• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • Svenssons12

Beräknad mens 17/12. 7 dagar efler samlag hade jag riktigt mensont samt fick en rosa aktig flytning på pappret... inte känt av något mer förutom har haft ont i ryggen 2 dagar och "mensont" nu under dagen. Första försöket sedan vi slutade med skydd men hoppas på ett plus ????

• ohhello

Har ÄL precis just nu, rikliga ÄL-flytningar, lite kramper & rejäl dipp i tempen.. och mannen har inte velat ligga sen i måndags. Fick till en liten snabbis på fredagsmorgonen efter "tjat" men inget mer. Han är ledig nu i helgenmen vill bara sitta vid datorn hela nätterna eftersom han tar hand om vårt barn på dagen eftersom jag jobbar.

Jag vill bara SKRIKA av frustration och känner mig så jäkla arg och irriterad (förmodligen hormoner som spelar mig ett spratt dessutom). Han VILL ha ett barn till och typ frågar varje gång vi haft sex "-är du gravid nu? Snälla bli gravid!", och det är så oerhört påfrestande. Jag vill naturligtvis också ha ett barn till, men fan - inte tusan kan bli jag gravid av mig själv???

Det är som att han inte fattar eller vill förstå att man måste ha sex under de mest fertila dagarna & dessutom blir han bara mindre och mindre sugen på sex ju fertilare jag blir. Känns tröstlöst och snart skiter jag i det här så får det bli som det blir.

Förlåt, var tvungen att skriva av mig lite. :(

• Plusitiv

Hoppar in här jag också.

BIM 18/12 enligt min app.

ÄL 4/12 enligt appen.

LH-ökning med CB-test 2/12.

ÄL-smärta 2/12

Känt ett lätt illamående större delen av dagen men säkert bara kroppen som luras.

Försökt i dryga halvåret nu men detta är första gången vi tagit hjälp av ÄL-test.

Ett barn på dryga året sedan tidigare och två MA i bagaget innan bebis kom.

Egentligen avrådd från fler graviditeter på grund av sjukdom (autoimmun sjukdom) som upptäcktes i samband med första bebis födelse men trotsar läkarna och försöker ändå. Väljer att lita på att de läkemedel som finns kommer fungera precis som de ska.

Längtar så otroligt efter ett syskon till vår lilla bebis!

• mariama

Hoppar gärna in här! Äl+5 och BIM runt 18/12. Fjärde försöket efter ett MA som blev till på första försöket och så har vi ett barn som är snart 2. Vill verkligen lyckas nu men försöker hålla mig lite kall! Kommer inte testa tidigt den här gången och försöker att inte tänka på det så mycket helt enkelt :)

Inga direkta känningar än heller vilket känns väldigt skönt då jag senaste månaderna haft alla möjliga symtom sen dagarna efter äl. Blir det inget är jag gärna utan symtom som ger falska förhoppningar liksom!

• larssonc

Hej, hoppar gärna in här också! Detta är vårt tredje försök med första barnet. Har en ganska oregelbunden och kort cykel så inte helt säker när äl och bim är. Men tror äl är runt 15/12 och bim runt 26/12. Tar äl test varje dag denna månad för att ha lite koll. Jag tempar med NC och haft deras äl test men aldrig fått utslag på dom. Köpte testlagrets och tycker sträcket är rätt starkt redan så äl är nog inte jätte långt borta, vad tror ni? Hoppas så att jag har en anledning till att fira in 2017 nykter! 

• anna7607
    BeccaBus skrev 2016-12-10 22:41:02 följande:

Gud va tråkigt att behöva vänta på att få hjälp!:( Okej så det är en "sladdis" som planeras:)

Jätttesladdis min dotter är 14 och grabben 19 haha så här börjar vi om på riktigt
  • Emlin

Hej! Femte försöket för oss nu på första barnet. Har ÄL typ nu, har haft rikliga ÄL flytningar i ca 3 dagar. Jag är dock redigt förkyld men nöden har ingen lag hehe! Så vi har kört på ändå. Provade Apotekets ÄL test denna månad men jag tycker de har varit lite otydliga. BIM borde vara runt 23/12. Jag är 33 och min sambo 40.

• BeccaBus
    anna7607 skrev 2016-12-11 10:52:38 följande:
    Jätttesladdis min dotter är 14 och grabben 19 haha så här börjar vi om på riktigt
    Åh vad roligt! Då hoppas jag att ni får ert plus snart!!
  • mamamallan

Hoppar in här! BIM 23/12. Tredje försöket på första barnet. Fick missfall på första försöket och på det andra så tog det sig inte, naturligt då det var nära inpå missfallet. Nu har jag haft en vanlig mens, så kroppen är förhoppningsvis redo för en ny graviditet! ÄL har ju troligtvis redan varit, så nu väntar ett par veckors väntan innan jag ska testa. Planen är att testa på julaftonsmorgon om mensen inte kommit. 

Lycka till alla!

Svar på tråden BIM 17-31 December