• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • anonymis3ns
    mamamallan skrev 2016-12-13 21:00:14 följande:

Håller tummarna för er! Vi har gjort allt för att pricka äl, men med största otur inföll den tidigt i cykeln då jag var bortrest. Inte helt enkelt att få till det när man ska försöka ha vanliga livet på rull samtidigt ;)

Tack detsamma till er(även fast dina förhoppningar inte är så höga)! :) Hur långt innan äl fick ni till det då? När har du BIM? Minns inte om du skrev det eller ej.
  • varje
    lisohl skrev 2016-12-13 20:40:06 följande:
    Jag testade de två första månaderna för jag tyckte att jag hade såå mycket symptom, men det visade sig att jag var superskengravid.

Jag tyckte det var mycket värre med negativt gravtest än att mensen kommer ovälkommen. Så jag kommer vänta tills mensen är rejält sen.
    Jag håller mig också. Lycka till! Berätta hur det går.
  • Familyhearts
    AlexandraR skrev 2016-12-13 20:28:44 följande:
    Så himla sugit alltså :( så knäppt hur man kan låsa sig så mycket. Enda man sitter och gör är att googla symtom, fast jag har två barn sedan innan haha..
    Ja verkligen:( eller hur! Det hör jag med, men jag har inga barn än så kan inte jämföra nått med tidigare erfarenheter heller.. vi får hoppas att vi båda får plus snarast! Vad har du för symptom?
  • anna7607

Bim-3 olidligt detta... vet inte om jag pallar ett försök nr 20 om det inte tagit sig denna gång

• Tosse87
    anna7607 skrev 2016-12-14 07:29:48 följande:

Bim-3 olidligt detta... vet inte om jag pallar ett försök nr 20 om det inte tagit sig denna gång

Hoppas att det går denna gång! Har du barn sedan innan? Första försöket här.. hade höjning 3,4,5,6 sedan på den 7 så visade det neg på ÄL. Hoppas att jag missade själva ÄL. Hade sex den 2,6,7
  • larssonc

Enligt NC ska jag ha äl på sön men brukar alltid ha äl tidigare än vad NC först sätter har jag märkt så äl dagen flyttas alltid bakåt. Gissade på att äl skulle vara runt torsdag denna gång. Idag steg dock min temp över baslinjen så funderar på om den kanske precis har varit? Får vänta och se om den fortsätter ligga över. Sen börjar den olidliga väntan på bim.. Haft liiite rosa i mina flytningar när jag har torkat mig och brukar alltid ha det precis innan äl. Vi hade sex igår så kanske har prickat rätt bra. Håller mina tummar!

• anna7607
    Tosse87 skrev 2016-12-14 07:53:37 följande:

Hoppas att det går denna gång! Har du barn sedan innan? Första försöket här.. hade höjning 3,4,5,6 sedan på den 7 så visade det neg på ÄL. Hoppas att jag missade själva ÄL. Hade sex den 2,6,7

Jag har två stora sen tidigare och jobbar på en tredje med min nya man. Haft två mf innan. Så det börjar bli lite jobbigt. Sista hade jag i maj. Så jag vet ju att jag kan iaf men det tar ju sån tid. Sex har vi dagligen. Koll åt min äl efter mf så jag vet att den kommit igång.
  • mamamallan
    anonymis3ns skrev 2016-12-13 21:22:49 följande:
    Tack detsamma till er(även fast dina förhoppningar inte är så höga)! :) Hur långt innan äl fick ni till det då? När har du BIM? Minns inte om du skrev det eller ej.
    Tack! Har inte tagit några äl-test, men äl borde varit precis kring när jag kom hem, och då finns det chans att vi prickade, men som sagt osäker. Har BIM 23/12, så det kan bli en trevlig julklapp om vi har tur :)
  • mamamallan
    mamamallan skrev 2016-12-14 13:59:28 följande:
    Tack! Har inte tagit några äl-test, men äl borde varit precis kring när jag kom hem, och då finns det chans att vi prickade, men som sagt osäker. Har BIM 23/12, så det kan bli en trevlig julklapp om vi har tur :)
    Har nog inte alls BIM 23e efter att ha granskat min menskoll-app lite närmare. 18e verkar mer troligt! Blev nog lite knas efter att jag hade mf och mensen försköts... Skulle då haft äl 4e och då är sannolikheten att vi ska ha gjort allt som går för att det ska lyckas stor! :)
  • Charlotte1990

Hej jag hoppar in här :)

Har endometrios och väldigt oregelbunden mens. Det kan hoppa över 1,3 eller 6 månader mellan varje mens men senaste 2 månaderna har det kommit varannan vecka ungefär, super skumt. Brukar kunna "känna" när det är ägglossning men har ingen vidare koll när det är.

Vi har kört oskyddat länge men detta är första gången vi verkligen "försöker bli mer barn" :)

Så vi får väl se om det blir någon mens den här månaden.

Svar på tråden BIM 17-31 December