• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • KlunsSmurfen

"Toppen att han försvarar nynazisterna?"

KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 10:39:47 följande:
    [...]
    Försvarar du Antifa eller gör du bara en halmdocka?
    [...]

Solarn skrev 2017-08-16 22:13:15 följande:
    Ja han skiljde sig genom att vara den enda som dödade någon, men han var inte direkt den enda med de åsikterna, det var en protest med högerextrema och nazister. Har du sett videorna från i fredags där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "jews will not replace me"?

Vad skulle vara en halmdocka? Att det har betydelse vad USA's president, säger och tycker?
    Det finns uppgifter om att det var Antifa som startade bråket.

En person dödade en annan, det ska inte göra så att man glömmer bort vad resten gjorde. Att peka ut båda sidorna är inte att försvara en sida, att säga att det inte bara var högerextrema som var inblandade är inte att skydda dem.
    Helt plötsligt försvarar Trump nazister, omvänt försvarar du Antifa eller gör en halmdocka.

"där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "punch a natzi"?"
    "Punch a Nazi" Social Justice: The Musical ger dåliga vibbar.

Tror du Antifa grinat om det var en högerextrem eller bara tror att det var en högerextrem som blivit dödad?
    Förutom att hatet har en annan måltavla (inte bara högerextrema) har de samma åsikter.
    Mainstream media ignores Antifa violence in Charlottesville - The Rebel
    Conservatives and President Trump have called out neo-Nazis and the alt-right for their racist and violent acts, but the left has refused to acknowledge the actions of Antifa.

Hard leftists and communists marched into Charlottesville with bats, pepper spray, bottles of urine, with the intention of starting a riot.

WATCH our discussion to see how the Governor of Virginia is ignoring evidence that Antifa is inciting violence, and why Raheem thinks it's like we're living in Orwell's 1984.

https://www.therebel.media/mainstream_media_ignores_antifa_violence_in_charlottesville

• Solarn
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 23:02:11 följande:

Solarn skrev 2017-08-16 22:13:15 följande:
    Ja han skiljde sig genom att vara den enda som dödade någon, men han var inte direkt den enda med de åsikterna, det var en protest med högerextrema och nazister. Har du sett videorna från i fredags där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "jews will not replace me"?

Vad skulle vara en halmdocka? Att det har betydelse vad USA's president, säger och tycker?

En person dödade en annan, det ska inte göra så att man glömmer bort vad resten gjorde. Att peka ut båda sidorna är inte att försvara en sida, att säga att det inte bara var högerextrema som var inblandade är inte att skydda dem.
    Helt plötsligt försvarar Trump nazister, omvänt försvarar du Antifa eller gör en halmdocka.

"där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "punch a natzi"?"

Tror du Antifa grinat om det var en högerextrem eller bara tror att det var en högerextrem som blivit dödad?
    Förutom att hatet har en annan måltavla (inte bara högerextrema) har de samma åsikter.
    Kan du peka ut var jag har försvarat Antifa? Jag kan nämligen inte se det. Och du svarade inte på vad halmdockan här skulle vara? Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?

Och varför skriver du "punch a natzi"?" "Punch a Nazi" som att du citerar något jag har skrivit?

Angående Antifa, jag försvarar dom inte, jag stöttar dom inte, de gör fel. Men nej, de är inte samma som nazister. Det var förresten också många andra människor som motdemonstrerade.

www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-gets-wrong-about-antifa/537048/
  • kittkatta

Varför är det så illa att Trump blivit president egentligen? Tycker mddia gör allt för att skriva skit om honom. Det borde väl betyda att han faktiskt gör bra ifrån sig eller?

• klyban

K K K, finns inget mer och säga.
    hur många meter var det?
  • klyban
    kittkatta skrev 2017-08-17 02:48:11 följande:
    Varför är det så illa att Trump blivit president egentligen? Tycker mddia gör allt för att skriva skit om honom. Det borde väl betyda att han faktiskt gör bra ifrån sig eller?
    Seriemördare får mycket media tid och uppmärksamhet också, men inte betyder det att man gör/gjort bra ifrån sig.
    hur många meter var det?
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-08-16 22:16:19 följande:
    Du ser inte skillnaden mellan om Researchgruppen olagligt tar sig i ett system och avslöjar regimkritiker eller om det är regimen som eftersöker regimkritiker genom att få tillstånd från Justitiedepartementet (som regimen styr över)?
    Det intressanta är inte vem som plockat ut uppgifterna eller hur det gjorts utan själva reaktionen på att det skett. Så länge det bara drabbar vissa avgränsade grupper som inte ses som rumsrena så lär det inte bli några protester. Det oavsett om det handlar om personer till höger om mittfåran eller personer med lite mer extrema religiösa åsikter. Och i värst fall går det alltid skylla på terrorhot.

Om vi sedan går över till din fråga om skillnaden mellan en organisation som kartlägger sina politiska motståndare och rättsstatens befogenheter så anser jag att det är betydligt allvarligare när en organisation med medlemmar som dömts för våldsbrott kartlägger sina motståndare än om rättssamhället efter en prövning begär ut uppgifter vid en brottsutredning. Oavsett vad man anser om lagarna och möjligheten för myndigheter att begära ut uppgifter så finns det i fallet med myndigheter en viss kontrollfunktion som helt saknas när kriminellt belastade grupperingar kartlägger sina motståndare.
  • nattuw

Varför är det så illa att Trump blivit president egentligen?

För att han inte är Hillary Clinton.

