• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • Cakh
    anina skrev 2017-03-14 09:51:59 följande:
    Bor du i Blekinge möjligtvis?
    Huh så tidigt. Vart i processen är du?
    Hej anina
    Bor så långt upp i Skåne det går innan smålandsgränsen.
    Vi gjorde äggplock igår och fick ut 6 fina ägg.
    I em får vi reda på om och när en återinsättning ska ske.
    Var är ni i processen?
    Kramen
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-15 08:37:22 följande:
    Hej anina
    Bor så långt upp i Skåne det går innan smålandsgränsen.
    Vi gjorde äggplock igår och fick ut 6 fina ägg.
    I em får vi reda på om och när en återinsättning ska ske.
    Var är ni i processen?
    Kramen
    Ah ok. 
    Oh så bra. =) Spännande samtal i eftermiddag då. Du får skriva och meddela hur det gick. Är det första IVF?

Vi gjorde långa protokollet i vintras. Fick ut 15 ägg i februari, varav 10 befruktades och 6 st klarade sig till 5 och 6-dagars blastocyster. Gjorde en återföring 5 dagar senare, men det blev tyvärr inget.
    Nu väntar jag på mensen, då ska jag börja ta nån tablett eftersom jag inte har nån ägglossning. Sen blir det nog återförande i början av april.
  • Cakh
    anina skrev 2017-03-15 10:00:13 följande:
    Ah ok. 
    Oh så bra. =) Spännande samtal i eftermiddag då. Du får skriva och meddela hur det gick. Är det första IVF?

Vi gjorde långa protokollet i vintras. Fick ut 15 ägg i februari, varav 10 befruktades och 6 st klarade sig till 5 och 6-dagars blastocyster. Gjorde en återföring 5 dagar senare, men det blev tyvärr inget.
    Nu väntar jag på mensen, då ska jag börja ta nån tablett eftersom jag inte har nån ägglossning. Sen blir det nog återförande i början av april.
    Fick positivt besked att 5 av våra 6 ägg är befruktade. Återföring planerad på fredag :)
    Ja, är vår första ivf så mycket nytt och många funderingar.

Klart att det blir återföring i April för dig....och kommer hålla tummarna att det är ditt guldägg då!
    Kramar
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-15 19:55:44 följande:

Fick positivt besked att 5 av våra 6 ägg är befruktade. Återföring planerad på fredag :)

Ja, är vår första ivf så mycket nytt och många funderingar.

Klart att det blir återföring i April för dig....och kommer hålla tummarna att det är ditt guldägg då!

Kramar

Åh grattis. :) vad roligt. Hoppas ni får ett guldägg ni med. :)

Tack. :) många kramar
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-15 21:38:12 följande:

Jag fattar inte!! En till som ska ha barn..

Åh. En som du känner väl? 
    Ibland känns det som att vissa bara särar på benen och blir gravida. 
    Iofs vet man inte hur många som kämpar. 
  • anina

Förresten på tal om örter och sånt, så har jag läst att D-vitamin ska vara jättebra när man inte kan få barn. Så det ska jag prova nu.

• tokfia84
    anina skrev 2017-03-16 10:17:00 följande:

Förresten på tal om örter och sånt, så har jag läst att D-vitamin ska vara jättebra när man inte kan få barn. Så det ska jag prova nu.

Jag har också läst det, att det ska boosta äggkvalitén. Började äta d-vitamin efter första försöket. Vad jag har läst ska man äta rätt stora mängder men jag äter bara vad Livsmedelsverket rekommenderar eftersom större mängder kan vara skadligt.

Är hemma igen efter besöket hos rmc, har parkerat mig i en fåtölj med en kopp te. Är rätt trött mentalt efter det besöket. De valde Gonal F till mig denna gången istället för Menopur. Ska höra av mig till dom när mensen startar nästa gång och då vet dom om jag kan börja med sprutorna. Det känns rätt jobbigt att inte veta om vi kan börja vid nästa mens. Stressande på något sätt. Annars skönt att vara igång igen även om jag inte ska ha mens förrän om tre veckor. Ska även bli spännande att se hur det blir med Gonal F. Så länge får livet gå vidare. Måste försöka varva ner, släppa allt man har i tankarna och fokusera på det som är viktigt just nu. Jisses vad djup jag blev där, hihi.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-16 14:43:16 följande:

Jag har också läst det, att det ska boosta äggkvalitén. Började äta d-vitamin efter första försöket. Vad jag har läst ska man äta rätt stora mängder men jag äter bara vad Livsmedelsverket rekommenderar eftersom större mängder kan vara skadligt.

Är hemma igen efter besöket hos rmc, har parkerat mig i en fåtölj med en kopp te. Är rätt trött mentalt efter det besöket. De valde Gonal F till mig denna gången istället för Menopur. Ska höra av mig till dom när mensen startar nästa gång och då vet dom om jag kan börja med sprutorna. Det känns rätt jobbigt att inte veta om vi kan börja vid nästa mens. Stressande på något sätt. Annars skönt att vara igång igen även om jag inte ska ha mens förrän om tre veckor. Ska även bli spännande att se hur det blir med Gonal F. Så länge får livet gå vidare. Måste försöka varva ner, släppa allt man har i tankarna och fokusera på det som är viktigt just nu. Jisses vad djup jag blev där, hihi.

Ok. Jag köpte 25 mikrogram tror jag det var.

Vad drygt att det är så länge tills mensen kommer. Är det 2 gånger de kan neka dig att börja? Undrar om de kan göra det inför fet också.

Är Gonal-F bättre för kvaliteten?

Hehe ibland blir man djup. :) jag måste också varva ner lite. Känner mig väldigt stressad och haft sån yrsel och illamående senaste veckan.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?