• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • KCEG
    November83 skrev 2016-11-27 13:03:39 följande:

Glömde säga bim 28/12 :)

välkommen... 
    Jag kan verkligen relatera till känslan av att känna sig grundlurad, så galet trist. Man blir så ledsen!

Nu hoppas vi på många plus =)
  • November83
    KCEG skrev 2016-11-27 20:11:07 följande:

välkommen... 

Jag kan verkligen relatera till känslan av att känna sig grundlurad, så galet trist. Man blir så ledsen!

Nu hoppas vi på många plus =)

Tack :) jo snacka om lurad! Molvärk mitt i buken som jag aldrig har innan mens, yr, illamående till å från, sömnlöshet men sjukt trött ändå.... har slutat analysera numera för det gör bara saker värre å efter denna gång vågar jag inte lita på något! Får verkligen hoppas på många fina plus i december för oss alla!
  • KCEG

Denna väntan..... väntar på ÄL, det är så jobbigt att vänta hela tiden... vänta vänta vänta! 

Om allt går som det ska så har jag ÄL den 5/12 men dit känns det som en halv evighet!

• Silfra

Hoppar in här jag med, jag har varit tvärsäker 2 gånger nu på att jag är gravid. Förra månaden så mådde jag så illa att sambon fick vara hemma från jobbet några timmar några dagar innan bim (för att ta hand om sonen) , och molvärk ända se äl. Testade negativt och sen kom mensen. Denna månad så hade jag bim i fredags och jag har känt mig svullen, spända/ömma bröst, sugen på en massa, illamående, yr, extremt trött. Och när mensen inte kom så blev jag så glad! Testade i söndags på bim +2 men negativt. Höll ändå modet uppe men igår morse kom mensen :(

Så enligt min app så bör jag ha äl den 17/12 och bim 31/12 men jag brukar alltid annars ha bim runt den 24-25 och har väldigt punktlig mens normalt sett. Får väl köpa äl stickor denna gång för att ha koll.

Jag har en son som föddes nu i mars och med honom så tog det sig på första försöket. Vi vill så gärna ge honom ett syskon och gärna tätt så nu har vi försökt i 3 månader ungefär. Mensen har jag haft i ca 6 månader nu, ammar inte. Håller tummarna för att hormonerna kan sluta luras och att det tar sig snart <3

• KCEG
    Silfra skrev 2016-11-30 12:47:54 följande:

Hoppar in här jag med, jag har varit tvärsäker 2 gånger nu på att jag är gravid. Förra månaden så mådde jag så illa att sambon fick vara hemma från jobbet några timmar några dagar innan bim (för att ta hand om sonen) , och molvärk ända se äl. Testade negativt och sen kom mensen. Denna månad så hade jag bim i fredags och jag har känt mig svullen, spända/ömma bröst, sugen på en massa, illamående, yr, extremt trött. Och när mensen inte kom så blev jag så glad! Testade i söndags på bim +2 men negativt. Höll ändå modet uppe men igår morse kom mensen :(

Så enligt min app så bör jag ha äl den 17/12 och bim 31/12 men jag brukar alltid annars ha bim runt den 24-25 och har väldigt punktlig mens normalt sett. Får väl köpa äl stickor denna gång för att ha koll.

Jag har en son som föddes nu i mars och med honom så tog det sig på första försöket. Vi vill så gärna ge honom ett syskon och gärna tätt så nu har vi försökt i 3 månader ungefär. Mensen har jag haft i ca 6 månader nu, ammar inte. Håller tummarna för att hormonerna kan sluta luras och att det tar sig snart <3

Frusterande, men kroppen kan vara lite lurig efter förlossning och alla hormoner. Allt mitt ändrades, fick mensvärk utan dess like, mer flytningar, mer mens, mer ont och tydligare ÄL efter. Men det är jobbigt att bli skengravid, har själv känt precis det du känner och blev otroligt besviken när jag hade fel. 
    Men nya tag, hoppas du får plus nu då =)

Jag kör också med ÄL test, eller clearblues ägglossningsmonitor. 
  • amandajavisst

Hej! Jag håller tummarna för er allihop!

Jag hoppar också in här. Har försökt i ett år snart att bli med barn, har PCO och har ätit pergotime. Nu i december ska vi ta den allra sista kuren innan vi går över till IVF. Så vi håller tummarna.

Beräknad ägglossning 16/17 december och BIM 30/31 december. Vet inte exakt eftersom jag inte har någon egen menscykel.

Nu håller vi tummarna för oss allihop!

• Sally8585

Hoppar in här! Bim runt den 19 dec! Borde ha Äl nu/i dagarna. Spännnade detta :D detta blir vårt 2 gemensamma barn. Jag 31 och sambon 28 :)

Svar på tråden BIM 17-31 December