• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)

Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!

• Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-14 10:48:31 följande:

Jag har officiell testdag på söndag, så jag tänkte ta ett test då me och ringa kliniken på måndag. Hur länge ska ni fortsätta med Lutinus (om ni tar det?)

Aldrig tagit Lutinus. Vet inte ens vad det är :/

Tagit ovitrelle 3 ggr.

Spännande då lär du få tid till vul :)
  • gammelpysen

Hej alla,

Hoppar in här. Fick tillbaka en liten eskimå på 5 dagar idag.

Ni som testat positivt, när började ni få symtom..?

Önskar alla lycka till!!

• snorklan
    NovaRobin skrev 2016-12-14 16:02:21 följande:
    Aldrig tagit Lutinus. Vet inte ens vad det är :/

Tagit ovitrelle 3 ggr.

Spännande då lär du få tid till vul :)
    Lutinus är progesteron som man tar vaginalt, tabletter som man för upp. Har tagit dem vid samtliga IVF försök, på min första IVF tog man dem 3 ggr/dag, på min första FET detsamma (då i kombination med femanest=östrogentabletter) På denna FET tar jag det x2/dag, då har jag innan dess hormonstimulerat med sprutor, Menopur, samma som jag använde då jag gjorde min färska IVF. 

Varför ovitrelle 3 ggr?
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-14 18:23:26 följande:

Lutinus är progesteron som man tar vaginalt, tabletter som man för upp. Har tagit dem vid samtliga IVF försök, på min första IVF tog man dem 3 ggr/dag, på min första FET detsamma (då i kombination med femanest=östrogentabletter) På denna FET tar jag det x2/dag, då har jag innan dess hormonstimulerat med sprutor, Menopur, samma som jag använde då jag gjorde min färska IVF. 

Varför ovitrelle 3 ggr?

jo men jag tror nog att jag tog sådanna när jag gjorde färsk försöket med min son som föddes 2014. Men nu när jag gör FET har jag istället fått ta ovitrelle som även det ska vara hormon stimulerande.

Tyckte det var konstigt först då man ju tar den som äl spruta men det ska tydligen vara bra plus att man slipper allt kladd.

Tagit 2 st efter ET den sista i fredags
  • NovaRobin
    gammelpysen skrev 2016-12-14 16:52:11 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Fick tillbaka en liten eskimå på 5 dagar idag.

Ni som testat positivt, när började ni få symtom..?

Önskar alla lycka till!!

Välkommen

Vad kul hoppas allt går som det ska :) jag vågar ännu inte hoppas på mitt plus jag fick igår då det inte har gått 10 dagar sedan min sista ovitrelle spruta men det bådar gott iaf. Haft endel molvärk i livmodern och

får lätt blodtrycksfall. Har inte fått ont i brösten än men dom känns tyngre.

Jag håller tummarna för oss :)
  • snorklan
    NovaRobin skrev 2016-12-14 18:29:07 följande:
    jo men jag tror nog att jag tog sådanna när jag gjorde färsk försöket med min son som föddes 2014. Men nu när jag gör FET har jag istället fått ta ovitrelle som även det ska vara hormon stimulerande.

Tyckte det var konstigt först då man ju tar den som äl spruta men det ska tydligen vara bra plus att man slipper allt kladd.

Tagit 2 st efter ET den sista i fredags
    Ja det verkar ju finnas 1000 olika sätt att göra detta på, med olika kombinationer av mediciner.... 

Vid min färska IVF fick jag menopur, orgalutran och lutinus. Resulterade i dottern.
    Vid FET 1 fick jag bara tabletter femanest och lutonus. Plussade, men fick MF runt v 7
    Vid FET2 (nu) fick jag istället menopursprutor igen, och nu lutonus. 

Läkaren sa att det egentligen inte behövdes lutinus när man gjorde FET med menppur innan, men att jag fick det för säkerhets skull.
  • cammsan

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

• NovaRobin
    cammsan skrev 2016-12-14 20:04:34 följande:

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

Säkert ingen fara hur har det gått idag då?
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-14 09:07:00 följande:

Ja jag hoppas det. Man vill ju bara få bekräftat att det är nåt där inne :) testar du fortfarande varje dag? :)

Eller hur, haha. Jag testar fortf varje dag, är ju säkert lite knäppt men känns som att det är värt det för att hålla mig lite lugnare.

Hur mår du nu? Några symptom?

Här är det symptomfritt, förutom ont i ljumskar/höftböjarna. Hade 18h flygning igår så kan vara därför också.
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?