varje skrev 2016-12-16 22:18:17 följande:
Jag är orolig för att jag inte har haft molvärk som alla pratar om. Men jag har haft mycket svullen kropp och säkert gått upp en bh-storlek denna månaden. Folk har även frågat mig om jag är gravid (min mamma ifrågasatte min hunger, svägerska tyckte jag var annorlunda, min vän tyckte det var konstigt att katten låg hos mig etc.). Töntiga saker, jag vet.
Har ingen mensvärk alls, och är precis som du annars. Brukar alltid veta och känna när det är dags. Mina bröst har varit svullna och gjort mycket ont i mer än en vecka.
Jag är ganska nära 34 år. Första barnet och tredje försöket. Du?
Jag vågar inte testa. Ska du testa snart?
Ja, men alla har ju inte likadana symptom o en del inga alls tydligen? Så man kan ju inte vara helt säker... det där med bh-storlek känner jag också igen, tänkte senast igår att va sjutton, nu får snart brösten knappt plats i min favorit bh längre! Men kan även bli så vid mens för mig så känns inte som nått symptom just för graviditet för mig.
Men spännande, kanske de runt omkring dig känner på sig det. Ja just nu är det det som jag funderar mest på, att jag verkligen inte känner något alls att mensen skulle vara på G...
Kul! Jag är 21, också första barnet, och ja försök har jag inte direkt räknat... har haft oskyddat till och från ända sen förra sommaren ungefär, men från nu i våras/somras så varje gång oskyddat...
Jag vågar inte heller testa. Är livrädd verkligen. Förut hade jag flera test hemma och testade flera ggr men blev SÅ besviken varje gång det blev negativt. Sen när de tog slut så tänkte jag att jag ska inte köpa något mer test förrän mensen är sen iaf några dagar tror jag. Känner sån hopplöshet ifall det skulle bli negativt... tror nästan det då är bättre att mensen dyker upp så man slipper ev. "spökstreck" o sånt.