Inlägg från: Familyhearts |Visa alla inlägg
  • Familyhearts
    AlexandraR skrev 2016-12-13 13:08:07 följande:
    Letar febrilt efter info om mens och ÄL-test. Hittar det inte någonstans, vet ni någon sida där man kan läsa om LH-stegring innan mens? Kram
    Har ingen sida eller så men förra månaden fick jag positivt ältest innan BIM och det blev inget plus, så för mig visade det bara att mensen var på G. Har fått positivt nu igen så är bara att återigen vänta - graviditet eller mens..:)
  • Familyhearts
    AlexandraR skrev 2016-12-13 20:28:44 följande:
    Så himla sugit alltså :( så knäppt hur man kan låsa sig så mycket. Enda man sitter och gör är att googla symtom, fast jag har två barn sedan innan haha..
    Ja verkligen:( eller hur! Det hör jag med, men jag har inga barn än så kan inte jämföra nått med tidigare erfarenheter heller.. vi får hoppas att vi båda får plus snarast! Vad har du för symptom?
  • Familyhearts

Bim-1 nu och känns ju som tiden står stilla.... har inga tecken på mens, förra månaden kom den t.o.m. några dagar för tidigt. Ja nu är det bara att vänta och hoppas att ingen mens dyker upp....

• Familyhearts
    varje skrev 2016-12-16 20:36:36 följande:
    bim -1 här med. Väntar och väntar på mens eller plus men känner inte alls att mensen är på g.

Fick, precis som du, tidig mens förra månaden. Kan vara det som spökar. Är lätt illamående, trött och blivit tjock.

Hur har det det?
    Precis samma här! Har inga känningar på någon mens nu... brukar ALLTID ha så ont i magen dagen innan så varje månad liksom bara vet jag att "ja, det är för att mensen börjar imorgon". Men ingenting nu. Har inga test hemma heller så kan ej testa.

Är också lite illamående, speciellt på morgonen innan jag äter, och ja nästan under hela dagen när jag börjar bli för hungrig så känner jag mig nästan lite spyfärdig.. sen försvinner det såfort jag ätit. Jättekonstigt. Är också väldigt trött och sedan har jag haft som mensvärk längst ner i magen under flera dagar, men nu har det varit lugnt några dagar igen.

Hade också för ett par kvällar sedan så ont i brösten, alltså det sved (?) på bröstvårtorna, fastän man inte rörde eller så utan mot bh-n kände jag det...

Hur gammal är du? Har du barn sen innan?
  • Familyhearts
    varje skrev 2016-12-16 22:18:17 följande:
    Jag är orolig för att jag inte har haft molvärk som alla pratar om. Men jag har haft mycket svullen kropp och säkert gått upp en bh-storlek denna månaden. Folk har även frågat mig om jag är gravid (min mamma ifrågasatte min hunger, svägerska tyckte jag var annorlunda, min vän tyckte det var konstigt att katten låg hos mig etc.). Töntiga saker, jag vet.

Har ingen mensvärk alls, och är precis som du annars. Brukar alltid veta och känna när det är dags. Mina bröst har varit svullna och gjort mycket ont i mer än en vecka.

Jag är ganska nära 34 år. Första barnet och tredje försöket. Du?

Jag vågar inte testa. Ska du testa snart?
    Ja, men alla har ju inte likadana symptom o en del inga alls tydligen? Så man kan ju inte vara helt säker... det där med bh-storlek känner jag också igen, tänkte senast igår att va sjutton, nu får snart brösten knappt plats i min favorit bh längre! Men kan även bli så vid mens för mig så känns inte som nått symptom just för graviditet för mig.

Men spännande, kanske de runt omkring dig känner på sig det. Ja just nu är det det som jag funderar mest på, att jag verkligen inte känner något alls att mensen skulle vara på G...

Kul! Jag är 21, också första barnet, och ja försök har jag inte direkt räknat... har haft oskyddat till och från ända sen förra sommaren ungefär, men från nu i våras/somras så varje gång oskyddat...

Jag vågar inte heller testa. Är livrädd verkligen. Förut hade jag flera test hemma och testade flera ggr men blev SÅ besviken varje gång det blev negativt. Sen när de tog slut så tänkte jag att jag ska inte köpa något mer test förrän mensen är sen iaf några dagar tror jag. Känner sån hopplöshet ifall det skulle bli negativt... tror nästan det då är bättre att mensen dyker upp så man slipper ev. "spökstreck" o sånt.
  • Familyhearts

BIM idag och ingen mens än. Brukar alltid få på morgonen när jag går upp och går på toa. Så spännande detta... hur går det för er andra med BIM idag??

• Familyhearts
    varje skrev 2016-12-17 09:45:22 följande:
    Ingen mens här heller! Håller tummarna att den uteblir helt. Om det visar sig att jag varit skengraviäd denna månad så vet jag inte vad jag ska tro. Ska aldrig lita på min kropp igen!
    Håller tummarna för båda oss att den uteblir helt!! Nej jag håller med där. För mycket symptom tycker jag för att det inte ska vara något!
  • Familyhearts
    anna7607 skrev 2016-12-17 12:09:00 följande:
    Bim här med. Ingen mens i sikte brukar komma med morgonkisset. Tog ett test som va negativt. Dom två andra grav fick jag inte pluss förrän bim+5
    Ja precis samma här. Jag har inte testat nått då jag inte har några hemma.. oj, ja endel får tydligen sena plus o endel flera dagar innan BIM. Har aldrig varit gravid innan så det återstår att se...
  • Familyhearts
    anna7607 skrev 2016-12-17 12:59:45 följande:
    Ja det är verkligen olika det är bara att hålla tummarna
    Ja håller tummarna för oss båda
  • Familyhearts

Fick lite rosa flytningar nu så är livrädd för att det ska börja typ imorgon nu:'( aldrig fått det annars utom när mensen börjar sedan.... förstår inte att det inte ens kunde ta sig nu. ska det behöva gå nästan ett helt år eller va är de frågan om:( känner mig så nere.

Svar på tråden BIM 17-31 December