• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • __Fundersam__

Testade negativt idag på ÄL+12 (BIM på fredag) så känner att hoppet försvann. Hade en blödning ÄL+7 som jag verkligen hoppades var en nidblödning eftersom jag aldrig haft mellanblödningar innan. Kroppen kan verkligen luras! Känner mig inte gravid heller, brukar alltid känna mig skengravid.

Grattis till alla er som plussat :)

• Isvattenis

Idag kom mensen. Självklart blev jag lite besviken men de va vårt första försök denna gång. mannen hade urinvägsinfektion och åt pencellin under min ÄL vilket kan försämra spermiekvaliten så hade väl egentligen inte förväntat mig nått. Men men. På't igen i januari !

Lycka till ni som fått plus eller inte fått mens än

• polly82

Hur går det för alla med BIM i dagarna? Jag har BIM idag, ingen mens än men ihållande mensvärk så räknar med att den dyker upp när som helst.

• anli00
    polly82 skrev 2016-12-30 11:04:50 följande:

Hur går det för alla med BIM i dagarna? Jag har BIM idag, ingen mens än men ihållande mensvärk så räknar med att den dyker upp när som helst.

Ingen BIM o inget positivt test så jag ger upp för denna månad o ställer in mig på mensen istället!
  • Silfra

Någon mer än jag som har bim idag på nyårsafton? :)

Än så länge känner jag av molvärk som kommer och går, kan vara mensen... men när jag väntade sonen så kände jag molvärk runt bim och var säker på att mensen skulle komma. Testade för skojs skull och fick ett plus <3 så vill inte ge upp hoppet ännu!

För övrigt känner jag mig tjock och svullen men vem gör inte det såhär års?

• Miiz

Hej hoppar in här ? har bim idag (31/12)

Men har väldigt oregelbunden mens så får ta allt med en nypa salt. Vet inte ens vilket försök jag är inne på nu... (har försökt i 1 och ett halvt år nu)

Det jag har fått denna sväng är en halsbränna utan dess like. Började för ca 4 dagar sen och har varit så illa så jag inte kunnat sova samt har även kräkts av den. Nu vet jag inte vad det beror på. Annars har jag absolut noll känningar. Och började få lite mensvärk liknade smärtor i går. MEN hoppet är det sista som överger än så håller tummarna även om jag misstänker att det är mensen som är på g. Hoppas på plus för alla som väntar ????

• Silfra

Kul med en till! :)

Hur har det gått för dig? För mig lyser mensen med sin frånvaro... lite molvärk av och till och ömma bröst men det kan ju lika gärna vara pga mensen är på gång.

Är sugen på att testa imorgon, bim+2... men förra gången var mensen sen så kanske lika bra att avvakta någon vecka?

• Miiz

Bimbo +3 idag. Inga spår av mensen (men har väldigt oregelbunden mens så vågar inte testa än ????)

Har en förbaskad molvärk i korsryggen sen flera dagar, precis som mensvärk så förhoppningarnaturligt har gått ner lite. Samt att jag har mer eller mindre inga flytningar ????

Hoppas allt går bra för alla andra ????

• Silfra
    Miiz skrev 2017-01-03 01:34:58 följande:

Bimbo +3 idag. Inga spår av mensen (men har väldigt oregelbunden mens så vågar inte testa än ????)

Har en förbaskad molvärk i korsryggen sen flera dagar, precis som mensvärk så förhoppningarnaturligt har gått ner lite. Samt att jag har mer eller mindre inga flytningar ????

Spännande! Kan ju vara något då!!

Jag är snart inne på bim+4 och ingen mens i sikte. Molvärk som kommer och går och spända och ömma tittar... lite blodådror spm syns. Hoppas! Vågar sick inte testa innan bim+7, vill undvika att testa och bli besviken. Då väntar jag hellre lite extra denna gång. Hoppas!!!
  • BeccaBus
    Miiz skrev 2017-01-03 01:34:58 följande:

Känner samma som du och har inte heller några flytningar. Bim+2 tror jag. Är osäker då det är första cykeln efter förlossning.
  • Miiz
    BeccaBus skrev 2017-01-04 07:56:49 följande:

Känner samma som du och har inte heller några flytningar. Bim+2 tror jag. Är osäker då det är första cykeln efter förlossning.

Tyvärr dök mensen upp nu på bim +4 ???? så det är bara att börja om och hålla tummarna ?
  • BeccaBus
    Miiz skrev 2017-01-04 15:24:22 följande:
    Tyvärr dök mensen upp nu på bim +4 ???? så det är bara att börja om och hålla tummarna ?
    Tråkigt!!:( Lycka till nästa månad!
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-04 07:56:49 följande:

Hur lång tid har det gått sen förlossningen?
  • Silfra
    Miiz skrev 2017-01-04 15:24:22 följande:

Trist :( Lycka till nästa gång!!
  • BeccaBus
    Silfra skrev 2017-01-04 23:59:32 följande:
    Hur lång tid har det gått sen förlossningen?
    Födde en dotter 25 maj. Fick första mensen 3 dec efter att jag slutade amma dagtid.
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-05 05:44:11 följande:

Födde en dotter 25 maj. Fick första mensen 3 dec efter att jag slutade amma dagtid.

Okej, min mens var lite oregelbunden när den startade igen. Jag födde i mars och tror jag fick mens igen i juni (ammade inte)
Svar på tråden BIM 17-31 December