KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 16:42:07 följande:
Han gjorde det men pekade inte ut "white supremacists" så de gjorde egna tolkningar av det och menade att Trump var på deras sida. Daily Stormer hakade på rejält.
Var än våldet kommer från, vit makt, IS så sätter man etikett på det.
KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 22:11:26 följande:
Tror det är väl två skilda saker, man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror men det hör till sunt förnuft att göra det när högerextrema/rasister verkar ha en tendens att genom rent önsketänkande tro att någon är allierad.
KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 23:02:11 följande:
"Toppen att han försvarar nynazisterna?"
Det finns uppgifter om att det var Antifa som startade bråket.
En person dödade en annan, det ska inte göra så att man glömmer bort vad resten gjorde.
Att peka ut båda sidorna är inte att försvara en sida, att säga att det inte bara var högerextrema som var inblandade är inte att skydda dem.
Helt plötsligt försvarar Trump nazister, omvänt försvarar du Antifa eller gör en halmdocka.
"där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "punch a natzi"?"
"Punch a Nazi" Social Justice: The Musical ger dåliga vibbar.
Tror du Antifa grinat om det var en högerextrem eller bara tror att det var en högerextrem som blivit dödad?
Förutom att hatet har en annan måltavla (inte bara högerextrema) har de samma åsikter.
Solarn skrev 2017-08-17 01:54:05 följande:
Kan du peka ut var jag har försvarat Antifa? Jag kan nämligen inte se det. Och du svarade inte på vad halmdockan här skulle vara?
Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?
Och varför skriver du "punch a natzi"?" "Punch a Nazi" som att du citerar något jag har skrivit?
Angående Antifa, jag försvarar dom inte, jag stöttar dom inte, de gör fel. Men nej, de är inte samma som nazister. Det var förresten också många andra människor som motdemonstrerade.
www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-gets-wrong-about-antifa/537048/"
Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa"
Att lägga ansvaret på både höger extrema och Antifa är inte att ta bort fokus från någon av dem. Men du skriver att jag gör det, Argumentationsfel: halmdocka.
Omvänt försvarar du Antifa (med samma argumentationsfel som du använder).
Antifa: "punch a natzi"
"
de är inte samma som nazister"
Deras du är rasist/fascist påminner om radikalfeminismens & anarkifeminismens "vita heterosexuella män",
du är rasist utan att veta om det. De är emot hierarkier (radikalfeminismens & anarkifeminismens patriarkat), är du en del av en hierarki (som alla är i en demokrati) är du rasist. Det är inte bara högerextrema som de har som måltavla. De anser att de står över lagen och tar till våld eller vandaliserar om de tycker att något är dåligt.
De är militanta anarkister/social anarkister som ser fascism & rasism i det mesta.
De är vänsterextrema som beter sig som högerextrema.
De var i Charlottesville för att slåss.