Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BIM 17-31 December

mamamallan skrev 2016-12-11 18:24:41 följande:

Hoppar in här! BIM 23/12. Tredje försöket på första barnet. Fick missfall på första försöket och på det andra så tog det sig inte, naturligt då det var nära inpå missfallet. Nu har jag haft en vanlig mens, så kroppen är förhoppningsvis redo för en ny graviditet! ÄL har ju troligtvis redan varit, så nu väntar ett par veckors väntan innan jag ska testa. Planen är att testa på julaftonsmorgon om mensen inte kommit. 

Lycka till alla!

Vi är i typ samma läge. Blev också gravid på första försöket i juli, men det slutade i MA. Har haft två mens efteråt, och två ägglossningar, men då den första var efter missfallet räknar jag inte det som ett riktigt försök, förra äl missade vi äl typ precis då min kille var bortrest, så detta blir egentligen första riktiga försöket sen missfallet. Bim runt 21/12. Prickade ni äl tror du?
  • anonymis3ns
    mamamallan skrev 2016-12-13 21:00:14 följande:

Håller tummarna för er! Vi har gjort allt för att pricka äl, men med största otur inföll den tidigt i cykeln då jag var bortrest. Inte helt enkelt att få till det när man ska försöka ha vanliga livet på rull samtidigt ;)

Tack detsamma till er(även fast dina förhoppningar inte är så höga)! :) Hur långt innan äl fick ni till det då? När har du BIM? Minns inte om du skrev det eller ej.
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-18 17:31:58 följande:

Nja, jag har haft mycket mindre molvärk än mina icke-gravida cykler! Lite illamående sen igår (BIM-2) när jag blir hungrig och ömma bröstvårtor sen igår! Den lilla molvärk jag har haft började ungefär en vecka efter äl också, annars brukar det börja lite innan. Så generellt mindre symtom än innan mens för mig den här gången :)

Men du har haft lite "mensvärk" ändå eller? Grattis btw! :)
  • anonymis3ns

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

• anonymis3ns
    Zzing skrev 2016-12-18 22:02:17 följande:

Oh, vad kul! Grattis till plusset!!! Var det länge sen du hade MA?

Tack! :) är dock livrädd! Jag fick det konstaterat 22 aug i år, trodde då att jag var i v.9.
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-18 23:02:10 följande:

Grattis!! Vi är i samma situation, fick mitt MA bekräftat 25 augusti och skulle då vara i vecka 8. Så kul med nya små liv nu i alla fall även om jag också oroar mig. När blir du beräknad nu? :)

Tack detsamma! :) Skönt att ha nån i samma sits, som förstår ens känslor, även fast jag inte ens önskar min värsta fiende ett ma.

Precis som dig har jag knappt några symtom heller, så svårt att fatta. Har inte tagit ett digitalt test heller, man tror lite mer på det när man ser "Gravid". Men jag vågar ändå tro på det i och med testet jag tog idag. :)

Enligt NC är BF 28 aug, du då?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 06:39:47 följande:

Exakt! Och jag hoppas på mer symtom snart för jag hade väldigt lite i förra graviditeten när det blev MA så det gjorde mig väldigt misstänksam! Med mitt första barn mådde jag väldigt illa vilket var jobbigt men då förstod man att allt var bra ändå på nåt vis :) Ja ditt test såg ju riktigt starkt ut, ingen tvekan liksom!

Men vad kul, jag har också 28/8 :))

Samma här, typ inga symtom alls när jag fick ma. Så vill också gärna börja känna mig gravid denna gång. Kan ta att må lite illa! ;) (det kanske jag får ångra) Har dock en kompis som är gravid nu, i v.22 och hon har inte haft så mkt symtom. När kom dina symtom i din lyckade graviditet? Hur fick du reda på ditt ma nu?

Kul med samma dag! Då håller vi tummarna för att de vill stanna hos oss! :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 10:27:13 följande:

Jag med! Är gärna illamående om jag slipper oron i alla fall! Nej precis man måste ju inte må dåligt! Jag började må illa ordentligt i vecka 7 den gången! Känner av det nu med om jag blir hungrig men jag går in i vecka 5 imorgon så det är ju tidigt än ;) BIM idag så är lite orolig! Jag fick en lite blödning i vecka 8, ringde och fick komma på kontroll till slut, då såg läkaren inget annat än att det var "nånting" där, så det avstannade tidigt. Du då? Ja hoppas vi får två små bebisar i augusti nu :)

Jag hoppas också jag börjar känna mer snart, gick in i v.5 idag(känns så sjukt när man plussade igår). Hade bim igår, eller har idag eller i övermorgon, så är livrädd för blod när jag går på toa (nackdelen med att testa tidigt). Vill dock gärna tro att ett starkt plus indikerar på att mens (tidigt mf) inte är på g, men sen kanske inte det har någon betydelse alls!?

