• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2017-07-27 16:59:22 följande:

"President Donald Trump is donating his second-quarter salary to the Department of Education. White House press secretary Sarah Huckabee Sanders says Trump chose to give the department $100,000."

Vad snällt av honom.

The Gates Foundation gav University of Washington 279 miljoner USD i Januari i år.

Steve Jobs skänkte "tiotals miljoner" usd till diverse saker i hemlighet, bland annat för att främja utbildning, enligt hans änka (osäkra uppgifter, visst).

USAs federala utbildningsbudget är ca 70 miljarder usd. Privata engagemang (bland annat fonder, charities , mm) lägger till ytterligare närmare 1 miljard usd.

Så man kan ju alltid gratta Trump till pissen i Mississippi.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2017-07-27 19:34:21 följande:
    Vad snällt av honom.

The Gates Foundation gav University of Washington 279 miljoner USD i Januari i år.

Steve Jobs skänkte "tiotals miljoner" usd till diverse saker i hemlighet, bland annat för att främja utbildning, enligt hans änka (osäkra uppgifter, visst).

USAs federala utbildningsbudget är ca 70 miljarder usd. Privata engagemang (bland annat fonder, charities , mm) lägger till ytterligare närmare 1 miljard usd.

Vad har du gett?

Han gav definitivt mer än vad jag gjort i % av inkomsten.

Och han gjorde en sak som fler skulle kunna gora, det sprider positiv anda.
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2017-07-27 20:08:08 följande:
    Vad har du gett?

I reda pengar eller i mantimmar?

Trump är tät nog att ge mycket mer än 100 000 usd..... Jag har också gett 100% av min jobb-inkomst till välgörenhet, rätt många gånger, faktiskt. Förvisso blir det inga 100 000 usd, men sen är jag inte riktigt så tät att jag dessutom lyfter 4 miljoner dollar i månaden...... utöver president-lönen......
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • klyban
    Vad snällt av honom.

Glöm inte Bill gates, Buffet(antar det är deras fond du pratar om där) som lägger faktiskt par miljarder av dollars mer på välgörenhet.
    Det finns en del rika, som inser att dom har tillräckligt med pengar(som Buffet och Gates)
    Andra rika tycker dom behöver mer pengar, och gå över lik där, är okey tydligen.
    Och på bekostnad av de 'fattiga", anses som OK.

hur många meter var det?
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2017-07-27 20:21:11 följande:
     Jag har också gett 100% av min jobb-inkomst till välgörenhet, rätt många gånger, faktiskt.
    Vad bra. Jag har inte råd. Men om speciellt personer i ledande ställning gor det, sprider det sig forhoppningsvis mer.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2017-07-27 20:08:08 följande:
    Vad har du gett?

Nu finns inte problemet i vem som gett pengar, utan de som anser att det inte behövs pga man säger de är irrelevanta.
    hur många meter var det?
  • nattuw
    Vad snällt av honom.

Det hade naturligtvis varit bättre om han inte gett något alls...
  • klyban
    nattuw skrev 2017-07-27 21:43:40 följande:
    Det hade naturligtvis varit bättre om han inte gett något alls...
    Lite fundersam, och hur det är bättre att inte ge dessa pengar?
    Sen att det är en fjärt i rymden, är en annan sak.
    hur många meter var det?
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-07-27 21:53:29 följande:
    Lite fundersam, och hur det är bättre att inte ge dessa pengar?
    Sen att det är en fjärt i rymden, är en annan sak.
    Ironi från nattuw.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Aniiee skrev 2017-07-27 20:21:11 följande:
    I reda pengar eller i mantimmar?

Trump är tät nog att ge mycket mer än 100 000 usd..... Jag har också gett 100% av min jobb-inkomst till välgörenhet, rätt många gånger, faktiskt. Förvisso blir det inga 100 000 usd, men sen är jag inte riktigt så tät att jag dessutom lyfter 4 miljoner dollar i månaden...... utöver president-lönen......
    Trump jobbar gratis som president.

Han skänker nämligen sin president-lön till diverse ändamål

www.forbes.com/sites/kellyphillipserb/2017/04/04/president-trump-donates-first-quarter-presidential-salary-to-national-parks-service/

länk
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?