• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)

Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!

• Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:02:31 följande:

Vad bra att du mår bättre :) Duktigt att inte testa.

Jag mår bra, lite trött och ont i ljumskarna också. Testar fortfarande dagligen ;)

Godmorgon :)

Var nog inte så duktig med att inte testa.. Var så nyfiken efter alla gårdagens symtom så jag kunde inte hålla mig :)

Visserligen bara rd 7 men fick positivt. Vågar dock inte ropa hej än då det kan vara ovitrellen som missvisar. Skulle dock bli väldigt förvånad om det senare visar sig att jag inte skulle vara gravid.

Har mycket tydligare och starkare symtom nu än förra gången :)

håll tummarna nu :)

Hur mår du idag?
  • snorklan
    matelan skrev 2016-12-12 19:12:32 följande:

Grattis till ditt plus snorklan!

Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.

Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?

RD 6 är för tidigt att ge upp hoppet! När jag var gravid med dottern testade jag på RD 7 eller 8, och då gick det knappt att ana strecket. Plockade ut själva remsan ur testhylsan och då kunde man se var strecket skulle vara.. Sen testade jag fler gånger (testknarkare) och testerna blev då starkare och starkare.
  • matelan
    snorklan skrev 2016-12-13 12:27:52 följande:
    RD 6 är för tidigt att ge upp hoppet! När jag var gravid med dottern testade jag på RD 7 eller 8, och då gick det knappt att ana strecket. Plockade ut själva remsan ur testhylsan och då kunde man se var strecket skulle vara.. Sen testade jag fler gånger (testknarkare) och testerna blev då starkare och starkare.
    Tack för att du ger mig lite hopp. Men det känns faktiskt helt kört, känner inga symptom - ingenting. Men så länge jag inte får mens ska jag inte deppa ihop.
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-13 09:07:27 följande:

Godmorgon :)

Var nog inte så duktig med att inte testa.. Var så nyfiken efter alla gårdagens symtom så jag kunde inte hålla mig :)

Visserligen bara rd 7 men fick positivt. Vågar dock inte ropa hej än då det kan vara ovitrellen som missvisar. Skulle dock bli väldigt förvånad om det senare visar sig att jag inte skulle vara gravid.

Har mycket tydligare och starkare symtom nu än förra gången :)

håll tummarna nu :)

Hur mår du idag?

Men ååå GRATTIS :) då är du garanterat gravid :)

Vad har du för symptom nu?

Jag mår fint, lite molvärk bara så känns ju konstant som mensen är på g. Lurigt :)
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 16:52:14 följande:

Men ååå GRATTIS :) då är du garanterat gravid :)

Vad har du för symptom nu?

Jag mår fint, lite molvärk bara så känns ju konstant som mensen är på g. Lurigt :)

Tack :) men jag vet inte om jag vågar hoppas än det är så tidigt än plus den där ovitrellen som finns kvar i kroppen. Men nu kommer jag testa varannan dag och hoppas på stegring såklart.

Idag har jag inte haft mycket symtom alls. Haft lite molvärk då och då men inte som igår. Känner typ inget alls idag :/

Du då?
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-13 19:32:43 följande:

Tack :) men jag vet inte om jag vågar hoppas än det är så tidigt än plus den där ovitrellen som finns kvar i kroppen. Men nu kommer jag testa varannan dag och hoppas på stegring såklart.

Idag har jag inte haft mycket symtom alls. Haft lite molvärk då och då men inte som igår. Känner typ inget alls idag :/

Du då?

Symptomen kommer nog senare. Mina försvinner vissa stunder och dagar så vet inte riktigt vad jag lovar lita på :)
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 20:12:31 följande:

Symptomen kommer nog senare. Mina försvinner vissa stunder och dagar så vet inte riktigt vad jag lovar lita på :)

Ja jag hoppas det. Man vill ju bara få bekräftat att det är nåt där inne :) testar du fortfarande varje dag? :)
  • snorklan

Hej tjejer!

Tog ett nytt test idag, det är väldigt positivt och mycket starkare än det tidigare för 2 dagar sedan. BIM idag.

Ang symtom, jag vet inte om ni har varit gravida tidigare (det har jag) och jag kan säga att det knappt är möjligt att känna så mycket öht så tidigt i graviditeten. Vi är ju alla i v 3-4, och ofta brukar tex illamående börja tidigares v 6. De symtom man känner tidigt är ofta effekt av progesteronet som man har höga halter av innan mens, och när man blir gravid så fortsätter produktionen av det. Tänk själva, om haten av HCG är så låg att den knappt kan fångas upp av ett känsligt test, vad skulle det då kunna ge för symtom i kroppen? Så försök att inte överanalysera det ni känner!

Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern att det var en oerhört jobbig period när alla symtom gick över, UTAN att magen hade hunnit komma och att man kunde känna fosterrörelser etc. Det brukar ju kallas "spökveckorna"

• NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-14 10:02:01 följande:

Hej tjejer!

Tog ett nytt test idag, det är väldigt positivt och mycket starkare än det tidigare för 2 dagar sedan. BIM idag.

Ang symtom, jag vet inte om ni har varit gravida tidigare (det har jag) och jag kan säga att det knappt är möjligt att känna så mycket öht så tidigt i graviditeten. Vi är ju alla i v 3-4, och ofta brukar tex illamående börja tidigares v 6. De symtom man känner tidigt är ofta effekt av progesteronet som man har höga halter av innan mens, och när man blir gravid så fortsätter produktionen av det. Tänk själva, om haten av HCG är så låg att den knappt kan fångas upp av ett känsligt test, vad skulle det då kunna ge för symtom i kroppen? Så försök att inte överanalysera det ni känner!

Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern att det var en oerhört jobbig period när alla symtom gick över, UTAN att magen hade hunnit komma och att man kunde känna fosterrörelser etc. Det brukar ju kallas "spökveckorna"

Åhhh vad skönt och höra :) Grattis återigen

ja du har helt rätt gällande symtom eller brist på dom. Tycker det är så jobbigt bara att man ena dagen verkligen känner att man måste vara gravid för att dagen efter inte känna nåt. Men det är ju som. du säger :) hcg ökar ju förhoppningsvis hela tiden. Tänker testa imorn igen eller fredag för att se om plusset blivit starkare :)

Är bara på rd 8 idag dessutom.

vad händer nu då? ringer du kliniken idag?
  • snorklan
    NovaRobin skrev 2016-12-14 10:09:43 följande:
    Åhhh vad skönt och höra :) Grattis återigen

ja du har helt rätt gällande symtom eller brist på dom. Tycker det är så jobbigt bara att man ena dagen verkligen känner att man måste vara gravid för att dagen efter inte känna nåt. Men det är ju som. du säger :) hcg ökar ju förhoppningsvis hela tiden. Tänker testa imorn igen eller fredag för att se om plusset blivit starkare :)

Är bara på rd 8 idag dessutom.

vad händer nu då? ringer du kliniken idag?
    Jag har officiell testdag på söndag, så jag tänkte ta ett test då me och ringa kliniken på måndag. Hur länge ska ni fortsätta med Lutinus (om ni tar det?)
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?