• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2017-07-30 15:25:26 följande:
    "en president som verkar oförmögen att betrakta sina egna tillkortakommanden"
     Experter på olika beteenden och diagnoser sa samma sak 2016.

Och det är fortfarande rätt, han har flera diagnoser den saken är det ingen tvivel om.
    Sen sa FDFMGA att det kommer bli värre med tiden,  desto längre det går och desto mindre som händer.

hur många meter var det?
  • FDFMGA
    KlunsSmurfen skrev 2017-07-30 15:25:26 följande:
    "en president som verkar oförmögen att betrakta sina egna tillkortakommanden"
     Experter på olika beteenden och diagnoser sa samma sak 2016.

En slags tillkortakommande är att kopiera en text som ligger bakom en betalvägg. Här blir det dock inte du som blir betalningsskyldig utan Familjeliv.

För några dagar sedan dömdes SvD att betala 16.000, tror jag det var, till Kent Ekeroth för att de publicerat en av hans bilder från natten då han och hans kumpaner viftade med aluminiumrör och ropade hora och babbe.

Brott mot upphovsrätten är också ett brott.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Sleiers
    FDFMGA skrev 2017-07-30 18:21:45 följande:

En slags tillkortakommande är att kopiera en text som ligger bakom en betalvägg. Här blir det dock inte du som blir betalningsskyldig utan Familjeliv.

För några dagar sedan dömdes SvD att betala 16.000, tror jag det var, till Kent Ekeroth för att de publicerat en av hans bilder från natten då han och hans kumpaner viftade med aluminiumrör och ropade hora och babbe.

Brott mot upphovsrätten är också ett brott.

Det verkar som om familjeliv inte bryr sig. Det fanns ett till inlägg här som smurfen skrev och det är borttaget nu (#1827) men det andra står kvar. Det var inget konstigt inlägg heller så man blir ju lite nyfiken på motiveringen där.
  • FDFMGA
    Sleiers skrev 2017-07-30 18:57:16 följande:
    Det verkar som om familjeliv inte bryr sig. Det fanns ett till inlägg här som smurfen skrev och det är borttaget nu (#1827) men det andra står kvar. Det var inget konstigt inlägg heller så man blir ju lite nyfiken på motiveringen där.
    Förmodligen för att ingen anmält.

Man kan ju iofs tycka att det är en skitsak, men jag har lite svårt för kulturrelativism, i synnerhet sådan där vissa kulturer anser att de står över lagen.

Ja, jag såg det andra inlägget, skulle tippa att det var för att Stefan Löfven kallades mongo.

Det är ju ett skällsord skolorna brukar vara stenhårda med att barnen inte får använda i och med att det egentilgen syftar på personer med downs syndrom.

Jag tycker att det är helt rätt, skulle skämmas om mina barn kallade någon för "mongo".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Solarn

Har inte läst tråden, den är rätt lång, så hoppar in bara.

Men det låter som att det finns folk här som är imponerade av att Trump skänker bort lönen?

• nattuw
    Solarn skrev 2017-07-30 20:37:31 följande:

Men det låter som att det finns folk här som är imponerade av att Trump skänker bort lönen?

Inte då, vi föraktar alla som skänker bort pengar. Åtminstone om det är "fel" personer som skänker bort dem.
  • Solarn
    nattuw skrev 2017-07-30 21:37:45 följande:
    Inte då, vi föraktar alla som skänker bort pengar. Åtminstone om det är "fel" personer som skänker bort dem.
    Anledningen till att jag frågade var att alla jag tidigare hört vara imponerade av att han skänker sin lön har trott att det är något slags bevis på att han är president av rätt anledningar, för folkets skull, och att det betyder att han inte tjänar på att vara president. Själv ser jag det som ännu en bluff som uppenbarligen många har gått på, han skänker några hundra tusen dollar om året men tjänar miljoner på presidentposten på andra sätt.
  • klyban
    Solarn skrev 2017-07-30 20:37:31 följande:

Saken är väl man blåser upp det till nått fantastiskt och offrande för Amerika.
    Det är som jag skulle ge en krona till en hemlös, det är lika obetydlig gåva och liga obetydligt kommer det hjälpa.
    Men man blåser på som om det vore den största gåvan någonsin, och att man nu kan man pusta ut för man fått dessa småpengar i sammanhanget.

hur många meter var det?
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-07-31 15:12:40 följande:

Ni verkar ju totalt vilja missupfatta vad en symbolisk handling betyder.

Den symboliska handlingen betyder ingenting eftersom han tjänar så mycket pengar på andra sätt genom att vara president.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?