Tycker mddia gör allt för att skriva skit om honom. Det borde väl betyda att han faktiskt gör bra ifrån sig eller?

Även om det går rikta befogad kritik mot Trump så är mycket av medierapporteringen ett utslag av "fel kandidat vann". Det vill säga en blandning av fördomar och bitterhet riktat mot den som stal segern. Om vi till det lägger att Trump är den första dokusåpapresidenten och att skandaler säljer så har vi ett vinnande koncept i en annars vikande mediebransch. Huruvida han gör bra ifrån sig eller inte (de flesta lär nog luta mot inte) är av underordnad betydelse. Det som spelar roll är att han går använda för att kränga lösnummer. Därav det mediala intresset.
  • KlunsSmurfen
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 16:42:07 följande:
    Han gjorde det men pekade inte ut "white supremacists" så de gjorde egna tolkningar av det och menade att Trump var på deras sida. Daily Stormer hakade på rejält.
    Var än våldet kommer från, vit makt, IS så sätter man etikett på det.
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 22:11:26 följande:
    Tror det är väl två skilda saker, man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror men det hör till sunt förnuft att göra det när högerextrema/rasister verkar ha en tendens att genom rent önsketänkande tro att någon är allierad.

Solarn skrev 2017-08-17 01:54:05 följande:
    Kan du peka ut var jag har försvarat Antifa? Jag kan nämligen inte se det. Och du svarade inte på vad halmdockan här skulle vara? Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?

Och varför skriver du "punch a natzi"?" "Punch a Nazi" som att du citerar något jag har skrivit?

Angående Antifa, jag försvarar dom inte, jag stöttar dom inte, de gör fel. Men nej, de är inte samma som nazister. Det var förresten också många andra människor som motdemonstrerade.

www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-gets-wrong-about-antifa/537048/
    "Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa"
    Att lägga ansvaret på både höger extrema och Antifa är inte att ta bort fokus från någon av dem. Men du skriver att jag gör det, Argumentationsfel: halmdocka.
    Omvänt försvarar du Antifa (med samma argumentationsfel som du använder).

Antifa: "punch a natzi"

"de är inte samma som nazister"
    Deras du är rasist/fascist påminner om radikalfeminismens & anarkifeminismens "vita heterosexuella män", du är rasist utan att veta om det. De är emot hierarkier (radikalfeminismens & anarkifeminismens patriarkat), är du en del av en hierarki (som alla är i en demokrati) är du rasist. Det är inte bara högerextrema som de har som måltavla. De anser att de står över lagen och tar till våld eller vandaliserar om de tycker att något är dåligt.

De är militanta anarkister/social anarkister som ser fascism & rasism i det mesta.
    De är vänsterextrema som beter sig som högerextrema.
    De var i Charlottesville för att slåss.
  • Solarn
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-17 10:51:30 följande:
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 22:11:26 följande:
    Tror det är väl två skilda saker, man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror men det hör till sunt förnuft att göra det när högerextrema/rasister verkar ha en tendens att genom rent önsketänkande tro att någon är allierad.

Solarn skrev 2017-08-17 01:54:05 följande:

"Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa"
    Att lägga ansvaret på både höger extrema och Antifa är inte att ta bort fokus från någon av dem. Men du skriver att jag gör det, Argumentationsfel: halmdocka.
    Omvänt försvarar du Antifa (med samma argumentationsfel som du använder).

Antifa: "punch a natzi"

"de är inte samma som nazister"
    Deras du är rasist/fascist påminner om radikalfeminismens & anarkifeminismens "vita heterosexuella män", du är rasist utan att veta om det. De är emot hierarkier (radikalfeminismens & anarkifeminismens patriarkat), är du en del av en hierarki (som alla är i en demokrati) är du rasist. Det är inte bara högerextrema som de har som måltavla. De anser att de står över lagen och tar till våld eller vandaliserar om de tycker att något är dåligt.

De är militanta anarkister/social anarkister som ser fascism & rasism i det mesta.
    De är vänsterextrema som beter sig som högerextrema.
    De var i Charlottesville för att slåss.
    Hmm, borde sett det tidigare. Du är en sån som försöker vinna genom att försöka kollra bort motståndaren genom att hela tiden hävda argumentationsfel, halmdocka och upprepningar mm. Jag är inte intresserad av sånt tyvärr, jag har sett det många gånger på forum men är inte intresserad av att delta i det. Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet.
  • klyban
    Solarn skrev 2017-08-17 13:21:42 följande:
    Hmm, borde sett det tidigare. Du är en sån som försöker vinna genom att försöka kollra bort motståndaren genom att hela tiden hävda argumentationsfel, halmdocka och upprepningar mm. Jag är inte intresserad av sånt tyvärr, jag har sett det många gånger på forum men är inte intresserad av att delta i det. Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet.

Det är de stackars KKK som det är så synd om, som är så snälla och trevliga.
    De är så trevliga att de tycker det är rätt att tjejen dog.

Ska man försvar dessa grupper i samhället, så måste man glömma en jävla massa.
    Finns bara en enda sak dom har rätt i, och det är att vissa element på andra sidan är lika korkade dom som KKK(i detta fallet).
    Idag har fascister och andra extremister fått morgonluft, dock en grupp som ljuger så ofta de kan.
    Och sen begraver dig i nonsens tillbaka, och många tekniker de försöker sig på.
    Den vanligaste är två fel ska bli ett rätt, svartvitt är deras älskling som återanvänds om och om igen.

hur många meter var det?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?