• matelan

Fler som ska göra FET i December 2016?

Hej!
    Imorgon ska vi göra vårt första FET (blastocyst) i ostimulerad cykel. Fick tidigt MF efter färskt försök i oktober. Jag har känt mig lite nervös över att vara helt ostimulerad, men det kanske fungerar bättre för oss :) 

• matelan
    SportySpice skrev 2016-12-05 14:17:50 följande:

Innan mitt FET gick jag på 2 vul för att se hur/att slemhinnan växt till sig.  1 v innan återföring tog jag Ovitrelle och 3 dagar innan började jag med Crinone som jag skall ta tills TD.  Glad

Jag börjar bli lite orolig, vet att jag endast är på ruvardag 4 men jag har inga symtom alls ännu, Hur mår ni?
    Det spänner lite i brösten med det gjorde det redan innan pga sprutan och Crinonet. TD är 14/12, men tror jag skall tjuvtesta på torsdag/fredag.

Allt kändes så bra på "FET-dagen", blastocysten var på väg att kläckas vilket skulle vara ett gott tecken (tror jag?), hur "såg" era embryon ut vid återförande? 

När vi gjorde ET så kände jag inte heller något förrän närmare testdagen och jag var gravid! Det enda sambon påpekade var att jag åt större portioner mat än vad jag brukar och att jag var fixerad vid salt, detta tänkte jag inte alls på då och kände absolut ingenting i kroppen.

Jag råder dig till att inte testa för tidigt för tydligen kan ovitrelle ge missvisande utslag på grav.test om du testar för tidigt men det visste du kanske redan?
  • matelan

Åh vad roligt med positiva test i tråden! :D Igår var vi och gjorde insättning, nu börjar den långa väntan. Men eftersom ni testar plus på ruvardag 4 så blir man lite spänd på att testa snart. Hur räknar ni vilken ruvardag ni är på? Ska jag räkna idag som ruvardag 1 eller igår?

• matelan
    NovaRobin skrev 2016-12-07 14:00:51 följande:

Grattis till er som plussat :) härliga nyheter.

Nu ruvar även jag sedan igår så jag har lång tid kvar. Test dag den 22/12 men kommer nog tjuvtestade 10 dagar efter sista ovitrellen. Sist plussade jag på dag 10 tror jag.

Håller tummarna för er andra ruvare oxå :)

Jag ruvar också sedan igår, men har testdag den 18/12. Är det beroende på hur länge äggen har odlats innan nedfrysning?
  • matelan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-07 15:32:11 följande:
    Om du gjorde insättning igår så är ruvardag 1 idag :)

Dock tar jag mitt positiva med en nypa salt, finns ju risk för att det försvinner :/ tar inte ut något i förskott förrän den officiella testdagen :)

Vilken testdag har du fått?
    Så räknar jag också, men i en annan tråd var det en som påstod att ruvardag 1 var insättningsdagen. Så ville bara dubbelkolla med er :P

Men att få positivt test nu gör att du håller dig positiv och kanske lite lugnare :)

Jag har testdag den 18/12 :D
  • matelan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-07 16:17:40 följande:

[quote=77197869][quote-nick]matelan skrev 2016-12-07 16:11:42 följande:[/quote-nick]

Så räknar jag också, men i en annan tråd var det en som påstod att ruvardag 1 var insättningsdagen. Så ville bara dubbelkolla med er :P

Men att få positivt test nu gör att du håller dig positiv och kanske lite lugnare :)

Jag har testdag den 18/12 :D

[/

Vad spännande :) hur känns det nu?

Jag har 16/12 som officiell dag. Verkar som att alla kliniker kör olika antal dagar efter insättning. Gjorde insättning den 1/12.

Det känns positivt och bra! Jag hoppas dagarna kan gå snabbt nu bara :) Har du några symptom?
    NovaRobin skrev 2016-12-07 19:17:56 följande:
    Jag mitt var bara en 2 dagars så därav senare datum. Var din en blasto?

Håller tummarna för oss :)
    Ja det var ett 5 dagars (blastocyst), ja nu är det vår tur! :)
  • matelan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-08 11:50:25 följande:
    Har fortf ömma bröst samt lite molvärk. Känns som mensvärk så hoppas nu att mensen inte är på väg?

Har du några symptom än?
    Nej det är inte mens på gång, det bestämmer vi nu! :)

Njae jag vet inte, är det inte väldigt tidigt att få symptom på ruvardag 2? Visserligen sitter jag på jobbet och gäspar väldigt mycket är det ett symptom? Haha är onekligen trött idag, chefen frågade om jag inte fått sova :D
  • matelan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-08 12:56:52 följande:
    Haha, känner igen tröttheten. Du tar inget progestron va? Vet faktiskt inte om det kan ses som symptom såhär tidigt? Om embryot redan har implanterat så kanske?

Denna evig väntan och oro :)

Jag ska nog köpa ett digitalt graviditetstest idag och kolla vad det visar.
    Nej är helt ostimulerad denna gången, vet inte alls hur lång tid det tar för ägget att fästa. Det märker vi :D

Ja köp ett test och lägg in här sen! :)
  • matelan

Grattis till ditt plus snorklan!

Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.

Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?

• matelan

BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:13:34 följande: Det finns fortfarande hopp om positivt test, så tidigt :)

Du kan absolut be om att få en stimulerad cykel om det skulle bli en ny omgång. Vad var anledningen till att det blev ostimulerad? Sa läkaren ngt om det?

Nej de sa inget om varför vi körde en ostimulerad FET, kände på mig från början att det inte skulle fungera konstigt nog. Idag känner jag precis som innan mens...

• matelan
    snorklan skrev 2016-12-13 12:27:52 följande:
    RD 6 är för tidigt att ge upp hoppet! När jag var gravid med dottern testade jag på RD 7 eller 8, och då gick det knappt att ana strecket. Plockade ut själva remsan ur testhylsan och då kunde man se var strecket skulle vara.. Sen testade jag fler gånger (testknarkare) och testerna blev då starkare och starkare.
    Tack för att du ger mig lite hopp. Men det känns faktiskt helt kört, känner inga symptom - ingenting. Men så länge jag inte får mens ska jag inte deppa ihop.
  • matelan

Hej allihop!

Jag försvann härifrån ett tag när jag fick negativt test på RD6, jag har sedan dess lyckats hålla mig ifrån att testa faktiskt! Idag har jag testdag och utan symtom eller tro på att jag var gravid så plussade jag!!! Helt fantastiskt!

Jag skriver från mobilen så jag kan inte citera er konstigt nog..

Cammsan är så ledsen för er skull <3

NovaRobin ge inte upp ännu!

Fick alltså neg 6 dagar innan testdag! Så det kan vara er tur också!

• matelan

Gammelpysen

Tack! :D

Jag var helt säker när jag precis gjort insättningen att det skulle gå denna gången, kände "pirr" i tjejmagen tidigt. På RD 5 tappade jag alla känningar, så testade på RD 6 och fick neg.

Hur gammal är du?

• matelan

BergOchDalbanan1985

Tack! Ja nu vill man, iaf jag, känna något och få mer "bekräftelse" :D

gammelpysen

Jag är själv mellan 30-35 och har också känt viss tidspress... det kommer <3

NovaRobin

Tack! Testa inte mer förrän på testdagen nu (om du kan hålla dig) jag började planera inför nästa insättning och vips så kom plusset..

Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?