SportySpice skrev 2016-12-05 18:39:19 följande:
Är det möjligt att få ett positivt test redan på ruvardag 4 med blastocyst? Jag fick ju min 5 dagars i torsdags som var på väg att kläckas. I torsdagskväll högg det till och jag fick känslan av att det var ägget som fäste, men vet såklart inte.
Jag tog ett gravtest igår, 10 dagar efter Ovitrellen som visade negativt.
Jag har som sagt knte haft några symtom, men på väg hem idag fick jag lite illamående så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Testade med clearblue plus och kunde ana ett svagt plus.
Jag vet att det är onödigt att spekulera och dumt att testa så tidigt men jag kunde inte låta bli. Frågan är om det ens är möjligt att det kan vara plus?
Egentligen är du ju på dag 9-10 efter ägglossning och i en 'vanlig' cykel där man försöker bli gravid hemma så finns det ju absolut de som kan se ett positivt test 9-10 dagar efter ÄL, men majoriteten gör kanske inte det?
Så spännande att du ser ett svagt plus! Håller tummarna att det är ännu starkare imorgon!
Jag är också på ruvardag 4 idag och har inte heller några specifika symptom förutom ömma bröst och lite känslig/lättirriterad. Vågar dock inte testa än, är så orolig för att få negativt resultat. Är redan inställd på att det inte kommer lyckas.
Tar du Lutinus nu efter insättning?