• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-08-23 07:42:46 följande:

Förra veckan begärde USA:s justitiedepartement ut uppgifter om 1,3 miljoner besökare på en webbsida med innehåll som var kritiskt mot Donald Trump. Departementets agerande kritiserades för att bryta mot USA:s konstitution genom att bryta mot yttrandefriheten - och nu dras begäran om att få ut ip-adresser tillbaka.

www.dn.se/nyheter/varlden/kritiserad-eftersokning-av-trumpkritiker-dras-tillbaka/

Bra då kan vi konstatera att Trumps USA trotts vissa olyckskorpar inte rört sig i en otäck riktning och att konstitutionen har fungerat som tänkt.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2017-08-23 08:26:25 följande:
    Bra då kan vi konstatera att Trumps USA trotts vissa olyckskorpar inte rört sig i en otäck riktning och att konstitutionen har fungerat som tänkt.
    Och framförallt är det fake news som sprids.

DoJ visste inte hur mycket data det rörde sig om när de sökte, och fick, en husrannsakan av domstol i denna brottsutredning.

Att använda siffran 1,3 miljoner syftar bara till att få det att låta som om justitiedepartementet bedriver jakt på "oliktänkande".

Den överklagan som företaget "Dreamhost" sänt in har inte beslutats om så den tidigare beslutade husrannsakan kvarstår tills vidare.

Nu ändrar dock DoJ sin begäran och säger att bland annat IP-adresser och att sk "unpublished drafts" på servern inte behöver inkluderas. 

Och det är fortfarande en brottsutredning som pågår.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-23 08:40:15 följande:
    Och framförallt är det fake news som sprids.

DoJ visste inte hur mycket data det rörde sig om när de sökte, och fick, en husrannsakan av domstol i denna brottsutredning.

Att använda siffran 1,3 miljoner syftar bara till att få det att låta som om justitiedepartementet bedriver jakt på "oliktänkande".

Den överklagan som företaget "Dreamhost" sänt in har inte beslutats om så den tidigare beslutade husrannsakan kvarstår tills vidare.

Nu ändrar dock DoJ sin begäran och säger att bland annat IP-adresser och att sk "unpublished drafts" på servern inte behöver inkluderas. 

Och det är fortfarande en brottsutredning som pågår.
    Du anser alltså att företaget DreamHost sprider fake news? Ja jisses.. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-23 09:12:08 följande:
    Ingen aning om de sprider fake news men du gör det.

Du hävdar att det sprids fake news i samband med nyheten att det amerikanska justitiedepartementet har bett att få ut uppgifter om miljoner 1,3 abonnenter på Dreamhost. Vad är det för fake news som jag har spridit / på vilket sätt  sprider jag fake news?

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-23 09:26:49 följande:

Du hävdar att det sprids fake news i samband med nyheten att det amerikanska justitiedepartementet har bett att få ut uppgifter om miljoner 1,3 abonnenter på Dreamhost. Vad är det för fake news som jag har spridit / på vilket sätt  sprider jag fake news?

"Trumps USA har utvecklat sig i en mycket otäck riktning.."

Kryddat med informationen om att "1,3 miljoner" bla bla bla

När det i själva verket handlar om en normal brottsutredning där domare givit search warant.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-23 09:35:40 följande:
    "Trumps USA har utvecklat sig i en mycket otäck riktning.."

Kryddat med informationen om att "1,3 miljoner" bla bla bla

När det i själva verket handlar om en normal brottsutredning där domare givit search warant.

Så personliga uppfattningar om sakläget kan enligt dig betraktas som fake news  Med det synsättet skulle jag kunna betrakta allt du skriver på FL för fake news (något som jag aldrig skulle göra, då fake news handlar om något annat).

Uppgiften om 1,3 miljoner abonnenter kommer från företaget Dreamhost och kan väl näppeligen inte betraktas som fake news..

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-23 09:43:49 följande:

Så personliga uppfattningar om sakläget kan enligt dig betraktas som fake news   ..

Ja, när du framställer det som någon slags sanning.

När du medvetet vinklar och döljer vad det egentligen handlar om.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-23 09:52:10 följande:
    Ja, när du framställer det som någon slags sanning.

När du medvetet vinklar och döljer vad det egentligen handlar om.
    Döljer det de handlar om? Jag hänvisar ju till källor!

Jag tycker att det är på sin plats att du ber mig om ursäkt. Vad jag och andra människor har för personliga åsikter är självklart inte fake news och det vet du. Jag tycker att detta mycket otrevligt av dig att du på felaktiga grunder har beskyllt mig för att sprida fake news.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-08-23 10:01:47 följande:
    Döljer det de handlar om? 
    Ja, när du medvetet låter bli att förklara att det handlar om en brottsutredning utan försöker få det till någon slags konspiration för att jaga "Trump-kritiker".

Fake News.

en.wikipedia.org/wiki/Fake_news

"Fake news is a type of yellow journalism or propaganda that consists of deliberate misinformation or hoaxes spread via traditional print and broadcast news media or online social media."
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?