• SportySpice

Fler som ska göra FET i December 2016?

Hej

Jag gjorde vårt första FET med en blastocyst i torsdags.

Gjorde vårt första IVF med en 2 dagars i förra cykeln som tyvärr misslyckades.

Vi fick endast en till frysen och det är den jag ruvar på nu så jag hoppas verkligen det tar sig ??

• SportySpice

Innan mitt FET gick jag på 2 vul för att se hur/att slemhinnan växt till sig.  1 v innan återföring tog jag Ovitrelle och 3 dagar innan började jag med Crinone som jag skall ta tills TD.  Glad

Jag börjar bli lite orolig, vet att jag endast är på ruvardag 4 men jag har inga symtom alls ännu, Hur mår ni?
    Det spänner lite i brösten med det gjorde det redan innan pga sprutan och Crinonet. TD är 14/12, men tror jag skall tjuvtesta på torsdag/fredag.

Allt kändes så bra på "FET-dagen", blastocysten var på väg att kläckas vilket skulle vara ett gott tecken (tror jag?), hur "såg" era embryon ut vid återförande? 

• SportySpice

Är det möjligt att få ett positivt test redan på ruvardag 4 med blastocyst? Jag fick ju min 5 dagars i torsdags som var på väg att kläckas. I torsdagskväll högg det till och jag fick känslan av att det var ägget som fäste, men vet såklart inte.

Jag tog ett gravtest igår, 10 dagar efter Ovitrellen som visade negativt.

Jag har som sagt knte haft några symtom, men på väg hem idag fick jag lite illamående så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Testade med clearblue plus och kunde ana ett svagt plus.

Jag vet att det är onödigt att spekulera och dumt att testa så tidigt men jag kunde inte låta bli. Frågan är om det ens är möjligt att det kan vara plus?

• SportySpice
    NovaRobin skrev 2016-12-05 15:29:08 följande:

Åhhh hoppas det går bättre denna gången :)

Tack! Detsamma till dig, vår tur nu
  • SportySpice
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-05 20:10:05 följande:

Egentligen är du ju på dag 9-10 efter ägglossning och i en 'vanlig' cykel där man försöker bli gravid hemma så finns det ju absolut de som kan se ett positivt test 9-10 dagar efter ÄL, men majoriteten gör kanske inte det?

Så spännande att du ser ett svagt plus! Håller tummarna att det är ännu starkare imorgon!

Jag är också på ruvardag 4 idag och har inte heller några specifika symptom förutom ömma bröst och lite känslig/lättirriterad. Vågar dock inte testa än, är så orolig för att få negativt resultat. Är redan inställd på att det inte kommer lyckas.

Tar du Lutinus nu efter insättning?

Jag var också helt inställd på negativt, men tycker mig ana ett plus, tar nog ett till imorgon

Jag tar Crinone, tog Lutinus efter vårt ET förra gången, föredrar helt klart Crinone. Tar du något?
  • SportySpice

Crinonen behöver man bara ta en gång per dag på morgonen. 
    Jag tyckte Lutinusen "rann ut" väldigt mycket, vilket Crinonen inte gör på samma sätt

• SportySpice
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-06 20:18:32 följande:

Vågade du testa idag igen? :) Håller tummarna!

Ja, jag vågade. Testade ett negativt ruvardag 3 (för att se att ovitrellen var borta.

Svagt clearblue igår, ruvardag 4, som såg ut så här:

Testade ett imorse som såg likadant ut och nu ikväll, ruvardag 5 tog jag ett Clearblue digital som såg ut så här:

Vågar man hoppas? Det är ju fortfarande tidigt.
  • SportySpice
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-06 21:34:57 följande:

Jaa såklart du vågar hoppas!! :) vad kul!!

Blev så inspirerad nu så var också tvungen att testa (fick köra övertalningskampanj här hemma :) ) Hade dock bara såna små remsor hemma så inget 'bra' graviditetstest. Får köpa imorgon. Dock tycker jag mig se ett svagt svagt streck ? Jämför med ett oanvänt test för att se skillnaden. Vad tror ni?

De testen brukar visa tidigt och vara bra Jag ser också ditt streck!
  • SportySpice
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-08 12:56:52 följande:

Haha, känner igen tröttheten. Du tar inget progestron va? Vet faktiskt inte om det kan ses som symptom såhär tidigt? Om embryot redan har implanterat så kanske?

Denna evig väntan och oro :)

Jag ska nog köpa ett digitalt graviditetstest idag och kolla vad det visar.

Spännande med test Jag tog ett till CB plus idag igen, det var lite starkare plus nu, så jag hoppas verkligen!

I en vanlig cykel skulle jag ha mens imorgon men TD är först den 14/12, skiljer sig cykeln när man gör FET, Någon som vet?

Jag har lite molvärk, är trött och så drar det lite i brösten, men rätt milda symptom än så länge.
  • SportySpice
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-17 11:53:28 följande:

Hej, hur går det för dig? :)

Hej,

Det går bra, jag fick starkt positivt på TD också

Jag har haft väldigt mycket på jobbet och därför inte varit så aktiv här.

Nu ligger jag hemma i vad jag tror är influensa, hoppas inte det påverkar graviditeten något.

Mina tidigare graviditeter har jag mått illa och inte kännt av molvärk alls. Denna gång har jag mycket molvärk men inget illamående eller överdriven trötthet heller vilket gör mig lite nervös.

Vad har du/ni andra för symptom? Jag är i v 5+2 nu.

När ska ni andra göra VUL? Jag har fått tid först 24/1 i v 11 (10+3) skulle vilja göra tidigare så man vet så att allt sitter rätt till.

Anledningen till att det blir sent är att kliniken tyckte det blev tidigt att göra i v 7 och sen stänger de för jul och när de öppnar är vi på semester.

Jag är så oroligt otaggad på vår semester vi skall till Karibien vilket inte känns helt 100 pga Zika.. får se hur vi gör, kanske försöker boka om.

Vad långt det blev

Håller tummarna för er som väntar in TD, vet många som testat positivt sent!
  • SportySpice
    snorklan skrev 2016-12-18 19:48:32 följande:

Testdag idag, fortfarande positivt. Ringer kliniken imorgon och hoppas på snart VUL!

Grattis!
  • SportySpice
    jan14 skrev 2016-12-18 14:34:39 följande:

Tolkar jag dig rätt om du menar att folk först kan testa negativt men på TD eller ännu senare plussa?

Japp, precis
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?