KCEG skrev 2016-12-15 13:14:24 följande:
Vad man känner igen sig i eran konversation och jag tror vi är några som känner likadant. Man vill ju så gärna lyckas men vågar inte hoppas på för mycket men ändå så vill man testa sig för att se om det kanske går att se... för att få det överstökat också. Så man kan ladda om för mens, en ny väntan på ÄL en ny väntan på BIM... det är tufft. Jag tycker att det är otroligt påfrestande att försöka, försöka, försöka och vänta heeeeeeeeeela tiden.
Det är jobbigt att bli besviken varje gång och känna en massa symptom och signaler som visar sig vara fel och inte alls sanna. Man lurar sig själv till någon slags skengravidtet och slås ner som punka på en luftballong varje gång det blir minus och mensen kommer.
Har BIM 20/12 och väntan gör mig tokig, vill inget annat än att lyckas med att få en levande bebis i min famn.
Aspargus skrev 2016-12-15 13:19:12 följande:
Ja, fy :( Det är krävande alltså. Men vilket tålamod ändå, månad efter månad. Starka kvinnor!
Jag stör mig lite på att min sambo inte verkar tänka på det hela alls... Fattar inte varför? Det är ju iofs inte hans kropp det handlar om så det kanske är det.
Jag har också BIM 20e, men tänkte testa på 21e om jag lyckas hålla mig! När ska du testa?
Ja vi är så jäkla bra som orkar ändå! :) Och ändå har väl inte någon av oss försökt SÅ länge, förstår bara inte hur vissa orkar i år! Men såklart, skulle det behövas så skulle jag ju det själv också! Man har inte så mycket till val.
Men nu vill jag så gärna att vi ska få våra plus! Det vore underbart. Jag tror min första tanke (hemskt nog) skulle vara att "ÅH så skönt att slippa försöka igen!", slippa vänta och vänta hela tiden. Sen skulle det såklart vara otroligt trevligt med ett plus på alla andra sätt och vis med ;)
Min sambo är inte heller så brydd och stressar inte upp sig det minsta än så länge. Jag tror att jag är extra inställd på att jag "måste" bli gravid igen för det där sablans missfallet. Det gick ju så lätt den gången, så lätt att jag nästan blev lite snopen över att vi inte skulle få försöka något liksom. Den tanken kommer jag inte tänka igen, haha.