Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Det blir väl mer till ett hån kan jag tycka.
Som tex Obamacare och vilja ta ifrån sjukvård från fattiga(det är dom som då drabbas), för att de rika ska få mer pengar.
Det blir väl mer till ett hån kan jag tycka.
Som tex Obamacare och vilja ta ifrån sjukvård från fattiga(det är dom som då drabbas), för att de rika ska få mer pengar.
Kan inte läsa artikeln eftersom jag inte är prenumerant. Du kan inte dela med dig av något citat eller en sammanfattning?
Generellt så brukar dessa sk experter mest bara skriva sina personliga åsikter blandat med gissningar. I fallet med Trump så verkar det mera handla om misskreditera och svartmåla än något annat. Kan inte minnas senaste gången jag läste de här expertutlåtanden och analyser och faktiskt blev stimulerad. Sen hjälper det inte heller att deras spåkula oftast visar fel. Fanns ingen chans att Trump kunde bli president, eller hur?
Kushner var bland annat arkitekten bakom Trumps framgångsrika kampanj på sociala medier och mediestrategi med bland annat användande av Twitter. Trump vann presidentvalet och i en intervju med Forbes i november 2016 berömde företagsledaren Eric Schmidt Kushners insatser under kampanjen. Schmidt menade att "Jared Kushner is the biggest surprise of the 2016 election. Best I can tell, he actually ran the campaign and did it with essentially no resources."
sv.wikipedia.org/wiki/Jared_Kushner
Clintons motståndare i presidentvalet var republikanernas presidentkandidat Donald Trump.[37] Under ett kampanjtal i New York den 9 september 2016 gjorde Clinton ett kontroversiellt och uppmärksammat uttalande om sin motståndare Donald Trumps supportrar. Clinton kallade Trumpanhängare för "deplorables" (svenska "förtappade") och beskrev dem som rasister, sexister, homofober, xenofober och islamofober. Dagen därpå bad Clinton om ursäkt och meddelade att hon ångrar delar av uttalandet. Benämningen "deplorables" började senare att användas som en pik till Clinton av Trumpanhängare, som menade att de i så fall var "deplorable and proud"
sv.wikipedia.org/wiki/Hillary_Clinton
Fy fan, det kommer signaler om att en högerextrem Trumpsupporter har utfört ett terroristattentat och kört in med en bil bland motdemonstranter i Charlottesville i Virginia. Högerextrema krafter och islamistiska fundamentalister är av samma skrot och korn.
Fy fan, det kommer signaler om att en högerextrem Trumpsupporter har utfört ett terroristattentat och kört in med en bil bland motdemonstranter i Charlottesville i Virginia. Högerextrema krafter och islamistiska fundamentalister är av samma skrot och korn.