• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 17:58:25 följande:

Men du har haft lite "mensvärk" ändå eller? Grattis btw! :)

Ja det har jag, plus att jag liksom är öm i äggstockstrakterna, som jag kan vara vid äl också ibland! :) Och tack :)
  • KCEG
    mariama skrev 2016-12-18 09:33:42 följande:

Åh jag ÄR gravid! Kan knappt tro det?!

Man JAAAAAA! GRATTIS!!!
  • Tumvante

Yay! Grattis! Så roligt för er!
  • Tumvante
    anli00 skrev 2016-12-18 17:49:49 följande:

DÅ hade vi ÄL samtidigt typ, fast jag har BIM 30/12 enligt appen! Så spännande o vill liksom bara börja känna saker redan ???? Men lite tidigt än är d ju men väntan är hemsk

Tror min ÄL är två dagar senare än genomsnitt för 28 dagars cyklus... men har 28 dagar på pricken.

Första barnet för dig? Nr 2 här.

Vill verkligen börja känna saker, kände saker förra månaden när jag var skengravid Ingen glögg i jul, och förhoppningsvis ingen champagne på nyårsafton!
  • Zzing

GRATTIS! Är det första knodden? När på bim tog du testet? Har bim 26/12 så hoppas verkligen att det tog denna gång, på 3:e försöket.
  • anonymis3ns

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

• Zzing

Oh, vad kul! Grattis till plusset!!! Var det länge sen du hade MA?

• anonymis3ns
    Zzing skrev 2016-12-18 22:02:17 följande:

Oh, vad kul! Grattis till plusset!!! Var det länge sen du hade MA?

Tack! :) är dock livrädd! Jag fick det konstaterat 22 aug i år, trodde då att jag var i v.9.
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 21:56:23 följande:

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

Grattis!! Vi är i samma situation, fick mitt MA bekräftat 25 augusti och skulle då vara i vecka 8. Så kul med nya små liv nu i alla fall även om jag också oroar mig. När blir du beräknad nu? :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-18 23:02:10 följande:

Grattis!! Vi är i samma situation, fick mitt MA bekräftat 25 augusti och skulle då vara i vecka 8. Så kul med nya små liv nu i alla fall även om jag också oroar mig. När blir du beräknad nu? :)

Tack detsamma! :) Skönt att ha nån i samma sits, som förstår ens känslor, även fast jag inte ens önskar min värsta fiende ett ma.

Precis som dig har jag knappt några symtom heller, så svårt att fatta. Har inte tagit ett digitalt test heller, man tror lite mer på det när man ser "Gravid". Men jag vågar ändå tro på det i och med testet jag tog idag. :)

Enligt NC är BF 28 aug, du då?
Svar på tråden BIM 17-31 December