blödningar! Dock är det JÄTTEvanligt med blödningar pga lutinus, för det irriterar slemhinnan och man är där hela tiden och skrapar och irriterar..... Håller tummarna att det har gått bra idag.
  • snorklan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:24:14 följande:

Vad kul Snorklan, stort grattis igen :)

Och TACK för input om att det knappt går att känna symptom än, jag behövde nog höra det. Detta är min första graviditet och känner mig ju inte gravid alls. Hade förväntat mig illamående direkt då jag generellt har väldigt lätt för att må illa. Men hittills inget illamående :)

Vad var dina första symptom i graviditeten med dottern? Och när kom symptomen?

Mitt första grav symtom med dottern var att jag blev oerhört överstimulerade, fick jättestor mage med svullna äggstockar etc. Det höll i sig ganska länge. Började må illa i v  6-7 ungefär, men då heller inte varje dag, utan lite ibland sådär. Kunde bli jätteorolig dagar jag inte mådde illa samtidigt som att illamåendet var ganska påfrestande.(aldrig är man nöjd!) Jag hade också konstig smak i munnen, det kom innan illamåendet.

Jag har nu börjat må liiiiite illa. Kanske hade jag inte reflekterat så mycket över det om jag inte visste att jag var gravid? Man vill ju gärna leta symtom!
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:15:33 följande:

Eller hur, haha. Jag testar fortf varje dag, är ju säkert lite knäppt men känns som att det är värt det för att hålla mig lite lugnare.

Hur mår du nu? Några symptom?

Här är det symptomfritt, förutom ont i ljumskar/höftböjarna. Hade 18h flygning igår så kan vara därför också.

Oj 18 timmar det låter jobbigt. Jobbar du som flygvärdinna eller pilot?

nja enda symtomet just nu är att jag lätt får blodsockerfall.. trodde jag skulle svimma för någon timme sen. Väldigt beroende av att äta regelbundet. Är även vansinnigt trött idag. Skulle behöva rida min islänning men tröttheten dödar mig. Får väl se det som ett tecken men fy så jobbigt det är.

Annars mår jag bra jag är ledig hela helgen :)

ska testa på lördag igen fick ett super svagt idag igen. Vill ha ett starkt plus innan jag ger mig :)
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-15 18:39:27 följande:

Mitt första grav symtom med dottern var att jag blev oerhört överstimulerade, fick jättestor mage med svullna äggstockar etc. Det höll i sig ganska länge. Började må illa i v  6-7 ungefär, men då heller inte varje dag, utan lite ibland sådär. Kunde bli jätteorolig dagar jag inte mådde illa samtidigt som att illamåendet var ganska påfrestande.(aldrig är man nöjd!) Jag hade också konstig smak i munnen, det kom innan illamåendet.

Jag har nu börjat må liiiiite illa. Kanske hade jag inte reflekterat så mycket över det om jag inte visste att jag var gravid? Man vill ju gärna leta symtom!

Oj så jobbigt med överstimulering.

Jag letar verkligen också symptom, nästan lite för mycket tycker nog min man haha

Har känt lite illamående när hungern gått för långt, annars inget än så länge. Men hoppas det kommer (eller inte, hehe)
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-15 18:44:46 följande:

Oj 18 timmar det låter jobbigt. Jobbar du som flygvärdinna eller pilot?

nja enda symtomet just nu är att jag lätt får blodsockerfall.. trodde jag skulle svimma för någon timme sen. Väldigt beroende av att äta regelbundet. Är även vansinnigt trött idag. Skulle behöva rida min islänning men tröttheten dödar mig. Får väl se det som ett tecken men fy så jobbigt det är.

Annars mår jag bra jag är ledig hela helgen :)

ska testa på lördag igen fick ett super svagt idag igen. Vill ha ett starkt plus innan jag ger mig :)

Inte så spännande som att jobba som pilot tyvärr :) var endast resenär, är i Karibien på semester (bokat långt innan vi visste att det skulle bli återföring i Dec så inte optimal tajming kanske :) )

Tröttheten låter ju verkligen som ett tecken :) har du testat med Clear blue digital ngt?
  • cammsan
    NovaRobin skrev 2016-12-15 15:38:46 följande:

Säkert ingen fara hur har det gått idag då?

Hur det gått idag? Ja samma som igår pytte lite färgade flytningar o pytte färgad lutinus pinnen.. svullen nu på kvällen och hunger efter jag ätit mensvärken e borta ? Så dumt att analysera men man kan ju inte låta bli... :) en fråga om någon vet... kan urinen bli mörkare pga lutinus.. försökt googla men hittar inget svar på det..
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?