• mariama

BIM 17-31 December

Hoppar gärna in här! Äl+5 och BIM runt 18/12. Fjärde försöket efter ett MA som blev till på första försöket och så har vi ett barn som är snart 2. Vill verkligen lyckas nu men försöker hålla mig lite kall! Kommer inte testa tidigt den här gången och försöker att inte tänka på det så mycket helt enkelt :)

Inga direkta känningar än heller vilket känns väldigt skönt då jag senaste månaderna haft alla möjliga symtom sen dagarna efter äl. Blir det inget är jag gärna utan symtom som ger falska förhoppningar liksom!

• mariama
    mkarlsson89 skrev 2016-12-15 08:56:27 följande:

jag orkade inte vänta längre, chansade och testade imorse. OCH DET VAR POSITIVT! Det är ju heeelt vansinnigt!

Åh vad roligt, grattis!! :) 

Jag har BIM på måndag så BIM-4 idag. Har också haft mensvärk sen BIM-6 (äl+7). Fast den kommer och går och är absolut inte hela tiden. Hur hade/har du? 
  • mariama

Gud vad det är svårt att förutspå något! Är på äl+9, BIM-4, idag. Känner inte särskilt mycket alls! Tidigare har jag haft så att jag får mensvärk ungefär precis när jag får mens, men sen blev jag ju gravid i juli och fick MA i augusti, efter det har jag haft molvärk nästan ända från ÄL i tre cykler. 

Den här gången var det lugnt med värken fram tills äl+7 då det satte igång ganska kraftigt men bara stundtals, inte ihållande. Vet inte vad det ska betyda och det går ju inte att få reda på än heller (tänker inte testa förrän senare om jag ens misstänker något då) men jag VILL ha någon magkänsla åtminstone, haha. Vågar inte ens hoppas för orkar inte bli besviken!

Nån med liknande symtom?!

• mariama
    lisohl skrev 2016-12-15 11:23:03 följande:

Jag har också molvärk till och från, men jag har haft den sen äl. Det har jag haft senaste månaderna också så det i sig är inget symptom för mig. Är på äl+11 och bim -2 idag.

Nej egentligen inte för mig heller förutom att skillnaden är att det kom många dagar senare än "vanligt". Och känns mer sällan och lite lindrigare än annars. Men cykeln kan ändras från gång till gång ibland har jag märkt så man kan aldrig få känna sig säker, haha! Har dessutom ätit Apiforce den här cykeln så kan ju vara det som gör PMS:en mer lindrig :/ spännande med BIM alldeles snart för dig i alla fall :)
  • mariama
    Aspargus skrev 2016-12-15 12:54:12 följande:

Jag hade molvärk från äl+10 förra gången, vilket jag är på idag men ingen molvärk alls. Däremot har jag haft hugg i magen till och från sedan igår men jag tror det kan ha varit den "vanliga" magen. Önskar att man bara kunde få ett tecken direkt så man visste och slapp gå runt och fundera. Man hoppas ju samtidigt som man förbjuder sig från att hoppas. Så störigt. BIM-5 för mig idag. Tänkte testa dagen efter om mensen ej kommit på tisdag.

Hoppas din molvärk betyder något! Man reagerar ju när det är något som man inte brukar känna... Men kroppen är ju knepig och kan ju luras på massor av sätt.

Åh så störande att det är sådär olika varje gång, jag är på fjärde försöket nu så jag har hunnit märka att min kropp inte är precis lika varje gång. Den var mer jämn innan vårt MA kan jag tycka, men säkert känns det extra tydligt nu när man försöker och försöker. Vilket försök är ni på?

Jag ska också vänta med att testa den här gången, tror jag inväntar BIM faktiskt och se hur tempen ser ut då. Sjunker den kan jag ju vara säker på mens helt enkelt! Jaa. Jag tror att det blir mens, känns så i kroppen, men såklart vill jag ju INTE det!

• mariama
    KCEG skrev 2016-12-15 13:14:24 följande:
    Vad man känner igen sig i eran konversation och jag tror vi är några som känner likadant. Man vill ju så gärna lyckas men vågar inte hoppas på för mycket men ändå så vill man testa sig för att se om det kanske går att se... för att få det överstökat också. Så man kan ladda om för mens, en ny väntan på ÄL en ny väntan på BIM... det är tufft. Jag tycker att det är otroligt påfrestande att försöka, försöka, försöka och vänta heeeeeeeeeela tiden. 
    Det är jobbigt att bli besviken varje gång och känna en massa symptom och signaler som visar sig vara fel och inte alls sanna. Man lurar sig själv till någon slags skengravidtet och slås ner som punka på en luftballong varje gång det blir minus och mensen kommer. 

Har BIM 20/12 och väntan gör mig tokig, vill inget annat än att lyckas med att få en levande bebis i min famn.
    Aspargus skrev 2016-12-15 13:19:12 följande:

Ja, fy :( Det är krävande alltså. Men vilket tålamod ändå, månad efter månad. Starka kvinnor!

Jag stör mig lite på att min sambo inte verkar tänka på det hela alls... Fattar inte varför? Det är ju iofs inte hans kropp det handlar om så det kanske är det.

Jag har också BIM 20e, men tänkte testa på 21e om jag lyckas hålla mig! När ska du testa?

Ja vi är så jäkla bra som orkar ändå! :) Och ändå har väl inte någon av oss försökt SÅ länge, förstår bara inte hur vissa orkar i år! Men såklart, skulle det behövas så skulle jag ju det själv också! Man har inte så mycket till val.

Men nu vill jag så gärna att vi ska få våra plus! Det vore underbart. Jag tror min första tanke (hemskt nog) skulle vara att "ÅH så skönt att slippa försöka igen!", slippa vänta och vänta hela tiden. Sen skulle det såklart vara otroligt trevligt med ett plus på alla andra sätt och vis med ;) 

Min sambo är inte heller så brydd och stressar inte upp sig det minsta än så länge. Jag tror att jag är extra inställd på att jag "måste" bli gravid igen för det där sablans missfallet. Det gick ju så lätt den gången, så lätt att jag nästan blev lite snopen över att vi inte skulle få försöka något liksom. Den tanken kommer jag inte tänka igen, haha.
  • mariama

BIM-2 här idag, verkligen inga känningar åt något håll nu heller. Brukar ha ganska mycket mensvärk några dagar innan mensen, får se om den kör igång ikväll eller imorgon pang tjong liksom. Kan mycket väl hända, kroppen är ju så knäpp!

Känner mig inte gravid heller, förutom att jag är illamående men det har jag varit innan mens någon gång med så det är inget att haka upp sig på! Gjorde ett test imorse som var i stort sett blankt, ev något svagt men tror det i så fall bara var någon slags skugga trist nog. Och tycker verkligen att jag borde ha starkare test vid det här laget om jag vore gravid. Så räknar med en plötslig mens helt enkelt! :/

• mariama
    lisohl skrev 2016-12-18 17:16:42 följande:

Minns att du skrev att du inte alls kände dig gravid. Nu när du vet att du är det, är det nåt som har varit annorlunda mot för tidigare månader?

Nja, jag har haft mycket mindre molvärk än mina icke-gravida cykler! Lite illamående sen igår (BIM-2) när jag blir hungrig och ömma bröstvårtor sen igår! Den lilla molvärk jag har haft började ungefär en vecka efter äl också, annars brukar det börja lite innan. Så generellt mindre symtom än innan mens för mig den här gången :)
Svar på tråden BIM 17-31 December