• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Abegayle70
    Borgaren skrev 2017-07-10 18:53:23 följande:
    Jag föredrar att Sverige köper det bästa, och då lutar det väl åt amerikanskt.

EUs försvarssamarbete, tillåt mig skratta, EU kan ju inte  ens komma överens om dert mest grundläggande nuförtiden.  Länder lämnar EU alltfler har funderingar på att lämna.
    Presser EU på om tvingande flyktingmottagning riskerar man att ännu fler funderar på att lämna, gamla östeuropa är inte intresserade av den berikning vi i väst fått, märkligt eller?
    Jag tror inte att Sverige skulle få lov att köpa vårt "Iron Dome"-system, annars är det effektivt.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-07-11 13:16:29 följande:

När det kommer till denna bransch så är mitt förtroende lågt, och det är inte alltid den bästa produkten man köper.
    Men visst som du säger , vi litar mer på FMV.

Sen finns det inget som säger USA måste ha det bästa systemet(tänker nu på h*n du citerade).
    Och för mig det var väldans dyrt mot andra system som ansågs minst lika bra eller tom bättre, och för en betydligt lägre summa.

Mm, förutom att det franska systemet är bättre och billigare så är det ju också att föredra att köpa ett system från ett land som tillhör samma gemenskap som Sverige i stället för från ett land som för närvarande styrs av bananrepublikanernas ledare Donald Trump.

Iofs tror jag att USA har en så stark demokratisk tradition att Trump kommer att reduceras till en pinsam historisk parentes inom kort. Men inte desto mindre, självklart ska Sverige köpa det bästa och billigaste systemet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-07-12 10:13:53 följande:
    Mm, förutom att det franska systemet är bättre och billigare så är det ju också att föredra att köpa ett system från ett land som tillhör samma gemenskap som Sverige i stället för från ett land som för närvarande styrs av bananrepublikanernas ledare Donald Trump.

Iofs tror jag att USA har en så stark demokratisk tradition att Trump kommer att reduceras till en pinsam historisk parentes inom kort. Men inte desto mindre, självklart ska Sverige köpa det bästa och billigaste systemet.

Jo, det tycker jag med, men detta är en lurendrejeri bransch.
    Så man kan aldrig veta vad de hittar på, det räcker ju med en muta så kan allt ändra sig.

hur många meter var det?
  • Nandez
    KillBill skrev 2017-07-16 12:47:35 följande:
    "Trump slår bottenrekord - förtroendet sjunker
    Han hade redan rekordet - men nu sjunker förtroendet för Donald Trump rejält. En undersökning av Washington Post och ABC News visar att endast 36 procent av amerikanerna tycker att han gör ett bra jobb. Det är det sämsta förtroendet för en president i modern tid"

www.svd.se/trump-slar-40-arigt-bottenrekord--...
    Varför blir man inte förvånad
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-07-16 12:47:35 följande:

"Trump slår bottenrekord - förtroendet sjunker

Han hade redan rekordet - men nu sjunker förtroendet för Donald Trump rejält. En undersökning av Washington Post och ABC News visar att endast 36 procent av amerikanerna tycker att han gör ett bra jobb. Det är det sämsta förtroendet för en president i modern tid"

www.svd.se/trump-slar-40-arigt-bottenrekord--fortroendet-sjunker

Samtidigt har Stefan Löfven 34%

kanske inte är jämförbara undersökningar men ändå...
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2017-07-17 11:22:48 följande:

Enda vi kommer få svar på den, är om vi går in och kollar hur det ser ut historiskt i hur det sett ut.
    hur många meter var det?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-07-17 11:22:48 följande:

Som du konstaterar då är det olika undersökningar där frågorna skiljer dig åt så undersökningarna är inte jämförbara. Alliansens statsministerkandidat (Anna Kinberg Batra har dessutom bara förtroende från 20 procent från väljarna o samma undersökning där Löfven har förtroende från 34%).
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-07-17 11:34:24 följande:
    Som du konstaterar då är det olika undersökningar där frågorna skiljer dig åt så undersökningarna är inte jämförbara. Alliansens statsministerkandidat (Anna Kinberg Batra har dessutom bara förtroende från 20 procent från väljarna o samma undersökning där Löfven har förtroende från 34%).
    Jo, så är det ju.

Anmärkningsvärt att ingen samlat mer än 35% (Annie Lööf, som kanske blir statsministerkandidat istället fär AKB)
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2017-07-17 12:33:38 följande:
    Jo, så är det ju.

Anmärkningsvärt att ingen samlat mer än 35% (Annie Lööf, som kanske blir statsministerkandidat istället fär AKB)

Jag tror det ser ut så här i Sverige.
    Och ens försöka översätta siffrorna ifrån USA, är ett fatalt misstag, då det funkar så fundamentalt olika.

Men även om vi gör detta och blandar in Sverige, så är det fortfarande extremt låga siffror Trump har USA.
    Och speciellt för en president som varit vid makten så kort tid.
    tom Bush efter 8år av dåligt styre hade bättre siffror.
    Det säger allt om hur dåligt folket tycker han är, verkar mest som han bara har hardcore R kvar(Trumpnissarna som skyr fakta som pesten).

Jag bara förväntar mig en wag the dog längre fram, och antagligen när det är 9-12mån kvar till nästa val.
    För krig är det enda som verkar enda folket bakom presidenten, oavsett hur korkad presidenten är(det har vi sett innan).

hur många meter var det?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?