• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • KlunsSmurfen
    Solarn skrev 2017-08-17 13:21:42 följande:
    Hmm, borde sett det tidigare. Du är en sån som försöker vinna genom att försöka kollra bort motståndaren genom att hela tiden hävda argumentationsfel, halmdocka och upprepningar mm. Jag är inte intresserad av sånt tyvärr, jag har sett det många gånger på forum men är inte intresserad av att delta i det. Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet.
    Snyggt försvarstal, du har inte ett enda argument i inlägget som stödjer det du skriver.

Jag har förklarat vad jag menar med halmdocka.

Kan du inte förklara hur du kom fram till "Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa" (halmdocka) så tar jag för givet att du skriver BS och gör argumentationsfel när du inte har vettiga argument.

"jag har sett det många gånger på forum"
    läs på lite sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-17 16:58:11 följande:

Det är de stackars KKK som det är så synd om, som är så snälla och trevliga.
    De är så trevliga att de tycker det är rätt att tjejen dog.

Ska man försvar dessa grupper i samhället, så måste man glömma en jävla massa.
    Finns bara en enda sak dom har rätt i, och det är att vissa element på andra sidan är lika korkade dom som KKK(i detta fallet).
    Idag har fascister och andra extremister fått morgonluft, dock en grupp som ljuger så ofta de kan.
    Och sen begraver dig i nonsens tillbaka, och många tekniker de försöker sig på.
    Den vanligaste är två fel ska bli ett rätt, svartvitt är deras älskling som återanvänds om och om igen.

Två fel är alltid två fel, extrem som extrem, samma skit.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-17 20:13:56 följande:
    Två fel är alltid två fel, extrem som extrem, samma skit.
    Men nu pratar vi om skylla sina egna fel på andra, och tro det blir rätt.
    hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-17 21:25:53 följande:
    Men nu pratar vi om skylla sina egna fel på andra, och tro det blir rätt.
    nu hänger jag inte med.
  • KlunsSmurfen
    Solarn skrev 2017-08-17 13:21:42 följande:
    Hmm, borde sett det tidigare. Du är en sån som försöker vinna genom att försöka kollra bort motståndaren genom att hela tiden hävda argumentationsfel, halmdocka och upprepningar mm. Jag är inte intresserad av sånt tyvärr, jag har sett det många gånger på forum men är inte intresserad av att delta i det. Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet.
    Brukar du ofta bli anklagad för att göra halmdockor och använda argumentationsfel?

Inlägg #1914 är bara patetiskt.
    Solarn skrev 2017-08-17 01:54:05 följande:
    [...]
    Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?
    [...]
    I #1880 länkade jag till en video:
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 10:39:47 följande:
    Det var en högerextrem som körde bilen och han skiljer sig från resten av demonstranterna, det är en enskild händelse.

"Nu är det båda sidors fel"
    Vad hände i Charlottesville?

Ben Shapiro Reacts to Charlottesville violence

[...]
    Han pratar om både nazister & Antifa i Charlottesville
    Ben Shapiro är jude, vad tror du han säger om nazisterna? Skrattande

Typiskt den del vänstern som inte kan argumentera, håller man inte med om allt så försvarar man.

"Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet" Flört
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2017-08-16 20:40:48 följande:

Och nu läser man att KKK-ledare är glad hon är död, så punkt slut.

"A Democratic state senator in Missouri is facing resignation calls for posting on Facebook Thursday that she hopes President Trump is assassinated.

?I hope Trump is assassinated!? state Sen. Maria Chappelle-Nadal wrote."

Tycker det uttalandet faller i samma klass som att vara glad att någon är dod faktist.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2017-08-18 04:55:53 följande:
    "A Democratic state senator in Missouri is facing resignation calls for posting on Facebook Thursday that she hopes President Trump is assassinated.

I hope Trump is assassinated! state Sen. Maria Chappelle-Nadal wrote."

Tycker det uttalandet faller i samma klass som att vara glad att någon är dod faktist.

Men det gör inte så det ser bättre ut för KKK.
    Verkar som man ofta pekar finger åt alla väderstreck när fascister och nazister kommer på tal.

Och sen inbillar sig det är synd om KKK, det kommer aldrig bli synd om KKK.
    Sånt här retorik funkar inte på mig, detta ständiga pekandet med fingret på andra i tron man ska missa vad KKK är.

Sen finns det lika stora svin i motpolen, och denna person som kallas antirasisten.
    De är lika illa som nassar och fascister, dock så håller dom främst på med motdemonstrationer.
    Och det är först då de är ett problem fysiskt, resten är bara retorik.
    Annat är det med KKK, de har en helt annan agenda, där "niggers" ska hanteras.
    Och vart får man den hybrisen att man tror man får göra detta?

hur många meter var det?
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-17 21:44:02 följande:
    nu hänger jag inte med.
    Kanske du ska läsa igenom tråden en gång, så kanske du kommer på vad tråden handlar om här det senaste.
    hur många meter var det?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2017-08-18 12:26:49 följande:

Men det gör inte så det ser bättre ut för KKK.
    Verkar som man ofta pekar finger åt alla väderstreck när fascister och nazister kommer på tal.

Och sen inbillar sig det är synd om KKK, det kommer aldrig bli synd om KKK.
    Sånt här retorik funkar inte på mig, detta ständiga pekandet med fingret på andra i tron man ska missa vad KKK är.

Jag pekar inga fingrar åt KKK (som förrsten även har svarta medlemmar), bara försöker diskutera saker relaterat till den Amerikanske Presidenten. Att en Demokrat i ledande ställning sjunker till den här nivån, att hoppas sittande President ska bli dödad, är ju horribelt.

Snart kommer gemene man att ha fått nog av alla "demonstrantioner", då polisen mest verkar låta deras våld hållas. Det kommer snart en dag de de ger sig på privatpersoners hus, och då kommer de sk "demonstranterna" ligga i högar på gatorna.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2017-08-18 13:09:29 följande:
    Jag pekar inga fingrar åt KKK (som förrsten även har svarta medlemmar), bara försöker diskutera saker relaterat till den Amerikanske Presidenten. Att en Demokrat i ledande ställning sjunker till den här nivån, att hoppas sittande President ska bli dödad, är ju horribelt.

Snart kommer gemene man att ha fått nog av alla "demonstrantioner", då polisen mest verkar låta deras våld hållas. Det kommer snart en dag de de ger sig på privatpersoners hus, och då kommer de sk "demonstranterna" ligga i högar på gatorna.
    Ingen aning om vad du svamlar om nu, men lägga orden i mun kan du försöka med någon annan, så kanske dom går på detta.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?