• Silfra

BIM 17-31 December

Hoppar in här jag med, jag har varit tvärsäker 2 gånger nu på att jag är gravid. Förra månaden så mådde jag så illa att sambon fick vara hemma från jobbet några timmar några dagar innan bim (för att ta hand om sonen) , och molvärk ända se äl. Testade negativt och sen kom mensen. Denna månad så hade jag bim i fredags och jag har känt mig svullen, spända/ömma bröst, sugen på en massa, illamående, yr, extremt trött. Och när mensen inte kom så blev jag så glad! Testade i söndags på bim +2 men negativt. Höll ändå modet uppe men igår morse kom mensen :(

Så enligt min app så bör jag ha äl den 17/12 och bim 31/12 men jag brukar alltid annars ha bim runt den 24-25 och har väldigt punktlig mens normalt sett. Får väl köpa äl stickor denna gång för att ha koll.

Jag har en son som föddes nu i mars och med honom så tog det sig på första försöket. Vi vill så gärna ge honom ett syskon och gärna tätt så nu har vi försökt i 3 månader ungefär. Mensen har jag haft i ca 6 månader nu, ammar inte. Håller tummarna för att hormonerna kan sluta luras och att det tar sig snart <3

• Silfra
    KCEG skrev 2016-11-30 14:06:48 följande:

Frusterande, men kroppen kan vara lite lurig efter förlossning och alla hormoner. Allt mitt ändrades, fick mensvärk utan dess like, mer flytningar, mer mens, mer ont och tydligare ÄL efter. Men det är jobbigt att bli skengravid, har själv känt precis det du känner och blev otroligt besviken när jag hade fel. 

Men nya tag, hoppas du får plus nu då =)

Jag kör också med ÄL test, eller clearblues ägglossningsmonitor. 

Ja helt klart lurigt! Jag känner också av äl mycket mer nu och har kraftigare mensvärk.

Ja det är väl bara att kämpa på! Jag ska kika på apoteket för det känns som att det är mer osäkert nu att veta när jag har äl, det skadar inte att ha koll. Sen fånig som jag är så vill jag helst undvika själva äl-dagen då jag väldigt gärna vill försöka få en tjej denna gång. Spelar antagligen ingen roll men bara för att :P Vore mysigt med en av varje :)
  • Silfra

Och bara för att ha det sagt så är vi givetvis tacksamma oavsett kön bara barnet är friskt. En självklarhet men vet att vissa reagerar när man väldigt gärna önskar...

• Silfra

Hmm jag funderar lite fast jag inte får för mvc...

Nu senast var min mens 5 dagar sen, har typ aldrig hänt innan då jag alltid varit punktlig förutom dom två första månaderna efter förlossningen.

Enligt min app så bör jag ha äl på söndag men jag tycker mig känna av äl redan nu? Jag har som lite molvärk, mer flytningar och känner jag efter så blir det ju som trådar på fingrarna... Ja fräschaste beskrivningen men ni fattar :)

Vi har inte myst på någon vecka och när jag sa att jag tror att jag har äl nu så ville jag ju försöka få till det. Tyvärr kände sig sambon sig för trött och gick och la sig istället... suck känns som vi kommer missa det nu ju när äl troligtvis är för tidigt.

Kan äl fortsätta vara punktlig trots att mensen spökar? Men allt är väl möjligt?

Det går sådär med att inte tänka...

• Silfra

Någon mer än jag som har bim idag på nyårsafton? :)

Än så länge känner jag av molvärk som kommer och går, kan vara mensen... men när jag väntade sonen så kände jag molvärk runt bim och var säker på att mensen skulle komma. Testade för skojs skull och fick ett plus <3 så vill inte ge upp hoppet ännu!

För övrigt känner jag mig tjock och svullen men vem gör inte det såhär års?

• Silfra

Kul med en till! :)

Hur har det gått för dig? För mig lyser mensen med sin frånvaro... lite molvärk av och till och ömma bröst men det kan ju lika gärna vara pga mensen är på gång.

Är sugen på att testa imorgon, bim+2... men förra gången var mensen sen så kanske lika bra att avvakta någon vecka?

• Silfra
    Miiz skrev 2017-01-03 01:34:58 följande:

Bimbo +3 idag. Inga spår av mensen (men har väldigt oregelbunden mens så vågar inte testa än ????)

Har en förbaskad molvärk i korsryggen sen flera dagar, precis som mensvärk så förhoppningarnaturligt har gått ner lite. Samt att jag har mer eller mindre inga flytningar ????

Hoppas allt går bra för alla andra ????

Spännande! Kan ju vara något då!!

Jag är snart inne på bim+4 och ingen mens i sikte. Molvärk som kommer och går och spända och ömma tittar... lite blodådror spm syns. Hoppas! Vågar sick inte testa innan bim+7, vill undvika att testa och bli besviken. Då väntar jag hellre lite extra denna gång. Hoppas!!!
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-04 07:56:49 följande:

Känner samma som du och har inte heller några flytningar. Bim+2 tror jag. Är osäker då det är första cykeln efter förlossning.

Hur lång tid har det gått sen förlossningen?
  • Silfra
    Miiz skrev 2017-01-04 15:24:22 följande:

Tyvärr dök mensen upp nu på bim +4 ???? så det är bara att börja om och hålla tummarna ?

Trist :( Lycka till nästa gång!!
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-05 05:44:11 följande:

Födde en dotter 25 maj. Fick första mensen 3 dec efter att jag slutade amma dagtid.

Okej, min mens var lite oregelbunden när den startade igen. Jag födde i mars och tror jag fick mens igen i juni (ammade inte)
Svar på tråden BIM 17-31 December