• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-08-16 06:41:27 följande:
    Så även du försvarar nazister, mycket intressant utveckling som sker.
    I uttalande två, det som var statsmannamässigt, hade någon hjälpt honom med formuleringarna.

I går talade Trump utan manus - och då kan det naturligtvis bli hur galet som helst när det är en person som saknar vanligt folkvett som uttalar sig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-16 06:58:57 följande:
    I uttalande två, det som var statsmannamässigt, hade någon hjälpt honom med formuleringarna.

I går talade Trump utan manus - och då kan det naturligtvis bli hur galet som helst när det är en person som saknar vanligt folkvett som uttalar sig.

Såg han hade sagt nått där, får kolla senare idag.
    Tänk att denna kunde han gjort sig av med samma dag, och varit ur världen nu.
    Det ser helt klart ut som han håller dom om ryggen dom stackars KKK, eller är rädda för dom.
    Såna här saker är egentligen bara en dag på jobbet för de flesta presidenter, Trump valde att hinta om vart hans lojalitet ligger.
    Och det är inte vackert.

Ska vi sätta en hundring på att han inte lär sig till nästa gång?

hur många meter var det?
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-08-16 07:06:03 följande:

Det ser helt klart ut som han håller dom om ryggen dom stackars KKK, eller är rädda för dom.
    Såna här saker är egentligen bara en dag på jobbet för de flesta presidenter, Trump valde att hinta om vart hans lojalitet ligger.
    Och det är inte vackert.

Nej, han kommer inte ens att förstå när man blir tvungen att avlägsna honom från presidentämbetet.

Jag brukar tänka på den människotyp som Trump är ett exempel på som fågelungar.

Om du har tänkt på hur fågelungar oavbrutet piper efter mer förstår du vad jag menar, för människor motsvaras det av de som bara kan tänka "jag, jag jag och mig, mig mig"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw
    Eller så tror hen bara på iden om alla människors lika värde och att alla har rätt till lika behandling. Vilket med nödvändighet då även kommer att inbegripa grupper som oftast ses som lite tveksamma. Notera att det inte innebär att handlingar i sig försvaras utan bara rätten till en lika behandling.
  • KlunsSmurfen
    Solarn skrev 2017-08-15 22:24:56 följande:

Men Gud, är det nån som tittar på Trump just nu? Han använder inte telepromptern han hade innan när han fördömde nynazisterna. Nu är det båda sidors fel och han rent försvarar de extremt högerextrema och skyller på vänstern som motdemonstrerade.Förvånad

Det var en högerextrem som körde bilen och han skiljer sig från resten av demonstranterna, det är en enskild händelse.

"Nu är det båda sidors fel"
    Vad hände i Charlottesville?

abcnews.go.com/Politics/video/trump-lashes-alt-left-charlottesville-fine-people-sides-49235292
    Lyssna på det Trump säger.

man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror & våld

Solarn skrev 2017-08-15 23:39:03 följande:
    Toppen att han försvarar nynazisterna?
    Försvarar du Antifa eller gör du bara en halmdocka?

Antifa (United States) - Wikipedia

Antifa is a far-left political movement of autonomous anti-fascist groups in the United States.[2][3] The term is loosely used with anti-racism, anti-sexism, anti-homophobia, as well as Anarchism and anti-capitalism.[4]

Antifa is composed of autonomous groups, not a formal organization.[7][12] Activists typically organize protests via social media and through websites and list-serves.[7][12] According to Salon.com it is an organizing strategy, not a group of people,[13] and is commonly associated with a willingness to engage in a show of force. Antifa groups have most notably protested the 2016 election of Donald Trump.[7][14][15] During the inauguration celebrations mask-wearing black bloc protestors "rage[d] across the area just outside" of the security perimeter, "smashing windows and burning cars

Antifa protesters participated in the 2017 Berkeley protests where they gained mainstream media attention, "thr[owing] Molotov cocktails and smash[ing] windows."[2][12] Later, two Antifa groups threatened to disrupt the 2017 Portland Rose Festival parade after hearing that the Multnomah County Republican Party would participate

en.wikipedia.org/wiki/Antifa_(United_States)

Horseshoe theory - Wikipedia
    The horseshoe theory in political science asserts that the far left and the far right, rather than being at opposite and opposing ends of a linear political continuum, in fact closely resemble one another, much like the ends of a horseshoe. The theory is attributed to French writer Jean-Pierre Faye.[1]

Horseshoe theory competes with the conventional linear left-right continuum system as well as the various multidimensional systems. Proponents of the theory point to alleged similarities between the extreme left and the extreme right.

en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
  • klyban
    nattuw skrev 2017-08-16 09:25:08 följande:
    Eller så tror hen bara på iden om alla människors lika värde och att alla har rätt till lika behandling. Vilket med nödvändighet då även kommer att inbegripa grupper som oftast ses som lite tveksamma. Notera att det inte innebär att handlingar i sig försvaras utan bara rätten till en lika behandling.
    Så måste det vara, och ignorera alla andra tidigare  tendenser på området av Trump.
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-16 07:49:01 följande:
    Nej, han kommer inte ens att förstå när man blir tvungen att avlägsna honom från presidentämbetet.

Jag brukar tänka på den människotyp som Trump är ett exempel på som fågelungar.

Om du har tänkt på hur fågelungar oavbrutet piper efter mer förstår du vad jag menar, för människor motsvaras det av de som bara kan tänka "jag, jag jag och mig, mig mig"
    Känns som vi kommer  närmare och närmare Trumps rätta jag.
    Och jo, det är väldigt mycket jag av han.
    hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-16 07:06:03 följande:

Och det är inte vackert.

nepp.
    49.30

11.14

Media verkar kunna trolla/manipulera fram de reaktioner de vill ha från Trump och Trump verkar kunna trolla media och vänstern.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 11:16:32 följande:
    nepp.
    49.30

" target="_blank">

11.14

" target="_blank">

Media verkar kunna trolla/manipulera fram de reaktioner de vill ha från Trump och Trump verkar kunna trolla media och vänstern.

Man behöver inte trolla Trump, han är alltid extremt lättkränkt.
    Och det räcker man inte klappar han medhårs när han har fel och ljuger, vilket iofs är ofta.
    Vet en del blir trollade hos vänstern, men känns som en väldigt liten sak.
    Och poänglöst i sammanhanget.

hur många meter var det?
  • Tow2Mater
    Varför tycker du just de inte ska behandlas rättvist? Vilka andra grupper tycker du rättfärdigas bli orättvist behandlade? (T o m en dödsdömd mördare har försvarare för att få en rättvis rättegång).
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?