• cammsan

Fler som ska göra FET i December 2016?

Hej! Hoppar på här jag med. Gjorde FET 1 december vårt 2a fetförsök har även 2 ivf i ryggsäcken. TD är på lördag 17 december... symtom inga typ. Hade de första dagarna/veckan ömma bröst, växtvärk yrsel nu har jag bara små smärta (mensvärk) i tjejmagen så gissar att det gick åt pipsvängen igen... BIM i morgon enligt app... inget rött än iaf.... bad om lutinus så kan va biverkning från den... hur ligger alla ni andra till??

• cammsan
    NovaRobin skrev 2016-12-12 18:45:57 följande:

Välkommen :)

Hoppas det går vägen denna gången för dig. Lite mensvärk kan ju vara ett gott tecken oxå så tappa inte hoppet än :)

Nädå. Så länge inget röttvider kommer så finns hoppet kvar lite granna:) men visst är det så att lutinus kan göra så mens inte kommer? Nog för att jag alla andra försök fått mens på den dagen den va beräknad till... förra fet försöket hade jag små blödningar (spotings) from ruvdag 4 fram till mens dag då forsade på...
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:15:45 följande:

Hej och välkommen!

Då gjorde vi FET på samma dag. Jag har dock redan tjuvtestat och fått positivt graviditetstest. Nu börjar nästa oro.

Har du vågat testa än? Håller tummarna :)

Hej! Nej jag har inte vågat... BIM imorgon och TD på lördag.... har under dagen fått massa vattniga flytningar (äckel ja jag vet) kan ju va lutinus men den brukar ju vara mer vitaktig ju...

Jag vågar inte testa än... kanske på torsdag eller fredag...om inte mensen kommer ....

Men jätte stort grattis till er lilla grodd i magen! Va mysigt!!
  • cammsan

Bim va igår.. på morgonen idag hade jag putte lite rosa på lutinus pinnen... har säkert sprungit på toaletten 10 går idag o kollat har fortsatt haft lite rosa när jag torkat mig under tiden jag jobbade inget alls sen jag kom hem... mitt psyke håller nog inte denna gång!! Haha... molvärk/mensvärk hela tiden svullen och vart lätt illamående när jag åt! TD på lördag.. kommer bryta ihop innan.. om det nu är mensen som kommer verkar den ganska lustig....får väl se ikväll när jag ska ta lutinus igen....

• cammsan
    NovaRobin skrev 2016-12-15 15:38:46 följande:

Säkert ingen fara hur har det gått idag då?

Hur det gått idag? Ja samma som igår pytte lite färgade flytningar o pytte färgad lutinus pinnen.. svullen nu på kvällen och hunger efter jag ätit mensvärken e borta ? Så dumt att analysera men man kan ju inte låta bli... :) en fråga om någon vet... kan urinen bli mörkare pga lutinus.. försökt googla men hittar inget svar på det..
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:34:45 följande:

Håller tummarna för dig :) tror verkligen inte att det rosa på pinnen behöver vara ett negativt tecken.

Har du vågat testa än?

Nej har jag har ju inte det.. maken och jag kom fram till att oavsett ska vi inte testat fören TD.. men det kliar i fingrarna.. ska hålla mig nu! Lite jobbigt är det på jobbet då jag heeeela tiden får förklara varför jag inte kan utöva vissa arbetsmoment tror jag sagt det minst 10 går idag.. men nu e jag ledig i 3 dagar iaf.. ska ta det lugnt i morgon o så testdag på lördag!

Själv då? Ringt kliniken med positiva besked? :)
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 22:25:09 följande:

Vad duktigt att hålla er. Vi hade också bestämt att vänta till TD men jag kunde verkligen INTE hålla mig haha, så min man gick med på att testa på RD 5 om jag lovade sen att inte testa mer (han trodde inte det skulle visa ngt så tidigt ;) )

Imorgon ska jag ringa kliniken :) officiell TD då så har inte vågat ringa innan.

Vad jobbar du med som innebära fysiska arbetsmoment?

Jag jobbar på infektionskliniken.. jag kommer va ett nervvrak på lördag...vilken klinik går ni genom??
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-16 16:43:42 följande:

Ja usch, ivf är verkligen en påfrestning på nerverna.

Vi går på Sophiahemmet, ni då?

På Carl von Linné... vi har troligtvis gjort slut på gratisförsöken men har en eskimå kvar i frysen... får se om den kommer behövas snart... känns som om det är kört faktiskt... TD i morgon! Känner mig nervös i tjejmagen.... mysko känsla är det..
  • cammsan

Morron alla!

TD idag och som jag redan förstod va det negativt... mallar kliniken svaret o frågade dem om det är ok att bara sluta med lutinus nu... är väl den som stoppar mensen gissar jag på... nån av er som vet om det är ok? Vill bara få min blödning nu och gå vidare...

Vi har gråtit och kramats och kommit fram till att vi ska göra ett försök till med eskimå i frysen.. men kommer få betala troligtvis... usch va jobbigt detta e...

• cammsan
    NovaRobin skrev 2016-12-17 09:54:30 följande:

Nej vad tråkigt :( Vad bra ändå att ni vill försöka igen. Håller alla mina tummar för att nästa försök resulterar i ett stort plus för er

Vi vill inte ge upp än.. nån dag lyckas vi!

Hoppas ditt minus blir plus snart igen!! Kan ju vara förtidigt att testa... vem vet??<3
  • cammsan

Hej tjejer! Grattis till alla er med plus!!!!

Har en frågan hur länge dröjer det efter man slutat med lutinus till mensen startar??? Har en skum/konstig känsla i magen att nåt e galet.. har inte tagit lutinus sen fredag kväll o ingen mens i sikte......

Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?