Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985

Fler som ska göra FET i December 2016?

Hej! Jag gjorde FET i torsdags (blastocyst). Det är min första insättning då jag var på gränsen till överstimulering när äggplocket gjordes i september och det blev en totalfrys.

När har du FET? Stimulerad eller ostimulerad?

• BergOchDalbanan1985

Hej Sporty Spice,

Håller tummarna!

När kan man väntas få symptom tro? Jag har testdag först den 16/12, är ju sååå långt kvar.

• BergOchDalbanan1985

Snorklan, jag fick Gonal-F från cykeldag 6 och sen Ägglossningsspruta. 2dagar innan FET började jag med progesteron och ska fortsätta till testdag, och om jag blir gravid fram tills hjärtslag syns på UL. Hur ser det ut för dig? Har de ändrat medicineringen något nu jfrt med förra gången?

• BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-05 15:27:12 följande:
    Vad spännande håller tummarna att allt går bra. Jag ska göra mitt FET imorgon. tar ovitrelle 3 ggr så då kanske det bli stimulerad? :)

vi fick en son 2014 och då vart det 3 st 2 dagars till frysen.

Hur mår du då? när har du testdag?
    Vad spännande! Håller tummarna för dig! Det kommer gå super.

Jag mår bra, det är dag 4 nu så väntar spänt på att få något symptom, men kanske lite tidigt? Har ömma bröst och lite känslig, men tänker att det kan vara Lutinus som spökar? 
    Har testdag den 16/12.
  • BergOchDalbanan1985
    SportySpice skrev 2016-12-05 18:39:19 följande:

Är det möjligt att få ett positivt test redan på ruvardag 4 med blastocyst? Jag fick ju min 5 dagars i torsdags som var på väg att kläckas. I torsdagskväll högg det till och jag fick känslan av att det var ägget som fäste, men vet såklart inte.

Jag tog ett gravtest igår, 10 dagar efter Ovitrellen som visade negativt.

Jag har som sagt knte haft några symtom, men på väg hem idag fick jag lite illamående så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Testade med clearblue plus och kunde ana ett svagt plus.

Jag vet att det är onödigt att spekulera och dumt att testa så tidigt men jag kunde inte låta bli. Frågan är om det ens är möjligt att det kan vara plus?

Egentligen är du ju på dag 9-10 efter ägglossning och i en 'vanlig' cykel där man försöker bli gravid hemma så finns det ju absolut de som kan se ett positivt test 9-10 dagar efter ÄL, men majoriteten gör kanske inte det?
    Så spännande att du ser ett svagt plus! Håller tummarna att det är ännu starkare imorgon!

Jag är också på ruvardag 4 idag och har inte heller några specifika symptom förutom ömma bröst och lite känslig/lättirriterad. Vågar dock inte testa än, är så orolig för att få negativt resultat. Är redan inställd på att det inte kommer lyckas.
    Tar du Lutinus nu efter insättning?
  • BergOchDalbanan1985
    SportySpice skrev 2016-12-05 20:32:19 följande:
    Jag var också helt inställd på negativt, men tycker mig ana ett plus, tar nog ett till imorgon

Jag tar Crinone, tog Lutinus efter vårt ET förra gången, föredrar helt klart Crinone. Tar du något?
    Jag tar Lutinus, inte stormförtjust direkt ;) På vilket sätt är Crinone 'bättre'?
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-06 19:16:40 följande:
    Ja lutonus rinnner verkligen, får ibland lätt panik när man känner att det rinner, rädd att det ska vara blod...
    Vågade du testa idag igen? :) Håller tummarna!
  • BergOchDalbanan1985
    SportySpice skrev 2016-12-06 20:57:15 följande:

Ja, jag vågade. Testade ett negativt ruvardag 3 (för att se att ovitrellen var borta.

Svagt clearblue igår, ruvardag 4, som såg ut så här:

Testade ett imorse som såg likadant ut och nu ikväll, ruvardag 5 tog jag ett Clearblue digital som såg ut så här:

Vågar man hoppas? Det är ju fortfarande tidigt.

Jaa såklart du vågar hoppas!! :) vad kul!!

Blev så inspirerad nu så var också tvungen att testa (fick köra övertalningskampanj här hemma :) ) Hade dock bara såna små remsor hemma så inget 'bra' graviditetstest. Får köpa imorgon. Dock tycker jag mig se ett svagt svagt streck ? Jämför med ett oanvänt test för att se skillnaden. Vad tror ni?

• BergOchDalbanan1985
    SportySpice skrev 2016-12-06 21:57:08 följande:
    De testen brukar visa tidigt och vara bra Jag ser också ditt streck!
    Får testa senare i veckan igen :)
    Har du fått några symtom än?
  • BergOchDalbanan1985
    matelan skrev 2016-12-07 10:58:58 följande:

Åh vad roligt med positiva test i tråden! :D Igår var vi och gjorde insättning, nu börjar den långa väntan. Men eftersom ni testar plus på ruvardag 4 så blir man lite spänd på att testa snart. Hur räknar ni vilken ruvardag ni är på? Ska jag räkna idag som ruvardag 1 eller igår?

Om du gjorde insättning igår så är ruvardag 1 idag :)

Dock tar jag mitt positiva med en nypa salt, finns ju risk för att det försvinner :/ tar inte ut något i förskott förrän den officiella testdagen :)

Vilken testdag har du fått?
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?