• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • Ruffs

Hoppar in här med. Har bim mellan den 18 -20.
    Försöker få första barnet.
    Så spännande !!

• anonymis3ns
    mamamallan skrev 2016-12-11 18:24:41 följande:

Hoppar in här! BIM 23/12. Tredje försöket på första barnet. Fick missfall på första försöket och på det andra så tog det sig inte, naturligt då det var nära inpå missfallet. Nu har jag haft en vanlig mens, så kroppen är förhoppningsvis redo för en ny graviditet! ÄL har ju troligtvis redan varit, så nu väntar ett par veckors väntan innan jag ska testa. Planen är att testa på julaftonsmorgon om mensen inte kommit. 

Lycka till alla!

Vi är i typ samma läge. Blev också gravid på första försöket i juli, men det slutade i MA. Har haft två mens efteråt, och två ägglossningar, men då den första var efter missfallet räknar jag inte det som ett riktigt försök, förra äl missade vi äl typ precis då min kille var bortrest, så detta blir egentligen första riktiga försöket sen missfallet. Bim runt 21/12. Prickade ni äl tror du?
  • AlexandraR

Hej! Jag har BIM den 17e. Tredje försöket nu, det skulle bli mitt tredje barn om vi lyckas :)

• anna7607
    BeccaBus skrev 2016-12-11 18:16:14 följande:

Åh vad roligt! Då hoppas jag att ni får ert plus snart!!

Det hoppas jag med. Min dotter är galen i små så det är det enda hon väntar på
  • BeccaBus

Vet ni om någon sexställning är bättre än någon annan? Eller når spermierna ägget med fart oavsett.. dum fråga kanske haha..

• anna7607
    BeccaBus skrev 2016-12-12 13:27:52 följande:

Vet ni om någon sexställning är bättre än någon annan? Eller når spermierna ägget med fart oavsett.. dum fråga kanske haha..

Dom tar sig fram från alla håll haha
  • BeccaBus
    anna7607 skrev 2016-12-12 13:28:56 följande:
    Dom tar sig fram från alla håll haha
    Haha tänkte om det behövs att det blir djupt och kraftfullt liksom (haha låter som en sexnovell hahahaha)
  • anna7607
    BeccaBus skrev 2016-12-12 17:57:20 följande:

Haha tänkte om det behövs att det blir djupt och kraftfullt liksom (haha låter som en sexnovell hahahaha)

Asg den faten dom kommer med så kvittar de hahaha
  • Paulina2017

Hej

Har bim 24e

Tog clearblue som va positivt i torsdags.

Idag tog jag vanliga från testlagret och det är fortfarande positivt. Två starka streck.

Hur länge har man ägglossning eller är det något test som visar fel ?

• Silfra

Hmm jag funderar lite fast jag inte får för mvc...

Nu senast var min mens 5 dagar sen, har typ aldrig hänt innan då jag alltid varit punktlig förutom dom två första månaderna efter förlossningen.

Enligt min app så bör jag ha äl på söndag men jag tycker mig känna av äl redan nu? Jag har som lite molvärk, mer flytningar och känner jag efter så blir det ju som trådar på fingrarna... Ja fräschaste beskrivningen men ni fattar :)

Vi har inte myst på någon vecka och när jag sa att jag tror att jag har äl nu så ville jag ju försöka få till det. Tyvärr kände sig sambon sig för trött och gick och la sig istället... suck känns som vi kommer missa det nu ju när äl troligtvis är för tidigt.

Kan äl fortsätta vara punktlig trots att mensen spökar? Men allt är väl möjligt?

Det går sådär med att inte tänka...

Svar på tråden BIM 17-31 December