Usch, jag vet hur det känns. :( På mig såg de en tom hinnsäck, fick bruna flytningar i v.8, åkte och kollade upp det v.9. Sen fick jag framkalla mf med Cytotec. Måste ändå kännas skönt att du vet att du en gång haft en lyckad graviditet, då vet du att du kan iaf. :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 21:59:49 följande:

Åh vad härligt! Vet ju känslan :)) Ändå kan jag knappt tro på det. Vill nästan göra ett nytt för att få se 2-3 istället för 1-2!

Du får köpa ett! ;) Hur känns det med symtomen? Jag börjar få lite ömma bröst på sidan vid armhålan typ. Lite positvt tänker jag iaf! Hur gammal är du förresten? :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 22:15:40 följande:

Har mått lite illa idag och är lite snurrig om jag rör mig fort, annars ganska lugnt. En hel del molvärk bara, vilket gör mig orolig även fast jag VET att man oftast har det. Ja absolut, det minns jag att jag hade med sonen :) Jag är 26! Du då? Är du med i nån facebookgrupp?

Jag är 27. Har också haft en del molvärk idag, varför gör det dig orolig? För att du tänker att mensen är på g? Svårt det där, men det kan ju lika gärna vara ett tecken på att livmodern växer. Och är förmodligen det eftersom du är gravid. ;) Jag är dock lika orolig, förstår inte varför jag skulle få en lyckad graviditet denna gången!? Nä, ingen grupp! Är lite rädd för att vara med i sådana grupper, tänker att jag ändå kommer behöva gå ur dom när jag får mf, usch dumma tankar! :(
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-19 22:29:11 följande:

Ja och jag minns att mitt MA började med ungefär sån molvärk, känns som om kroppen förbereder sig på nåt sånt liksom. Och kan verkligen inte minnas hur växtvärken kändes, dumt nog, annars hade jag kunnat avfärda det med att det är växtvärk. Men ja, det går ju inte att göra annat nu än att vänta och se :) Hoppas på lite mer symtom kommande dagarna, går in i vecka 5 imorgon. Haha, låter såå lite, men är glad ändå :D Nej samma här, känner igen de tankarna. Samtidigt ÄR det ovanligt med två icke-lyckade graviditeter på rad utan någon riktigt speciell anledning. 

Okej, förstår hur du menar! Finns en annars för alla med bf i augusti som jag är med i. Men jag har startat en tråd för BF i september här på FL för jag räknar med att bli lite flyttad vid RUL plus att bebisen säkert kommer lite senare (sonen kom 5 dagar efter BF), så tror på septemberbebis. Där kanske det blir en facebookgrupp också senare :)

Jag förstår! Jag hade mycket molvärk igår, mindre idag. Oklart om det är ett bra tecken eller inte, men man får ju försöka sluta spekulera helt enkelt. Fortfarande ont på sidan av brösten iaf, hoppas det är bra. Är det så alltså!? Ovanligt med två ma/mf på rad(om ingen speciell anledning finns)? Man tycker ju inte man kan ha otur hela tiden.

Jag kanske går med så småningom.. :) Jag tror snarare jag (om jag kommer så långt) kommer bli bakflyttad, det blev jag av bm förra gången iaf. Har lång cykel.
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-20 10:54:14 följande:

Härligt, grattis!! :)

Hur går det för dig? Kan du tänka bort oron? :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-20 21:31:15 följande:

Har känt mig mindre orolig idag för brösten gör mer ont och molvärken är lindrigare! Och försöker tänka att jag med sonen inte hade så värst mycket känningar förrän närmare vecka 6 och 7! Men den gnager förstås i bakgrunden ändå :/ Hur känner du?

Skönt det iaf! :) Jag är såklart orolig, men att brösten känns ömma på sidorna känns iaf bra(minns knappt några symtom alls förra gången då det slutade i ma). Men googlar mycket: 2 missfall på rad, vanligt?! osv.. borde inte, jag vet
Svar på tråden BIM 17-31 December