• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-18 23:34:07 följande:
    Är det DU som bestämmer vilken grupp som ska diskuteras?

Under två dagar samlades hundratals vit makt, högerextrema, KKK i Charlottesville och demonstrerade.
    Det samlades också ett gäng fredliga demonstranter som demonstrerade emot bottenskrapet.
    Den 12e samlas Antifa och BLM för att attackera vitmakt och det var inte för att försvara stadsbor eller fredliga demonstranter. Det hade varit en sak om ett bottenskrap slåss med ett annat bottenskrap på avskilt område men nu var det mitt i en stad. Man behöver inte vara särskilt intelligent för att fatta att våldet förr eller senare eskalerar så oskyldiga också drabbas.
    Jag hoppas att James Fields får livstid

En Antifa medlem slog ner en kvinnlig reporter, BLM jiddrade med polisen som vanligt är det ok? Om du inte tycker att det är rätt, varför ska inte dessa övriga grupper som Trump syftade på diskuteras?

Jag har inte sett några höger inlägg som försöker släta över vad högerextrema gjort men viljan att släta över vad andra militanta demonstranter gjort verkar finnas
    Är du säker på att du inte projicerar?

Ja, eftersom det diskuteras ur en specifik händelse, så funkar inte två fel ska bli ett rätt.
    Eller peka finger på andra som är dumma mot dig.
    Var och en får ta sitt ansvar, och detta fallet råder det noll tvekan om vem som är den agiterande sidan som gav detta resultat och en död.

Men den man extremhöger vill inget annat än projicera sina egna problem på andra och helst sin motståndare, genom diverse medel.
    Allt så dirigera om fokusen ifrån dom, och marginalisera saker som mord.
    Vilket du gör dig skyldig till här, och avsett vad du svarar så fortsätter ditt försvarande av att det ska vara okey och döda denna genom pekfinger på andra.
    Ledsen så funkar inte världen även om du vill det.

Och vända på argument får du försöka med någon annan, så lätt lurad är inte jag.

hur många meter var det?
  • klyban
    Gung Ho skrev 2017-08-18 23:36:17 följande:
    Vissa av dem är riktigt skärpta, även om de flesta har hemska åsikter. Men den accelererande situationen där det inte finns ngn ledning, någon lagkänsla eller styrning gör det nog omöjligt för alla. Mitt i detta sitter Trump och har allt mer panik och skapar fasader och lurar sig själv för att hantera kognitiv dissonans gränsande till mental kollaps..

Men detta måste väl vara nått nytt rekord?

Hade inte sagt så mycket om man tex efter 1-3 år hade sparkat samtliga i staben.
    För ett sådant beslut hade ju indikerat att man inte var nöjd med utvecklingen och behöver rensa ut.
    Och man hade antagligen sagt detta med.

Detta är nått annat, och en del är inkompetens och går inte komma ifrån att det är inkompetens.
    Vems inkompetens tänker jag låta vara, men rekryteringsprocessen är en som totalt fallerat.
    Och den som roar mig mest var folkets man Scaramucci, som var så jävla bra och fantastiskt(som Trumpnissarna brukar säga).
    Som klarade sig bara ett gäng dagar, och visar en tydlig inkompetens i rekryteringen.
    Och vi har en president som sitter och kollar på TV, och väljer sin stab utifrån TV, det är anmärkningsvärt.

hur många meter var det?
  • KillBill

Wow, Här kan ni se hur  MSNBC:s båda ekonomijournalister Ali Velshi och Stephanie Ruhle gör slarvsylta av Trump-propagandisten och börsanalytikern Brad Thomas. Det var länge sedan jag såg en mer brutal intervju..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2017-08-19 11:58:35 följande:

Wow, Här kan ni se hur  MSNBC:s båda ekonomijournalister Ali Velshi och Stephanie Ruhle gör slarvsylta av Trump-propagandisten och börsanalytikern Brad Thomas. Det var länge sedan jag såg en mer brutal intervju..

" target="_blank">

Där kom han till fel människor och läxa upp om Trumps fantastiska ekonom.
    Den företagsskatten dom pratade om, den är väl en klassisk trickeldownekonomics-fåneri eller?
    Som vi redan vet inte fungerar.

hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-19 11:32:32 följande:

Ja, eftersom det diskuteras ur en specifik händelse, så funkar inte två fel ska bli ett rätt.
    Eller peka finger på andra som är dumma mot dig.
    Var och en får ta sitt ansvar, och detta fallet råder det noll tvekan om vem som är den agiterande sidan som gav detta resultat och en död.

Men den man extremhöger vill inget annat än projicera sina egna problem på andra och helst sin motståndare, genom diverse medel.
    Allt så dirigera om fokusen ifrån dom, och marginalisera saker som mord.
    Vilket du gör dig skyldig till här, och avsett vad du svarar så fortsätter ditt försvarande av att det ska vara okey och döda denna genom pekfinger på andra.
    Ledsen så funkar inte världen även om du vill det.

Och vända på argument får du försöka med någon annan, så lätt lurad är inte jag.

Kan du inte förklara i detalj med argument baserade på fakta hur du kom fram till det påståendet så kommer jag att dissekera dina påståenden och slå dig med fakta om hur patetiskt du argumenterar.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-19 15:08:03 följande:
    Kan du inte förklara i detalj med argument baserade på fakta hur du kom fram till det påståendet så kommer jag att dissekera dina påståenden och slå dig med fakta om hur patetiskt du argumenterar.

Fakta är att man försöker få bort fokus ifrån den händelsen, genom börja svamla om andra som gjort fel.
    Funkar aldrig, inte heller för dig.

hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-19 15:17:07 följande:

Fakta är att man försöker få bort fokus ifrån den händelsen, genom börja svamla om andra som gjort fel.
    Funkar aldrig, inte heller för dig.

Du får ingen fler chans, sluta svamla och kom med fakta som stöd för dina påståenden.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-19 15:23:04 följande:
    Du får ingen fler chans, sluta svamla och kom med fakta som stöd för dina påståenden.
    Vi ser ju bara dig, hur du försöker rikta om fokusen ifrån dåden, till såna som bara var där och bevisligen inte gjort nått fel.
    hur många meter var det?
  • Gung Ho
    klyban skrev 2017-08-19 11:38:32 följande:

Men detta måste väl vara nått nytt rekord?

Hade inte sagt så mycket om man tex efter 1-3 år hade sparkat samtliga i staben.
    För ett sådant beslut hade ju indikerat att man inte var nöjd med utvecklingen och behöver rensa ut.
    Och man hade antagligen sagt detta med.

Detta är nått annat, och en del är inkompetens och går inte komma ifrån att det är inkompetens.
    Vems inkompetens tänker jag låta vara, men rekryteringsprocessen är en som totalt fallerat.
    Och den som roar mig mest var folkets man Scaramucci, som var så jävla bra och fantastiskt(som Trumpnissarna brukar säga).
    Som klarade sig bara ett gäng dagar, och visar en tydlig inkompetens i rekryteringen.
    Och vi har en president som sitter och kollar på TV, och väljer sin stab utifrån TV, det är anmärkningsvärt.

hur många meter var det?
    Finns ingen motsvarighet på katastrof i USA:s historia..
    Problemet är att man har en helt inkompetent president som ovanpå detta troligen har några icke-önskvärda allvarliga diagnoser vilket skapar ett extremt oförutsägbart och impulsivt beteende. Det spelar ingen roll hur kompetent du är i det här stadiet så länge du inte har kontroll på presidenten. Det är lite som ett fotbollslag där alla spelar olika sporter och lagkaptenen kör no holds barred UFC!
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?